Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 687 ggr
Shadowone
2013-08-02 08:48

lärling söker mentor

Hej. Jag är en ung person på 25år som önskar lära mig healing så jag kan hjälpa och hela folk i min närhet. Därför söker jag en mentor som kan lära ut mig under en vecka. Eller om det kanske behöver ytterligare en vecka till.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Annons:
[GunillaF]
2013-08-02 12:03
#1

Hej och välkommen Shadowne.

Jag kan inte tipsa om någon mentor, men det finns många duktiga healers härinne. Var och en får svara för hur och om de har tid, men en vecka verkar väldigt, väldigt kort tid för att lära sig healing. Det krävs träning och åter träning. Jag skulle vilja påstå att det kan ta år att bli en duktig healer - och det behövs träning kontinueligt.

Heala gör du antagligen redan nu. När du ger en klapp på handen/axeln och önskar en person (eller för den delen även djur) en snar bättring, önskan om att en person ska lyckas osv. Du blåser på ett sår på ett barn…

Healing är kärlek.

En healer bör även veta lite om sjudomstillstånd, anatomi mm.

Titta i artikelarkivet, du lär mycket genom att gå igenom trådarna där.

Ett bra sätt om du vill ha hjälp på traven är att sätta dig ner, samla dig, fokusera och be din healingguide om hjälp och vägledning. Kanhända hjälpen består i att en mentor helt plötsligt finns där i din väg.

Ett annat bra sätt är att anmäla sig till en nybörjarutbildning i bl.a. healing. Ser att du bor i Hofors. Du har inte så väldingt långt till Örebro. Ca 2 mil söder om Örebr har du kursgården Englagård och de har en massa olika kurser.

Där får du lära om chakror, energifält, stenar, Kristaller, pendel osv, osv.

Fråga gärna och vi svarar i mån av tid och kunskap.

Lycka till!🌺

Shadowone
2013-08-02 17:19
#2

Okej. Jag ska tänka på det. Förästen. Det är något jag har att berätta. För några år sen var jag intresserad av healing, men i för sig, höll jag på med det redan när jag var lite yngre. Jag hade en polare som kunde heala för länge sen, men han var bara liten på den tiden. Enligt han så skulle man heala med positiv inställning,  även om det var svagt, men efter 10år så vbar han nere och kände sig inte så bra, och var negativ, han hade en knöl på låret och satte handen och konsentrerade, med ilska, sorg och hat, inte hat nsom i världen runt, utan hat mot sig själv. Ligger det något i det jag berättar, mellan kärlek och hat inom healing.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Andina
2013-08-02 17:27
#3

Jag tycker du har fått bra svar från GunillaF, Shadowone. 

Jag tittar bara in som hastigast men vill bara reagera kort på ditt inlägg #2. Healing är kärlek, som GunillaF skriver. Så att heala med hat är inte healing. 

Att jobba med hat och andra negativa känslor gentemot sig själv eller andra är inte att jobba med healing - även om (energierna från) intentionen också har påverkan. Men, man "överför" även de negativa känslorna (vilka ju också är energier) till den man healar. Och i det finns inget gott att uppnå…

Jag är dock lite osäker på om jag förstått ditt inlägg (#2) rätt…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Shadowone
2013-08-02 22:01
#4

ånej. Det var mer att han var ledsen under en hel månad, och han hade en ganska stor knöl på sidan av låret. Svamlade och grät. Fick ont på knölen och kosentrerade sig på den. Och det visade sig att den minskades så den såg ut som en liten halv studdsboll.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Shadowone
2013-08-02 22:04
#5

Men jag förstod det du sa, plus att jag överdrev med hat, men i alla fall var det med sorg. Men du har rätt. Man ska aldrig jobba med healing med hat.

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Upp till toppen
Annons: