Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 653 ggr
Emmetem
7/21/13, 5:12 PM

Healing..

Har aldrig varken fått eller givit healing tidigare, men jag tror jag kan behöva det nu.. Vet inte riktigt hur det fungerar, men är mycket villig att testa det!

Nu är det så att jag sedan ett tag tillbaka har fått den underbara äran att få lära känna en helt underbar hund som jag älskar av hela mitt hjärta. Men nu ska hans ägare avliva honom innan helgen om han inte hittar ett nytt hem åt honom. Men mina föräldrar är otroligt okänsliga och bryr sig inte om mig, utan står snarare och hånar mig för att jag gråter och mår dåligt.
Jag mår så himla dåligt inombords och det känns som om hela min värld har slitits itu på bara en dag. Jag känner mig så ledsen, så ensam, så otroligt sårad med en själ som jag knappast kan påstå är hel längre.

Jag mår så dåligt, och jag vet inte vad jag ska göra.. Sitter och gråter nu exakt i denna stund och vet inte vad jag ska ta mig till..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
Indiania
7/21/13, 11:00 PM
#1

Hej Emmetem!

Det gör mig ont om dig du är ju en stor djurvän och ömmar för denna hunden du berättar om. Varför skall ägarna till hunden avliva honom, är han sjuk?

Hoppas att de hittar en ny ägare till hunden efter vad jag förstår så har du ingen möjlighet att ta hand om hunden själv.

Det är bra att du gråter kära du det rensar och gör dig stark att gå igenom denna smärta som du känner.

Kan du inte skriva och tala om hur du mår under veckan?

Du får ursäkta att vi inte skickat healing till dig under dagen, fick se ditt inlägg först nu.

Jag skickar lite healing till dig nu och hoppas att du sover gott i natt.

Kram Indiania

" Var nära naturen - var när dig själv "

Emmetem
7/22/13, 1:46 AM
#2

Hej Indiania! Hunden ska avlivas för att han har nafsat efter ett av barnen i hushållet då det blivit bråk mellan honom och två av de andra hanhundarna. Men jag tycker att det inte är hundens fel då ett barn inte borde få komma i närheten av bråkande hundar.. Han är så snäll och go mot mig, och jag tror att han aldrig skulle nafsat om det inte vore så att han bråkat med de andra två hundarna. Tre okastrerade omplaceringshanhundar tror inte jag är en så bra kombination.. Jag ska försöka komma in och skriva under veckan hur jag mår, men såvida inte ett mirakel inträffar och de bestämmer sig för att behålla hunden alternativt sälja den så lär jag nog må detsamma.. Jag har ingenting emot att de säljer hunden, hellre det och att min älskling får förbli kvar i livet än att han ska avlivas pågrund av att barnen var oförsiktiga! Tack snälla du för healingen, väldigt snällt av dig! Kram

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Chakra]
7/22/13, 5:25 AM
#3

Du kloka människa…

Bor du hemma, med föräldrar som hånar dig och där det finns tre okastrerade omplaceringshanhundar, och även barn?
Det låter rent ut sagt som en "farlig kombination"

Rådet jag skulle vilja ge: Skaffa dig något eget och ta med din älsklingshund!

Kram och ta väl hand om dig!❤️

Emmetem
7/22/13, 9:10 AM
#4

#3 Nej, hunden bor dessvärre inte i vårt hus, vi har bara en hund här och det är en omplacerad Hamiltonstövartik som är jätteförsiktig av sig och blev slagen i sitt förra hem, så hon är väldigt rädd för att lita på folk.

Men hanhunden bor i ett hem där det finns två okastrerade omplaceringshanar och dessutom två barn i åldrarna 5 och 7.

Jag skulle gärna skaffa eget om det vore så, men dessvärre har jag inget jobb. Jag söker jobb, men det är jättesvårt att få jobb där jag bor. Om jag skulle skaffa eget skulle det enda jag skulle ha råd med vara en lägenhet. Och hunden är en irländsk varghund, det är en jätte stor hund som inte alls skulle passa i lägenhet! Han skulle passa jättebra här hos oss ute på landet med ett stort hus och mycket att springa på. Mina föräldrar beter sig bara mot mig och hånar mig och får mig att må dåligt. Djuren sköter de jättebra och djuren här mår bra. Allt jag vill är att han inte ska avlivas. Om någon annan skulle ta över honom skulle jag bli överlycklig! Allt för att min bebis inte ska behöva avlivas på grund av oförsiktighet från barnens sida.. Han är en så otroligt snäll hund - men jag tror verkligen han skulle passa bättre som ensamhund!

Kram ❤️

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[Chakra]
7/22/13, 10:18 AM
#5

Emmetem, jag känner en person som säkert kan stötta och hjälpa dig.
Hon arbetar med hundar! Vill du att hon ska pm:a dig i eftermiddag?

[GunillaF]
7/22/13, 10:30 AM
#6

#5 Men å vad härligt om det skulle fungera!

Annons:
Andina
7/22/13, 3:12 PM
#7

Men Emmetem, vilken sorglig situation - för både dig och hunden! Jag förstår så väl att du är orolig och gråter! Och ännu mer sorgligt är det ju att dina föräldrar inte kan förstå vad som sker inom dig. Jag hoppas du har andra människor omkring dig som kan vara ditt stöd istället.

Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för hunden!

Jag hoppas att ni hittar ett nytt, lugnt o tryggt hem till din vän! Med tanke på hans bakgrund så är det nog inte en barnfamilj han i första hand behöver bo hos. Och inte tillsammans med andra o okastrerade hanhundar! (Det är för j-kligt att vi människor belastar djuren med de fel som människorna själva gör! Klart hunden inte ska bo som han gör, med den bakgrunden!)

Jag håller tummarna för att din omtanke och önskan hjälper dig att hitta någonting som leder till det bästa för er allihop!

#5 - Det vore ju toppen om din vän, Chakra, vill hjälpa till o stötta o kanske har hon bra tips o idéer! 

Jag håller tummarna för att ni får all hjälp som finns att få - från alla håll! Jag vill nog gärna tro att det slutar bättre än bäst!

All lycka till o många kramar! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
7/22/13, 9:48 PM
#8

Oj, vilken tråkig situation. Du är god, som ömmar för din fyrfota vän.

Hoppas det löser sig på bästa sätt. Tänker på er, och ber om goda energier. Kram

Emmetem
7/23/13, 9:49 AM
#9

#5 Det skulle vara jättebra! Jag behöver allt stöd och alla ideér jag kan få just nu.. #7 Tack så mycket! Ja det är riktigt hemskt det här, och att hunden ska behöva råka ut för det är ju otroligt synd.. Kram

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Emmetem
7/25/13, 12:28 AM
#10

Idag mår jag mycket bättre! De har bestämt sig för att försöka behålla hunden! Är så glad och hoppas att det kommer fungera bättre i framtiden.. Jag ska sitta hundvakt åt honom i helgen och det ser jag jättemycket fram emot!

Tack till er alla för allt stöd! <3

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[GunillaF]
7/25/13, 12:34 AM
#11

#10 Underbart att läsa! 🙂

[Chakra]
7/25/13, 8:16 AM
#12

Så glad jag blir🙂

Ha en fin helg med hunden!❤️

Upp till toppen
Annons: