Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 515 ggr
[GunillaF]
2013-08-22 07:18

God morgon 22:a Augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Solen skiner från en molnfri himmmel och det är så vackert.

I dag ska jag sluta jobba lite tidigare, åka till stan och besiktiga bilen. Hoppas det går bra!

I kväll leder jag en trummresa i fullmånens sken för ett cirkelgänget. Vi ska hålla till vid en liten sjö och det kommer att bli så trevligt. Tänk vilka energier det kommer att vara. Alla fyra elementen kommer att finnas - jord - eld - luft - vatten.

Ha en riktigt ba Torsdag alla!

Annons:
Skogshumblan
2013-08-22 08:07
#1

God morgon! Gunilla, hoppas allt går bra med besiktningen. Och vilken kväll du verkar ha framför dig, hoppas den blir så fantastisk som ni önskar. Själv är jag hemma idag. Förkylningen suger ork och jag känner att jag behöver vila. Ska bädda ner mig snart igen och lyssna på "Sagan om Isfolket". Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
2013-08-22 08:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

God morgon alla.

Vad synd Gunilla att du bor så långt bort, det skulle ha varit trevligt att få vara med på din trummresa, i månens sken. Det ska ju vara stjärnklart inatt. Det kommer bli magiskt.

Iris ligger här vid mina fötter och är så söt när hon sover, med ett öga, meeeen hon fiiiiiser, så det luktar pyton. Har pratat med massor av hundägare och har nu kommit fram till att vi ska prova mat som vargar äter. Alltså mage av oxe och sånt. Dom är ju vargar i från början och dom har ju kommit fram till att torrfoder inte ska vara så nyttigt. 

Vi får se hur det går. Bara hon inte börjar bete sig som en varg.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Skogshumblan
2013-08-22 08:15
#3

Majlar, hoppas det funkar. Minns att vi gav kokt komage, nötfärs med ris och sånt till den goldentjej vi hade när jag var yngre. Luktade apa när den kokades, alla människor flydde fältet men vår hund satt överlycklig nedanför spisen och njöt av doften.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Indiania
2013-08-22 09:03
#4

Godmorgon alla!

Vilken underbar trumresa ni kommer att ha i kväll Gunilla!

Krya på dig Skogshumblan! ❤️

Majlar hoppas maten funkar för din söta Iris!

Ha en fin dag i solen!☀️

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2013-08-22 09:03
#5

Haha, jag hoppas också att hon ska bli bättre i magen. Som tur är så köper man det färdigt i korvar. Har hört att det ska vara väldigt populärt.

Amandla
2013-08-22 10:54
#6

Majlar, jag gissar att det är Vom og Hundemat du ska börja ge Iris. Det får mina hundar, de älskar det och mår jättebra på det! Ifall du är med på Facebook så finns det en utmärkt grupp där, sök på Vom og Hundemat så hittar du den. Där kan man fråga om allt möjligt som har att göra med hundens välmående och foder.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Andina
2013-08-22 11:00
#7

Go'Morron i stugorna!

Vad härligt det låter med trumresa i fullmåne! Få se om det blir klart här till natten, då ska jag nog ta mig en meditationsstund också. Är ensam hemma med djuren för första gången på länge. Det ska bli skönt.

Lycka till med besiktningen också, Gunilla!

Lilla Iris, jag tror tjejen kommer att älska maten! Och hoppas att lilla magen gör det också! 

Skickar över lite kryapådig-bubblisar till dig, Skogshumblan! Så får du fånga dem om och när du vill ha dem. Ser du nå't som glimmar i luften omkring dig, så vet du vad det är! ;)

Ha en fin torsdag allihop! Hoppas ni får en skön sensommardag!

☀️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
2013-08-22 11:21
#8

Tack hörrni, har sovit hela förmiddagen. Hoppas det och era krya på dig bubblor hjälper.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2013-08-22 11:28
#9

Krya på dig Skogis ❤️Skickar också till dig!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Solkattella
2013-08-22 17:45
#10

Hej allihopa, blev så nyfiken - vad är en trummresa för något och vad händer där? Det låter spännande! 🙂

 Hoppas ni alla får en skön kväll!

/Solkattella

[GunillaF]
2013-08-22 18:19
#11

#10 Har lite tid nu, men enkelt förklarat är det en slags meditation till takten av en trumma. En person trummar  och hur många slag/sekund eller minut beror på vilken nivå av avslappning man vill nå, de som ska resa sitter eller ligger avslappnade.

I kväll ska jag slå ca 230-240 slag/minut i ca 20 minuter. Gissa om jag kommer att ha träningsvärk i morgon😉

Man gör trumresor för att få träffa bl.a. sina kraftdjur, en guide, nära och kära från andevärlden, man kan be om att få hjälp och vägledning i olika frågor…..

Jag lägger in en länk till en sida där det förklaras lite om trumresandet.

http://www.trumresa.se/

Ha en fin kväll allesammans - det ska jag ha 🌛

Skogshumblan
2013-08-22 18:33
#12

Gunilla, ha det bra ikväll, hoppas träningsvärken uteblir. Amandla tack jag tar gärna! Känner mig helt ok igen och börjar fundera på om jag inte klarar den där milen på lördag. Ska packa ner grejerna så får vi se helt enkelt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
2013-08-22 18:38
#13

Var rädd om dig Skogis, det är inte bra att anstränga sig när man är förkyld och det vet du mycket väl *sträng* ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Andina
2013-08-22 19:14
#14

Ha en härlig trumreseafton, Gunilla! (Så avis…)

Och jag kan bara hålla med Amandla, var rädd om dig, Skogshumblan!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
2013-08-22 19:30
#15

Jag lovar tjejer. Ska inte ta dö på mig, roligare att vara här med er!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

powerofthebass
2013-08-22 19:37
#16

God kväll på er hoppas ni har haft en bra dag

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Indiania
2013-08-22 20:36
#17

DEt hade varit jättekul att vara med på trumresan Gunilla!Ha det bäst! 🌺

Jaa ta det lugnt Skogshumblan!😴

Tack Power, det har varit en bra dahg hoppas din dag också varit fin!🙂

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2013-08-22 23:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Trummresan gick bra och de sex kvinnorna som "reste" var så nöjda. Nu har de fått smak för det här och vill ha en ny inom en snar framtid. Typ om nån vecka eller två.

Fullmånen spred sitt silvriga sken på vattenytan i den lilla sjön och dess glitter tävlade om plats med solens sista värmande strålar när den gick ner bortom bergen.

Elden sprakade, vågorna slog mot land och trumman sjöng!

En helt magisk kväll som avslutades med kaffe, mackor och en massa trevligt prat. 🙂

Indiania
2013-08-22 23:43
#19

Vilken fin trumkväll ni haft Gunilla!🙂😘

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2013-08-22 23:48
#20

#19 Ja det var härligt och alla träffade kraftdjur. Hade med mig boken där man kan läsa om kraftdjuren och vad de står för. Det tyckte de om. Alla fick aha-upplevelser och förstog varför just det eller de djuren kom just i det här skedet i livet.

Annons:
Amandla
2013-08-23 11:51
#21

Det låter som en helt underbar kväll! 😍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Andina
2013-08-24 07:26
#22

Aah, det låter som en toppenresa ni gjorde till trummorna, Gunilla!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Solkattella
2013-08-29 10:11
#23

Tack för förklaringen, Gunilla! Så spännande det verkar vara, skulle vara roligt att prova på någon gång. 🙂

Upp till toppen
Annons: