Annons:
Etikettalternativbehandling
Läst 3386 ggr
healing-mammut
2013-07-05 00:39

Magnetarmband

Vad tycker ni om magnetarmband? Jag testade att ha på mig efter en behandling (har nackskada) och det var som att det onda blev värre. Kan det vara så att man måste vara "i rätt läge" för att få ut det positiva från ett sånt? Jag upplevde det som att armbandet förstärkte det tillstånd jag befann mig i. 

Kan tillägga att jag alltid känner mig lite sämre direkt efter behandling. Dag 2 får jag träningsvärk och dag 3 blir jag bättre än innan behandlingen och sedan håller det i sig några veckor. Har ni några tankar om det? 

Jag har inte provat att ta på mig det igen, men ska testa om några dagar igen. Då har det gått 3 dagar sedan senaste behandlingen.

Annons:
[GunillaF]
2013-07-05 08:05
#1

Har tyvärr ingen teori om magnetarmband.

Vid t.ex. healingbehandlingar så kan vissa få besvärligare någon dag efter, för att sedan bli bättre. Det beror på utrensningar som sker i kroppen.

majlar
2013-07-05 09:00
#2

Jag har provat både magnetarmband och magnetiska hematitstenar. Ingen av dem har funkat för mig. Har inte känt någonting. Men det vill inte säga att det funkar för andra. Jag hade hoppats på att det skulle ha varit bra.

Jag har dom till att samla ihop knappnålar med, det är dom väldigt bra till.

healing-mammut
2013-07-05 22:40
#3

Jag testar över helgen så får vi se hur det blir :)

[Bettanbop]
2013-07-05 23:03
#4

Det räcker inte med bara helgen, det kan ta lite längre tid innan det hjälper.

Jag fick mitt armband i december och det hade jag på mig i ca 1 1/2 vecka innan jag kom på att jag inte hade lika ont längre, men jag fick inte ondare först innan det blev bättre.

healing-mammut
2013-07-05 23:11
#5

Aha, då kanske det är för att jag "hoppat fram och tillbaka" som det inte gett någon läkande effekt utan istället gett mig känslan av att förvärra det onda…. Får väl försöka leta fram det där tålamodet jag lagt på nåt bra ställe och se om det går att använda :)

Tack för tipset! 🌺

Upp till toppen
Annons: