Annons:
Etikettofftopic
Läst 911 ggr
Andina
2013-08-03 16:56

Ny Familjemedlem kom idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få visa den lilla nykomlingen som visades upp idag! 

Jag är helt förälskad! Jag blir lika glad varje gång familjen visar upp sina nya småttingar fram emot sensommaren.

Kan man bli nå't annat?? ❤️😘❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2013-08-03 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-08-03 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-08-03 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och nog är väl mamma Rånja en vacker skönhet!? ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Mooniq
2013-08-03 16:59
#4

Så supersöt!! 😍

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
2013-08-03 17:04
#5

Åhhhh, rådjur är ju så fina! Är de inte rädda för er?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
2013-08-03 17:11
#6

Åh vilken söting! och vilken lycka att bo som du gör och få vara med om dessa livets mirakler!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Andina
2013-08-03 17:11
#7

Ja, visst är det en riktigt supersööting! 

#5 - Nej, Tarotstollan, de är inte särskilt rädda. Vi har en rådjursfamilj som bor här året runt. De får dessutom mat här, särskilt vinterhalvåret får de mat varje dag. Några (rådjurs-) släktingar tittar in här nå'n gång ibland också, mest på vintern. Men denna familj kommer varje dag - och ligger ofta och vilar utanför huset här. Men Rånja har kommit varje dag för att äta nu på sommaren också, men idag var första dagen hon presenterade sin nya lilla bebis. En ära som värmer mitt hjärta!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Tarotstollan
2013-08-03 17:27
#8

Hoppas att ni inte har några som jagar i närheten där ni bor då, det vore ju fruktansvärt om det skulle hända Rånja och hennes bebis något.

Det är ju en annan sak om de blir skadade eller så sjuka så de behöver hjälp över till andra sidan.

Kan ni vara ute i trädgården när de är där eller går de bort när ni går ut?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaF]
2013-08-03 17:33
#9

Å Andina, så söta. Tack för att du delar med dig! ❤️

Andina
2013-08-03 17:36
#10

Tarotstollan - Jag bor i skogen, bland rådjur och andra djur.

Kommer jag för nära så går de iväg. Men håller jag mig på t ex verandan när de äter så fortsätter de att äta, ca 2-3 meter ifrån mig. Hastiga rörelser skrämmer lätt iväg dem. 
På vintern när de är riktigt hungriga så kan man passera dem på någon meters håll. 

Så här års matar jag egentligen inte rådjuren, men de äter fågelmaten som jag lägger ut - så de samsas med fåglarna. Det är en härlig känsla att se rådjursfamiljen äta tillsammans med fåglarna! :)

Jag vill helst inte att de blir för tama, för grannarna är nog inte riktigt lika förtjusta i dem. De äter ju upp det mesta som odlas.. (själv håller jag med 'naturtomt'). Och det kryllar av små ettriga hundar som gärna jagar vilt… 😡

Men de vet numera att de får med mig att göra (grannar och hundar) om jag kommer på dem att de släppt iväg sina hundar som jagar! Och att jag inte är nådig… ;) 

Jägarna får inte jaga så här års, och inte i bebyggelse, så risken är nog inte så stor att de faller för nå'n gevärskula. Men visst kan det hända…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2013-08-03 17:42
#11

Himmel så söta de är Andina! 😘Blir glad när jag ser dom!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarotstollan
2013-08-03 17:47
#12

Bra att du är "arga tanten" när det gäller lösa hundar. För det är ju fruktansvärt stressande för djuren att bli jagade på det viset, för att inte tala om att de kan bli skadade också, även hundarna!
Jag älskar alla djur, så det är inte hundarna jag blir arg på utan deras ägare som är så "okloka"😡!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

majlar
2013-08-03 18:44
#13

Sååå söta. Visst är det härligt med naturen och djuren runt tomten. Här har vi rådjur som går upp på altan och tittar in genom fönstren, helt orädda . Jag har inte lyckats fånga någon på foto än. Det skulle vara underbart om jag fick en sån chans.

Annons:
Andina
2013-08-03 18:57
#14

#12 - Ja, det är förstås inte djuren/hundarna som jag blir arg på, men jag måste låtsas vara det ibland, för ett par av dem är riktigt ettriga och smådjävlas gärna lite… ;)

#13 - Ja, jag hoppas du fångar dem på bild snart Majlar. Och jo, de är nyfikna när de tror att de är ensamma. :) Har jag blommor på verandagolvet (vilket jag ibland har) - så är de där och äter upp blommorna illa kvickt, när jag vänt ryggen till. :)) 

Så om du vill locka på dem - lägg ut lite ätbara blommor på altanen och smyg med kameran i högsta hugg! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Limewear
2013-08-04 09:29
#15

Men vilka söta rådjur…måste vara fantastiskt att bo så nära naturen!

[Sol69]
2013-08-04 09:58
#16

Å vilka fina kort 🙂Det låter som om du bor underbart ute på landet Andina. 😛

Så skulle jag också gärna bo om jag hade haft sällskap. För tror att de skulle bli väldigt trist att bo på landet själv och sen ensamt om något händer. 🤔

Andina
2013-08-04 11:29
#17

Tack alla! 😘 Och ja, det är fantastiskt att bo mitt i naturen! Bor i en liten koja på toppen av en kulle, i skogen, nära vattnet. Precis så som jag vill ha det. 

Inte direkt ute på landet, Sol69, men i skogen utmed kusten. knappt fyra mil från hufvudstaden, Jag har för mycket eremit i mig, så jag stormtrivs här ute.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
2013-08-04 12:02
#18

Å..så vackra dom är Andina, underbart att bo så med djur och natur in på knuten🙂

Andina
2013-08-04 12:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Toyan - ja, visst är de vackra! 😘

Pappa Rånald går inte av för hackor heller. Visst är han väl en riktigt ståtlig karl?!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
2013-08-04 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[Bettanbop]
2013-08-04 12:10
#21

❤️

Tarotstollan
2013-08-04 21:16
#22

Rånald och Rånja, kul namn. Har du kommit på något till den nya?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: