Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 1945 ggr
[lillalollo]
8/19/13, 11:25 PM

lock över hjärtchakra

Jag har alltid varit den kyliga saga. 

Men nu har jag gått  och kärat ner mig i en kille och känner hur det ligger som ett svart block ovan mitt hjärtchakra. och vet inte hur jag ska få bort det. Detta block gör att mina känslor inte når ut känns det som.

Och det trycker på som bara den för vill ju verkligen visa och ge. men något ligger därpå som en blokering. Hur får jag bort denna?

Annons:
[GunillaF]
8/19/13, 11:35 PM
#1

Kan vara så att du är rädd för att bli sårad, lämnad om du öppnar ditt hjärta för mycket. Men för att vinna måste man satsa….

En enkel övning som kan användas till de andra chakrorna också (borde alla göra nån gång i månaden) är att blunda och visualisera ditt hjärtchakra som ett rum. Du kommer antagligen att se en del "bråte" skräp, som inte ska vara där. Kan vara det som blockerar.

Visualisera nu att du slänger ut allt som finns i det rummet så det blir tomt, du dammar och torkar så det blir rent och fint och till sist målar du rummet i den vackraste gröna eller rosa färg du vet (hjärtchakrat är grönt eller om du vill, rosa).

Lämna så rummet och låt dörren stå lite på glänt.  😉

Lycka till med kärleken! <3

[lillalollo]
8/20/13, 6:28 AM
#2

Wow, det har jag aldrig kommit på tidigare eller hört eller läst. Va smart för när man går in i rummet så ser man ju vad ungefär för saker det är som blokerar. hmm coolt.

Tack så mycket Gunilla.

Anna-Mira
12/29/13, 9:42 AM
#3

Övningen var kanon men jag fick en känsla av att vilja bjuda in familjen och stänga en stund.Är det ok att ta in sin käraste och barnen med respektive i det rosa rummet?

[reachyourdream]
12/30/13, 11:54 PM
#4

Vilken bra förklaring och bra sätt att se det på. Jag ska testa. :)

Upp till toppen
Annons: