Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2202 ggr
Lurtzen
8/12/13, 12:03 PM

Healing utan samtycke

Min dotter är 22 år och pluggar i London.

Hon jobbar extra i en newage-butik mitt i smeten på Leicester square.

Till saken:

ett kvinnligt medium/healer som hyr in sig där 1 ggr/vecka har börjat bete sig märkligt mot min dotter. Kvinnan är lika gammal som jag (48 år).

Då mediet är omtyckt av de andra i butiken tvekade inte min dotter när mediet frågade om de kunde fika en dag innan jobbet.

Efter detta har mediet börjat med märkliga saker, hon flirtar med min dotter, insinuerar att de är tvillingsjälar, skickar healing till min dotter (utan lov) mm. Min dotter har sagt att hon inte behöver fler vänner till mediet, men mediet verkar inte vilja förstå det.

En kväll fick jag nog, min dotter ringer och gråter, nästan hysterisk. Säger att hon inte känner "markkontakt" och att hon tror att hon håller på att bli galen för att kvinnan skickat så mycket energier att hon förlorat känslan av "sitt centrum".

Efter samtalet blev min dotter något lugnare. Hon har alltid varit lite blyg, men väldigt snäll och känslig. Såhär har jag dock aldrig upplevt henne. 

Vad kan jag göra? Annars trivs hon så väldigt bra på sin arbetsplats och hon får rabatt på kurser i att tala med djur, vilket är hennes dröm.

Får man skicka healing utan någons medgivande som denna kvinna gjorde?

Får man göra energiarbete på någon annan utan lov?

Varför säger kvinnan att de är tvillingsjälar när min dotter inte vill?

Annons:
TezzD
8/12/13, 12:48 PM
#1

Usch vilken jobbig sits… hoppas ni får ett bra svar och hjälp. 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
8/12/13, 12:55 PM
#2

Hej och välkommen!

NEJ, jag tycker absolut inte att man ska skicka healing till någon som inte bett om/vet om det.

Jag tycker att det är snudd på "våldtäkt" på den personliga integriteten.

Healing kan vara så kraftfull att man precis som din dotter, blir allmänpåverkad. Man kan bli speedad, trött, fumlig osv och håller man på med något som man behöver koncentrera sig på och får healing så kan det få ödesstigra konsekvenser.

Jag var ute och körde bil en gång (kör ofta bil… ) och blev så otroligt trött och snurrig i huvudet. Höll nästan på att köra av vägen. Kunde inte förstå varför jag blev så himla trött, men när jag kom hem och slog på datorn så fick jag se (läsa) att någon skickat healing till mig och det var samtidigt som jag blev så trött och konstig när jag satt vid ratten.

Jag skulle vilja att din dotter talar om för mediumet att hon inte vill ha healing. Att hon inte går in i hennes sfär över huvud taget, om din dotter inte bett om det. För om mediumet är duktig så läser hon av din dotter väldigt bra och det kanske dottern inte vill. Jag tycker att mediumet bär sig oförskämt åt!

Ett bra knep att ta till för din dotter är att "skydda sig" genom att sätta upp ett visuellt hölje omkring sig där mediumet inte kommer åt henne. Hon kan tänka att hon är inne i en plastbubbla, en ostkupa eller liknande.

[Torahzen]
8/12/13, 12:57 PM
#3

Det låter som om kvinnan är kär i din dotter! Kanske bara rent plutoniskt men hon verkar ju ha starka känslor för henne.

Det är inte OK att ge healing till någon utan samtycke för man kanske är ok kör bil, har druckit alkohol just då eller något annat olämpligt. Din dotter verkar vara ojordad då hon inte känner markkontakt. Sök gärna på jordning här, det finns säkert massor av trådar med tips.

Vad bra att du kan stötta din dotter som nog måste vara ännu mer tydlig att hon inte är intresserad. Svårt när hon är lite i beroendeställning och vill vara kvar. Finns det någon på jobbet som hon kan prata med?

Lycka till!

tarotlasse
8/12/13, 2:49 PM
#4

Det är absolut inte ok att skicka Healing till ngn överhuvudtaget utan personens medgivande och vetskap. 

Precis som Gunnila säger och jag håller med att detta är ett övergrepp. 

För man kan få till sig så mycket om personen och kan vara saker som personen inte alls vill att andra ska veta så kan vara oerhört kränkande  för en del personer så fråga alltid innan. 

En annan orsak som Gunilla också nämner är healingens påverkan av personen. 

En del blir arga på mig när jag säger det och säger att andevärlden aldrig skulle göra någoåon illa eller sätta ngn i fara utan vänta till det är  ok. 

Det stämmer att andevärlden alldrig skulle göra ngn illa medvetet men andevärlden har inte koll på allt som vissa tror. 

Ber vi om hjälp så ger dom oss hjälp och den hjälpen kan vara oerhört kraftfull och ge en påverkan både på personen själv och till och med apparatur och teknik runt om personen som inet alltid anden kan påverka överhuvudtaget. 

Gunnila berättar om när hon körde bil och inte första gången jag hört personer nämna detta. Har haft flera elever som berättat samma sak om hur det varit nära krocka för att de blivit snurriga eller hållt på att somna. En av dem berättade hur hon kört ner i dikes kanten o fått sladd när hon fick stopp på bilen och hon var helt chockad s och skakade så ringde mobilen. Det var en vännina som ringde och frågade om hon märkt något av healingen hon skickat till henne. 

En annan elev berättade att hon skickat healing till en bekant hon ville  inte berätta detta för personen var anti mot andevärlden New age osv. Men personen  hade en jobbig period så hon ville bara väl personen hade blivit så snurrig fick svårt att hålla balansen så åkte till akuten för läkare hjälp.

Jag vet även där andra och även jag själv skickat healing till svårt sjuka personer som varit inlagda på sjukhus. Där den tekniska apparaturen flippat ut. Eller där pulsen har förändrats hastigt för patienten så sjuhuspersonal då satt in  medicinsk behandling o det blivit fel. 

Så även otroligt viktigt att där personer vårdas på sjukhus ocj intensiv vård att personalen vet om denna healing.

Berättar man för personalen så kan visserligen en del ragera men ingen som kan hindra det  men ser dom själva  att  dessa hastiga förändringar o att de är tillfälliga så kommer de visserligen tycka det är märkligt.  

Men inte denna panik som när ingen vet ngt överhuvudtaget.

Här har jag själv vid ett par tillfällen  brutit  mot personens eget medgivande till själva healingen eftrsom de varit medvetslösa och haft livshotande skador. 

Då släktingar som vakat bett om det men har vid dessa tillfällen bett de anhöriga informera sjukhuspersonalen under vilken tid jag ger healingen. Där även personal har blivit väldigt nyfikna eftersom de sett tydliga reaktioner på patient eller apparatur under healingen. 

Så otroligt viktigt att berätta om när man ger Healing för detta är absolut ingen lek och personer kan bli väldigt påverkad på olika sätt under healingen. 

Under Healingbehandlingarna oavsett om det rört sig om healing på distans eller kontakt healing så är det inte ovanligt att patienten somnar eller blir så yra och virriga och får återhämta sig en stund efter healingen. 

Jag har haft patienter som berättat att de under healingen och efter healingen fått känslan av en kraftig berusning o haft svårt med balansen strax efter behandlingen. Har hänt ett flertal gånger där patienten inte vågat sätta sig i bilen och köra hem direkt efteråt för att  de blivit så påverkade. Så de har fätt vänta en halvtimme- 1 timme innan de känt sig redo för att sätta sig vid ratten. 

Vet man inte  då att man fått healing så är det inte konstigt att personer blir rädda ringer ambulanse eller tar sig till akuten. 

Så flera skäl till varför man absolut inte ska ge någon Healing utan deras vetskap.

Jag vill säga att det är en stor okunskap även bland healer och då framför allt healer som är självlärda om detta och på hur enormt kraftfull healing kan vara och påverka patienten även på distans.

Vilket kan göra mer skada en nytta i bland.  

Så otroligt viktigt att berätta och även bestämma en tid för healingen så  patienten inte sitter i bilen eller gör ngt annat som kräver koncentration o skärpt medvetande. 

Lasse

Lurtzen
8/12/13, 5:35 PM
#5

Tack för alla svar!

Ja, jag blir väldigt tacksam för det här har jag inte kunnat ta upp med folk, alla tror ju tyvärr inte på healing.

Det gör jag och det ännu mer efter att min dotter blivit utsatt av flera "tsunami-vågor" av healing.

Min dotter beskrev sin upplevelse ungefär såhär:

"Energin hon skickade kändes smygande, mjuk men samtidigt ökade den i kraft och blev liksom kladdig och inkräktande, helt plötsligt känns det som en osynlig motorsåg sågar under mina fötter så jag inte får markkontakt.

Energin fokuserade mycket på just 3:e chakrat och jag blev dränerad. Healing "stal" min personliga energi. Jag kunde inte värja mig och det kändes som hon ville "in i mig". När jag började gråta ökade energin och fick fäste. Jag kände mig utsatt för övergrepp och hörde orden om och om igen "You are my twinsoul, you are my twinsoul".

Vad gjorde den här kvinnan egentligen, skickade hon andlig energi eller skickade hon bara sin egen energi? 

Vill hon manipulera min dotter att bli kär? 

Min dotter är väldigt stressad över detta, och jag vill hjälpa henne! Hon jordar sig genom promenader i hyde park, ska även beställa jordningslakan till henne.

Tack igen för att ni svarat mig, jag har varit så förbannat orolig.

[GunillaF]
8/12/13, 5:38 PM
#6

Jordningslakan? Vad i hela friden är det?😮

Jag antar att det är som det låter - ett lakan man ska sova på och sedan blir det så bra, så bra. 🤐

I min värld blir det bara en skillnad - plånboken blir betydligt tunnare. Nåja, det är min uppfattning - men jag tror ju inte på några hjäpmedel heller så…😕

Annons:
Lurtzen
8/12/13, 5:57 PM
#7

Är det ingen mer än jag som blir upprörd över vad den här kvinnan sysslar med?

Är det jag som överreagerar?

Ni som har tips på jordning om ni har blivit utsatta för ofrivillig healing får gärna bidra.

Jag blir jäkligt tacksam!

[Torahzen]
8/12/13, 6:01 PM
#8

Det är klart vi är upprörda! Alla svar du fått säger att det hon gör inte är ok! Du överreagerar inte.

Ett länktips på jordning, som sagt det finns fler trådar här inne:

http://healing.ifokus.se/articles/4d713f89b9cb462244055b44-jordning-och-skydd

tarotlasse
8/12/13, 6:11 PM
#9

#5 

Ja du vad denna healer sysslar med kan jag inte utala mig om och har heller ingen kunskap om. 

Men skulle hon försöka få din dotter kär i henne så borde hon koncentrera sig på hjärtchackrat också. 

Även om mycket av känslolivet styrs av solar plexus chackrat så kan man inte utesluta hjärtcackrat i detta. 

Men  jag varken tror eller har hört talas om att man genom Healing kan påverka att någon annan blir kär i en. 

Det krävs så mycket mer en bara Healing för att en person ska bli kär i en person. 

Jordnings lakan säger jag som Gunilla säger vad i hela världen är det. Bara ett föremål som någon vill tjäna pengar på.  

Finns inte ett enda föremål växt eller hjälpmedel  som kan få en person att jorda sig. 

Det kan enbart var och en göra på egen hand genom sitt eget mentala tänkande finns inget annat sätt  i världen som jordar en andligt.

Går inte heller att skydda sig jorda sig eller sluta ballonger för som medium spelar det inte någon roll överhuvudtaget för lika lätt elelr svårt att läsa av personen ändå. 

Vi har provat detta ett flertal gånger på våra cirklar och har ingen betydelse överhuvudtaget för går att läsa av personen ändå.

Det man gör är att man stänger ner sig själv och inte kan läsa av andra mäniskor  men andra mäniskor har inga problem att läsa av personen. 

Samma  som att skydda sig eller rena föremål med salvia har ingen betydelse överhuvudtaget för  det har ingen betydelse för varken medium eller andevärlden. 

Vi har testat det så många gånger på de mediala cirklarna och  på kursena. 

Det som fövirrar mig och gör det svårt att läsa av en person annan är om personen är starkt påverkad av starka droger. För då blir man som medium också påverkad o fövirrad o får det svårt att läsa av. Men det är  absolut inget jag rekomenderar o absolut inget som skyddar någon  snarare tvärtom. 

Lasse

Lurtzen
8/12/13, 6:21 PM
#10

Tack allihopa!

Tack Lasse!

Tack för jordningslänken torahzen! Mejlat den till min dotter.

tarotlasse
8/12/13, 7:10 PM
#11

Känner jag får förtydliga mig lite mig om detta med kärleken.  

Healing  är ren och villkorslös kärlek. 

Så är man själv öppen naär man får en Healing behandling  så känner man ju av denna kärlek och inte ovanligt att klienter sagt att de fått varma känslor för mig. 

Stänger man ner så känner man inte denna kärleks känsla under healingen men man får healingen ändå men man känner den inte på samma sätt. 

Det händer som sagt vad ibland att klienter säger att de fått varma känslor men det är inte känslor för mig för det är Healing energien de upplever och känner. 

Viktigt att man som Healer berättar detta när det sker och när klienten nämner detta.

Även jag som healer känner denna kärlekskänsla oavsett vem jag ger healing  man eller kvinna och om det är kontakt healing där jag träffar personen. Eller om det är distans healing där jag varken träffar eller vet vem personen är.  

Jag vet att det kan kännas så och att jag känner denna kärlek men jag kan göra skillnad på arbete och privatliv. 

Förutom vid ett tillfälle då en av mina klienter som fanns i min umgängeskrets bad om en healing behandling. 

Hon berättade direkt efter healingbehandlingen att hon hade varma känslor för mig. 

Jag hade redan varma känslor för henne redan innan healingbehandlingen.  

Så jag visste att det även var mina egna känslor jag kände o inte bara healingen men jag visste inte om hennes känslor om det var  hennes eller om det var healingen hon kände av. 

Så jag sa till henne att hon fick gå hem och smälta intrycken efter healingbehandlingen och om hon fortfarande kände av dessa varma känslor om 14 dagar.

Så kunde vi kanske ta en fika och lära känna varandra lite mer. Hon ringde mig efter 14 dagar men det är en annan historia och ledde till en längre relation.     

Klienten kan stänga ner under en behandling och inte behöva känna av varken energien elelr mig.  I bland får man säga till klienten att stänga ner för att sluta koncentrera sig på att läsa av och istället bara koppla av och ta emot. 

Healingen når fram i alla fall inga problem alls däremot jag som fömedlar kontakten kan inte stänga ner för då kan jag inte läsa av och ha kontakten så jag kan ge ngn rådgivning till klienten. 

Så visst kan healingen få en person att känna kärlek under själva healingstunden men sedan släpper den känslan. Men jag kan inte få en annan person att bli kär i mig på sikt genom att ge healing  det behövs så mycket mer. 

En av mina elever som var förtjust i mig berättade att hon försökt  men  det fungerade inte jag blev inte kär i henne trots försöken med Healing.  Ingen mer en jag som styr detta finns ingen som genom helaing eller medial påverkan som kan få mig kär i en person. 

Det behövs andra egenskaper för det.   

Oavsett  om en person  använder ett jordninglakan eller ber om beskydd på annat sätt så garanterar jag att jag kan läsa av personen oavsett.  Däremot den som stänger ner eller skyddar sig känner då inte av mig och den energien den får.

Vi provade även detta på ett annat forum  och en övnings chatt för några år där ett medium sa att ingen kunde läsa av henne om hon jordade sig och bad om beskydd. 

Vi var minst 5 st som läste av henne men hon kunde inte läsa av oss. 

Så enbart personen själv som kan styra om den själv kan läsa av men personen  kan inte påverka att någon annan läser av. 

Lasse .

mayolica
8/13/13, 2:17 PM
#12

  Skicka Healing utan samtycke?
  Det är en svår fråga som har diskuterats  fram och tillbaka i alla år, så länge jag har haft med healing att göra. För mej är det ingen fråga som jag bara kan svara ja eller nej på rakt av.  "skicka healing" kan betyda olika saker för olika personer, sen finns det så många olika sätt att skicka healing på.  När det gäller att "skicka healing" på det sättet frågan handlar om här. blir ju svaret självklart NEJ! det är absolut inte ok.
 
 Jag vill nog inte riktigt kalla det hon gör att "skicka healing"  Så som du beskriver hela den här situationen och hur allt går till, så låter det för mej mera som hon håller på med svart magi än att skicka healing?

~ mayolica ~

Andina
8/13/13, 2:32 PM
#13

Jag hinner bara titta in helt kort och har inte hunnit läsa i tråden, men är säker på att du fått bra råd.
Men vill ändå säga att din dotter vill inte att kvinnan ska inkräkta i hennes liv, och inte i hennes energier. Så hon bör faktiskt säga ifrån. Hon kan tala om att hon inte accepterar att någon sänder healing eller energier till henne utan att hon ber om det, det är integritetskränkande! Är hon tillräckligt känslig (vilket jag tvivlar på), kvinnan alltså, så kan hon dessutom läsa av din dotters energier. Integritetskränkande! Endast i undantagsfall kan healing sändas till någon som inte bett om det, anser jag. Hur mottagaren reagerar är så individuellt.

Din dotter bör säga ifrån, tala om att hon upplever det integritetskränkande och att hon inte mår bra av det - energierna stör ju hennes vardag! Att hon kräver den respekten. Till att börja med kan hon göra det i vänlig men bestämd ("skarp") ton - är kvinnan envis och ändå fortsätter, så kan hon gott vara rejält skarp i tonen.

Jordningslakan hörde jag talas om för några år se'n - humbug! 

Jorden och naturen är den bästa jordAnden! Samt tankens kraft - d v s visualisering o d. En enkel utrensning av energierna kan vara bra att hon gör också, särskilt om hon känner att hennes energier är i olag. (Finns en superenkel metod, t ex, i slutet av denna tråd.)

Tankar; Det viktiga är att din dotter vet om att det inte är farligt! Så att hon kan skaka av sig rädslan! Då har hon jordat sig till 98% redan! 

Lycka till, till din dotter! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
zab
8/15/13, 5:49 PM
#14

Beroende på vad din dotter har för intresse/inriktning inom new age så kanske Practical Psychic self defence av Robert Bruce, eller Psychic self defence av Dion Fortune kan vara läsvärda böcker. På din beskrivning låter det inte som att det är healing som skickas. Kvinnan verkar besatt av din dotter, och vill uppenbarligen påtvinga henne tanken att dom är tvillingsjälar. Naturligtvis inte ok, men det är bra är att din dotter är medveten om vad som händer så att hon har en möjlighet att ta avstånd från det som skickas. Andra på arbetsplatsen kanske inte var lika medvetna och känner sig nu som tvillingsjälar med kvinnan…

Lurtzen
8/16/13, 11:18 AM
#15

Tusen och åter tusen tack!

Säga ifrån på skarpen är sunt, det var mitt första förslag till min dotter. Mediet ville ändå inte förstå, hon hade ju gudskontakt!

Svart (omedveten) magi, why not? 

Robert Bruce ska kollas upp! Verkar kunnig.

ALLA ni som skriver: TACK för att ni tar er tid att skriva svar och ge er syn på saken. 

Att använda sina krafter i maktsyfte och för att ta reda på information om folk är nog ganska o-andligt. Det finns inget kärleksfullt i det, mer än det gör i (exempelvis) skvaller.

mogfarm
8/20/13, 7:47 PM
#16

Den kvinnan låter fruktansvärt obehaglig! Det hon gör är ett övergrepp. Det din dotter först och främst borde göra är att få henne att sluta! Sen kanske hon inte behöver jorda sig. /Monica.

[Ravenna]
8/20/13, 8:16 PM
#17

Det som kvinnan gör enligt din dotters beskrivning, är inte på något sätt healing. Det hon gör är suger energi från någon annan, vilket kan göras via magen, medvetet eller omedvetet. Det är alltså energi-vampyrism det handlar om.

1. Kvinnan som suger energi från din dotter har skapat energilänkar mellan din dotter och sig själv, som din dotter hjälpt till med att bjuda in. Dessa energilänkar behöver därför din dotter själv bryta/klippa/ kapa och det kan hon. Det finns olika tekniker även för det. Jag brukar se såna här Länkar som fiskekrokar med lina som satt sig fast i magen.

Jag tar tag i dem och hakar loss dem och kastar dem in i en eld, ett ljus eller ner i jorden. Elden eller jorden tar då hand om dem, elden bränner upp dem, jorden gör så att de förmultnar och blir neutral energi igen.

2. Jordning är viktigt, som det har sagts och för det är vistelse i naturen bäst. Ta av skorna och gå barfota ett tag på gräs eller jord, funkar fint. Viktigt med att känna jorden under sig, sitta eller ligga på gräset funkar också.

3. Sedan skulle din dotter må bra av att dra en gräns gentemot kvinnan och om hon inte lyssnar, måste gränsen dras inom din dotter själv.

Hon kan prova sig fram med olika tekniker och se vilken som fungerar, för det bör vara något (en visualisering t ex) som känns bra för dottern. Något som får henne att känna sig trygg och ger en känsla av att hon åstadkommer något, att hon är i kontroll.

Be henne fundera över vad som väcker känslan av trygghet och säkerhet i henne. Det kan vara en plats, ett minne eller något annat. När hon frammanar den känslan i sig själv blir hon starkare och kan sätta upp ett skydd för sig själv.

Hoppas det ordnar sig!

Lurtzen
8/21/13, 9:47 PM
#18

Ravenna & mogfarm - tack för era sunda synpunkter och svar!

Energiarbete och energivampyrism är saker som måste komma fram i ljuset, ännu mer. Att dessutom ta betalt av hjälpsökande människor är under all kritik. 

Åter igen: TACK!

zab
9/14/13, 11:19 AM
#19

Vore intressant att veta hur det har gått? Har din dotter lyckats lösa problemet kan det vara värdefullt för andra som hamnar i liknande situationer att veta hur hon gjorde.

Lurtzen
9/22/13, 11:05 PM
#20

Tack för att du undrar Zab! hon har slutat arbeta i veckorna och jobbar bara extra på helger. 

Min dotter säger att hon mår bättre och har efter detta upparbetat en slags inre viljestyrka. Hon kan tex tala med personer direkt om hon känner att det blir för intensivt. Hon drar sig inte undan längre utan säger ifrån på en gång. Att "klippa trådar" genom visualisering vet hon ännu inte om det har hjälpt, men hon känner att gränserna för integriteten stärks varje gång hon står på sig genom att säga ifrån.

Erfarenheten har faktiskt hjälpt henne i att stå upp för sig själv och att det inte är farligt att uttrycka sig, även när situationerna är "subtila" eller "skumma" (som hon säger själv).

Hon är dock fortfarande rädd för kvinnan/mediet, och det är av den enkla anledningen att hon faktiskt var utsatt för ett gränslöst övergrepp av en person som missbrukade sina krafter.

När jag tänker på det som hände blir jag fortfarande rasande, men jag jobbar på att acceptera att min dotter är en erfarenhet rikare. Varje mynt har två sidor!

Tack igen, Zab - det värmde att du undrade!

Annons:
Upp till toppen
Annons: