Annons:
Etikettvisdomsord
Läst 633 ggr
daga
2013-08-07 09:45

Ord av visdom 7/8

"Jag behöver inte veta vad du har för yrke. Jag vill veta vad du brinner för och om du vågar drömma om att möta ditt hjärtas längtan.

Jag behöver inte veta hur gammal du är. Jag vill veta om du kommer att tarisken att framstå som en dåre för kärlekens skull, för dina drömmar,för äventyret att leva.

Jag behöver inte veta var planeterna stod när du föddes. Jag vill veta om dukrympt ihop och stängt dig av rädsla för ytterligare smärta.

Jag vill veta om du kan sitta med smärta, min eller din egen, utan att försökagömma den, mildra den eller göra någonting åt den.

Jag vill veta om du kan vara med glädje, min eller din egen, om du kan dansa viltoch låta extasen uppfylla dig ända ut i fingrar och tår utan att mana oss att varaförsiktiga, realistiska eller att hålla de mänskliga begränsningarna i minnet.

Jag behöver inte veta om historien du berättar är sann. Jag vill veta om du kan göranågon annan besviken för att förbli sann mot dig själv – om du kan bära anklagelserom svek och inte svika din egen själ. Jag vill veta om du kan vara sann och därför pålitlig.

Jag vill veta om du kan se skönhet även om inte varje dag ter sig underbar

Jag behöver inte veta var du bor eller hur mycket pengar du har. Jag vill veta om du kan stiga upp efter en lång natts sorg och förtvivlan, mörbultad in i märgenoch ändå göra det som behöver göras för barnen.

Jag behöver inte veta var eller vad eller vem du har studerat. Jag vill veta vad som håller dig inifrån när allt annat faller bort. Jag vill veta om du kan vara ensam med dig självoch om du i sanning tycker om ditt eget sällskap i de tomma stunderna.

Jag behöver inte veta vem du känner eller hur du kom hit. Jag vill veta om du kommer att stå i eldens mitt med mig utan att rygga tillbaka.

Jag vill veta om du kan leva med misslyckanden, dina eller mina och ändå stå vid sjökanten när fullmånens silverglans lyser och ropa: JA! ”❤️

Av Oriah Mountain Dreamer . Översättning av Alexander Kielding och Elin Berggren

Annons:
[Kattuggla]
2013-08-07 10:00
#1

Tack daga. 🌺

majlar
2013-08-07 11:09
#2

Fint🌈

[GunillaF]
2013-08-07 12:18
#3

JAAA!❤️🙂

Tack för bra frågor som nog behöver läsas och funderas över någon gång då och då… som påminnelse!🌺😉

Andina
2013-08-07 12:22
#4

Det var Värt att veta! Tack för de orden! 🌺

(Tänker ofta just på det att det första vi människor tycks vilja veta om andra är just ålder och yrke… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2013-08-07 12:29
#5

Tack Daga för de visa orden!❤️

Det är så du skriver Andina, egentligen spelar ju inte ålder och jobb någon roll, det är bara ytliga frågor.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Chakra]
2013-08-07 16:03
#6

Mycket fint och tänkvärt!
Det är ju så vanligt med "ytliga" frågor, som många verkar tycka är så viktiga!

Annons:
[rore]
2013-08-08 09:27
#7

Mmmmm, Väldans viktigt och verkligen något att känna in.

Tack Daga🌺

[Torahzen]
2013-08-08 12:39
#8

Mycket tänkvärd text, tack! ☀️

Upp till toppen
Annons: