Annons:
Etikettupplevelser
Läst 4096 ggr
Sameli
8/1/13, 1:57 PM

Ljusblixtar runt om

Vad är det för små blå ljusblixtar jag ser hela tiden? Jag kan se dem lite var stans och inte vid något särskilt tillfälle. Bara som små blixtrar i luften i mörkblå möjligtvis lite åt lilahållet.. Ser Ni dem? Är det min Aura? Eller är det ett tecken på närvaro? Är det guider eller änglar eller vad är det jag ser? Vad är det som blixtrar?

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
Andina
8/1/13, 3:57 PM
#1

Jaaa… det är inte lätt att veta vad det är…

Det kan vara en form av Auramigrän/Ögonmigrän (som är ofarlig och) som bl a visar sig i form av flimmer, blixtar eller sicksackmönster i vitt eller i olika färger. Själv har jag haft ögonmigrän några gånger - och det var rent vackra mönster´i alla regnbågens färger jag fick uppleva de gångerna.

Det kan vara något annat med ögonen, näthinneavlossning t ex (vilket jag också haft).

Så kanske ska du utesluta migrän eller annat ögonproblem hos en ögonläkare?!

Men det kan också vara ljusfenomen som jag personligen har kopplat till antingen energikommunikation (med andar i fysisk eller icke-fysisk form), eller att man förnimmer andra energier som finns runt omkring en, inklusive ens egna. Jag får många ljusfenomen när jag är i kontakt med någon annan, på "energiplanet", oavsett om det rör sig om en jordevarelse (människa eller djur) eller någon i andevärlden.

Inget svar på din fråga - men lite reflektioner i alla fall… 🤔

Jag hoppas att du kan utesluta både migrän och andra ögonproblem. Och i så fall kommer du säkert, så småningom, komma underfund med när de fenomenen uppstår, om du observerar vad som händer inom dig strax innan och under tiden ljusfenomenen uppstår.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
8/1/13, 7:02 PM
#2

Håller med Andina, gå till doktor snarast och få uteslutet allvarligare komplikationer.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
8/1/13, 7:08 PM
#3

Tack Andina för ditt svar! :) Ja jag glömde nog att tillägga att jag kan se energier och auror men stänger ner hela tiden för jag vill inte se något "annat" om du förstår vad jag menar… Jag tror bestämt att jag kan utesluta någonting medicinskt fel som migrän eller ögonflimmer, även om det naturligtvis är bra att gå igenom eventuella fysika åkommor. Det jag menar är att jag ser ljusblixtar lite då och då och jag vet inte varför? om det har med det som du säger, att det kan handla om någon slags andekontakt?! Jag har inte tänkt på att det kan vara någonting som jag själv skapar genom att vara "öppen" för jag gör inget medvetet försök till att ta kontakt med det övernaturliga när jag ser ljusblixtrarna.. Det är ganska ofta jag ser dem och det kan vara allt från att se dem i tomma intet till att se de i närheten av en person. Det är väldigt bra att få lite reflektioner över vad det kan handla om, speciellt när det inte är någonting jag pratar om med någon, förutom här! :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

[GunillaF]
8/1/13, 10:22 PM
#4

Du har fått bra svar av Andina och jag har inte så mycket att tillägga.

Jag har haft ögonmigrän en gång och det "for" som små hårstrån över synfälltet. Det såg ut så.

Däremot så har jag sett det som kanske liknar det du ser…. Svårt att beskriva hur det ser ut, men om du tänker dig att det är glitter i luften som virvlar runt. Just det ser jag bara i mörka rum.

Auror ser jag mer som ett sammanhängande ljufällt runt en person eller djur.

Sameli
8/1/13, 10:40 PM
#5

Okej, det låter lite liknande faktiskt. Men det är inte glitter som flera ljuspunkter tillsammans sammtidigt utan mer ett glittrande enskilt ljus som "blixtrar till", bara som en liten liten ljuspunkt som lyser upp snabbt. Jag ser oxå Aura som ett ljussken som kommer från den fysiska kroppen och sträcker sig ut olika långt och i olika skikt. Har jag tur kan jag se Aura riktigt starkt och då blir man nästan lite förtrollad för det är ju så vackert! Ser ut som norrskensljus fast ljuset lyser konstant utan snabba växlingar. Det är en trygghet att se tycker jag. Men punkterna som jag ser har jag ingen förklaring till. Om dem uppkommer i auran eller utanför vet jag inte. :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: