Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 787 ggr
EmelieJ
2013-07-10 21:22

Healing till Sally

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Är väldigt ny på denna sida och har precis blivit rekommenderad hit och jag hoppas någon kan hjälpa mig.

Sally är min katt som jag har haft en månad nu och har precis blivit kompis med katten jag hade sen innan. Hon är väldigt väldigt smal och jag får henne inte att äta men hon dricker normalt. Igår spydde hon galla 5 gånger igår och idag vill hon mest vara ifred.

Kan tillägga att hon har ätit rätt dåligt hela tiden men nu är det mindre.

Gör en chansning här då jag är väldigt orolig för henne för hon är så himla go så jag hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig.

Med vänliga hälsningar Emelie

Annons:
[GunillaF]
2013-07-10 22:07
#1

Jag tycker att du bör tala med veterinär om din katt. Jag vet att det finns specialmat du kan testa. Fråga veterinären när du är hon henne/honom och får din katt undersökt.

Jag hoppas att du gett katten maskmedel.

Skickar healing till katten vid midnatt, men som du kanske vet är healing ett komplimet till traditionell vård, så en kombination är bäst.

EmelieJ
2013-07-10 22:16
#2

Tack för ditt svar! Jo jag vet att det bara är komplement, ville testa detta innan. Hon är innekatt så hon är inte avmaskad men köper en kur imorgon! Tusen tusen tack för att du tog dig tid att svara! Jättetacksam! Du får gärna återkomma om du känt något som kan svara på detta. Med vänlig hälsning, Emelie

daga
2013-07-10 23:14
#3

#2 EmelieJ

Även om hon är innekatt behöver hon avmaskas så pröva och se om hon mår bättre, om inte uppsök veterinär. Jag sänder healing till Sally vid midnatt.🐱

EmelieJ
2013-07-11 07:02
#4

Tusen tack Daga för din hjälp och råd! Ska börja avmaska idag och hoppas innerligt att det blir bättre snart. Med vänlig hälsning, Emelie

carolis
2013-07-11 14:47
#5

Hej Emelie. Tänkte för bara tjugo minuter sen att jag kanske skulle börja be för djur nånstans på nätet, eftersom jag tror jag har nån slags gåva att kunna göra det. Stötte på dej och din fina Sally det första jag gjorde när jag gick in här så jag ber för henne jag också. Du kan väl låta oss veta hur det går för er?

Kram, Carolis

Andina
2013-07-11 17:06
#6

Jag skickar healing till din Sally i smådoser de närmaste dagarna.

Men jag vill rekommendera dig att uppsöka veterinär också, snarast, eftersom hon spyr 'galla'. Det kan naturligtvis vara mask (så bra att du avmaskar) men det kan även vara andra obalanser i mag- och tarmsystemet, eller andra inre organ, och som bör kollas upp av veterinär. Vid problem med inre organ hos en katt bör man inte vänta mer än nödvändigt. Organen hos en katt är mycket känsliga. Och eftersom hon uppvisat symptom en längre tid nu (ätit dåligt, är mager och spyr nu) - så tycker jag att du inte bör vänta längre alls.

Hoppas att din vän repar sig snabbt nu! Sänder och håller tummarna för dig och Sally! 🐱

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
EmelieJ
2013-07-29 23:15
#7

Hej allihopa!

Ber om ursäkt för att jag svarar så sent.

Jag hade henne henne på prov och hennes ägare skulle ta henne till veterinären och har inte hört något från dom än…

Har ändå tagit det beslutet att hon får stanna kvar där då hon inte tycker om min katt.

Har varit lite jobbigt så därför skriver jag först nu men jag vill tacka alla som hjälpt till på ett eller annat sätt. ❤️

[GunillaF]
2013-07-29 23:23
#8

#7 🐱

Andina
2013-07-31 11:55
#9

Vad skönt att hon blivit undersökt av veterinär. Jag tror att du tagit ett bra beslut, eftersom det inte riktigt stämde med din andra katt. Jag tror och hoppas att lilla Sally får ett gott liv i ett hem där hon trivs och mår bra! 😘🐱

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

EmelieJ
2013-07-31 22:26
#10

Ja nu har jag fortfarande inte hört nåt men ska ringa imorgon.

Vill tacka igen för att ni tog er tid ändå trots att det blev som det blev. ❤️

Upp till toppen
Annons: