Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 1222 ggr
tarotlasse
2013-07-16 20:47

I dag är jag ledsen

Jag har under fler år arbetat med alternativ vård och även varit  återförsäljare för naturläkemedel. 

Jag blir bara mer och mer bedrövad och ledsen över vad som sker med alternativ medicinen idag.

Dagligen kommer det rapporter om farliga naturläkemedel och kosttillskott. 

Både förra veckan och i dag larmar livsmedelsverket om kosttillskott med extremt höga halter arsenik.  En daglig dos är 50% av en dödlig dos. 

En daglig dos kan ge ge enorma skador på vår kropp och detta rekomenderas  som kost tillskott till barn.

Dessutom översteg det långt över gränsvärderna när det gällde både kvicksilver och bly.

Sverige har de liberalaste lagarna i världen när det gäller naturläkemedel/ kosttillskott så  det är inte konstigt att de farliga preparaten som stoppas i övriga världen hamnar i Sverige.

För enligt Svensk lag kan det  bara förbjudas lokalt 

Detta skadar hela alternativårds branchen ska det gå så långt att all alternativ vårds förbjuds på grund av allt lurendrejeri. 

Det är på tiden att vi själva reagerar  och gör något innan vi blir totalt överkörda av myndigheterna. 

Det är inte vi som är bovarna men  det är vi som kommer få lida för det. 

Jag kommer lägga in detta inlägg på fler forum för så här kan vi inte ha det och det får det inte fortsätta på det här viset. 

Lasse

Annons:
Skogshumblan
2013-07-16 21:43
#1

Håller med, rena ärliga produkter utan varesig farliga saker i eller "sälj"-fulheter där man tjänar på de som är under en i ledet….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: