Annons:
Etikettercd-skivorböcker
Läst 2521 ggr
undrarens
8/21/13, 5:45 PM

kärlek till en bok

vilken bok/böcker har gett eran mesta /bästa i erat tycke insikter i livet ?

eller ni har säkert nåt tips om läs den eller den boken de kommer att skaffa er mycket visdom och för er vidare i livet.

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Annons:
[GunillaF]
8/21/13, 7:51 PM
#1

Det var en svår fråga.

Jag kan inte nämna bara en eller ett par. Jag måste nog svara att alla böcker jag läst har tillsammans gett mig ett brett urval att bilda mig uppfattning om och få insikter.

Mitt tips är att läs många böcker, olika författare och plocka guldkornen ur alla och bilda dig en egen uppfattning. 🙂

undrarens
8/21/13, 8:14 PM
#2

en bok som jag fastnat för många ggr är den här "fyra grundstenar till ett bättre liv" av don miguel ruiz.

läser man den flera ggr(med år eller månader emellan) kommer det ständigt upp nya funderingar, om de stora frågorna , men samtidigt lite tragiska frågor som rör mänskligheten , våran brist ,dyker upp då man läser den(iaf min uppfattning om vissa delar ur den).

men den är mkt läsvärd☀️ i mitt tycke.

man önskar man kunde finna liknande bra belysande böcker fast inom andra områden/kategorier(vilka dom nu än må vara).

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

Amandla
8/21/13, 9:35 PM
#3

Jag kan varmt rekommendera Poodle Clipping and Grooming 😎den är suverän och har verkligen hjälpt mig! Du bad ju om böcker inom andra områden *skojar*

Skämt åsido, jag brukar sätta en bok i händerna på de som är nya inom andligt sökande, den gav mig väldigt mycket när jag läste den första gången. Och den andra, tredje och fjärde också. Det bästa är att det finns flera böcker till i samma serie, och man lär sig mycket både genom att läsa och att göra övningar. Det handlar om Sanaya Roman och hennes bok Leva med glädje, som följs av Personlig kraft, Själskärlek och sist Andlig utveckling. Hon har skrivit fler böcker som också är klart läsvärda.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lurtzen
8/21/13, 9:53 PM
#4

Inre Harmoni - Den Nya Tidens sätt att tänka, av Kristina Wennergren. 

Lev livet fullt ut! Av Eckhart Tolle.

En ny jord, av Eckhart Tolle.

Krama din skugga, av Debbie Ford.

Alla böcker av Marina Munk har gett ett flertal aha-upplevelser.

Indiania
8/21/13, 11:44 PM
#5

Det finns många bra böcker. Eckart Tolles bok: Lev livet fullt ut ( vägen till andligt uppvaknande), är en av mina favoriter.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Timmorn
8/22/13, 12:01 AM
#6

Jag har knappt läst några böcker inom det andliga, inte än i alla fall. 

Jag får mina livsinsikter av att läsa allt möjligt. Jag läser, biografier, historieböcker, osv.  Böcker är det bästa som finns, de ger mig ödmjukhet och viljan att förstå andra människor. Det ger mig självinsikt om mina egna misstag och vad jag bör göra. Det lär mig sociala koder, men även att gå ifrån dem när det krävs. Ja många livsläxor lär de ut. Därför läser jag alltifrån fantasy av Tamora Pierce till Chic Lit av Meg Cabot och massor med andra, jag är en allätare när det gäller böcker även om jag är petig med favoritförfattare. 

Det bästa en bok kan göra är att få dig att känna något. De som får mig att skratta högt eller gråta. 
Senaste boken som fick mig att göra just det var "En man som heter Ove" Helt underbar, jag kunde förutse vad som skulle hända.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Annons:
majlar
8/22/13, 8:04 AM
#7

Jag tycker om att läsa Shirley Maclaine, det var dom böckerna som fick mig intresserad av det andliga från början. Sen finns det ju en massa bra böcker. Har en hel bokhylla i mitt rum. 

Boken om Kristaller av Judy Hall är den jag tittar i mest, då den just handlar om Kristaller i alla dess former och beskriviningar om hur man ska lägga dom när man healar. Jag är väldigt förtjust i stenar och Kristaller så den boken ligger fram jämt.

Skogshumblan
8/22/13, 8:11 AM
#8

Ljusfolket av Benny Rosenkvist är en bok jag varmt rekommenderar. Och Attraktionslagen.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[rore]
8/22/13, 9:01 AM
#9

Många böcker är det som hjälp mig på min väg här genom livet. Allt ifrån Romaner, noveller, livsberättelser över huvudtaget.

För närvarande är jag fäst vid Paulo Coelhos romaner. som tar mig till det magiska tänkandes sfär.

[Sol69]
8/22/13, 10:41 PM
#10

James Redfeilds nionde insikten tycker jag är jätte bra. Men jag tror att man ska läsa många olika böcker och ta till sig det som känns rätt.

Andina
8/24/13, 8:44 AM
#11

Alla Castanedas böcker ligger mig varmt om hjärtat, bl a Drömmandets konst. Robert Moss' bok, Drömmen som ett redskap, är också en av mina favoriter.

Men det finns ju en mängd massa böcker som är bra och givande. Tyvärr, har jag inte läst en bok på många, många år nu, men det blir nog desto mer läsa av när jag väl sätter igång.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2/17/14, 3:56 PM
#12

😉

Sameli
2/22/14, 10:33 PM
#13

Vilka bra tips! Tack allesammans :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
Tarotstollan
2/23/14, 10:00 PM
#14

Den allra första bok som jag kommer ihåg som gav mig något att verkligen börja fundera vidare på är " Bron mellan då och sedan" av Richard Bach. Han är väl mest känd för boken "Måsen".

Andra böcker som har gett mig mycket är: "Du är jag" av Gry Jannicke Jarlum.

Lennart Lidfors: "Gåvan från stjärnorna" och "Den flytande elden".
Eva Seeeberg: "Våra kommande liv".
Rauni-Leena Luulanen: "Det finns ingen död", "Sändebud från stjärnorna", "Vem är jag?" och "Universums barn".

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Chakra]
2/24/14, 3:54 PM
#15

"Döden är livsviktig" av Elisabeth Kubler-Ross är en bok som jag tyckte mycket om, och som jag är glad över att ha läst.

Älvan
2/25/14, 10:29 PM
#16

Bibeln Jag är inte enbart troende av kristna kyrkan utan tycker nog alla religioner är samma. Hursomhelst finns i Nya testamentet många goda levnadsråd som jag kan använda varje dag av mitt liv. Finns mycket vackra dikter ex höga visan. Boken med stort B har än idag mycket att ge oss. Om jag får säga en bok till så är det Attraktionslagen. Läs den!

Upp till toppen
Annons: