Annons:
Etiketthealing-önskas-ges
Läst 1408 ggr
smilax
6/30/13, 12:32 AM

Healing till katt önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt Frasse har fått en hemsk förstoppning. Hans tarmar fungerar inte helt bra så det har hänt tidigare men aldrig i den här klassen. Vi har varit hos veterinären i två dagar för först vattenlavemang och Microlax men inget hände. Röntgen visade att hela tjocktarmen var full av hård avföring. I fredags blev han sövd och veterinären pressade ut så mycket avföring han kunde ur tarmen men röntgen visade att mycket satt kvar. Nu är han hemma över helgen med skonmat och Laktulos (bulkmedel) som han ska få men som han spottar hej vilt när jag ger honom. Om han inte får ut resten ur tarmen själv innan tisdag så blir det operation. Veterinären öppnar buken och klämmer ut allt ur tarmen den vägen.

Idag har han sovit nästan hela dagen i sonens säng men gått på lådan och kissat och ätit i alla fall. Hoppas verkligen att Laktulosen ska hjälpa honom men behövs operation så blir det det. Han ser så ynklig och ledsen ut med avrakad bak och fet päls efter all parafinolja han fått i sig stackarn.

Skulle någon vilja hjälpa honom att klara av det här? Skulle vara så tacksam för den healing ni kan sända till honom. Han är så viktig för oss här hemma.

Annons:
daga
6/30/13, 8:50 AM
#1

Sänder healing till honom under dagen.❤️

majlar
6/30/13, 11:20 AM
#2

Lilla kissen. Jag skickar till honom och hans situation. 

Om du massera magen lite försiktigt, bara åt ett håll. Framifrån och bakåt. Lugna fina och väldigt varsamt, men med tålamod.

Kram

[Bettanbop]
6/30/13, 11:57 AM
#3

Stackars lilla kissen 🐱 det är klar vi ska försöka hjälpa honom 🤗

Christina_46
6/30/13, 6:57 PM
#4

Jag skickar också healing till missen. Och så sänder jag en reikiängel som får vara med honom några dagar och ge reiki ❤️

smilax
6/30/13, 7:13 PM
#5

Tack! :-) Frasse behöver all hjälp han kan få för att få ordning på sin mage. Skulle vara skönt om han slapp operation på tisdag men får han inte ut resten av avföringen så blir det så i alla fall. Just nu ligger han på uteplatsen och vilar. Idag har han ätit och druckit lite i alla fall och fått Laktulos för magen. Men han är så trött så trött.

Tack för att ni vill hjälpa honom! :-)

smilax
7/1/13, 12:30 PM
#6

Idag gick han på lådan och fick ut en del 🙂. Har fått i honom Laktulos och dietfodret och han sitter på uteplatsen och nosar lite luft. Har mest legat i sonens fåtölj för han är så trött. Stackaren ser helt ruggig ut med rakad rumpa och fet päls av all parafinolja. Under hakan är han helt kladdig av Laktulos men han har ingen större lust att tvätta sig tydligen.

Tack för hjälpen! Ni får gärna skicka mer till honom så han slipper operation imorgon och istället får ut allt han ska ur magen 🙂

Annons:
majlar
7/1/13, 1:25 PM
#7

Sänder mer kärlek och energi. Hoppas att han snart blir bättre.

millam
7/1/13, 6:48 PM
#8

Sänt var det här! Hoppas han får ut mera, stackaren. Känner med honom.

smilax
7/1/13, 11:18 PM
#9

Han gick på lådan en gång till!🙂 Tänk vad konstigt att man kan bli så glad av lite kattbajs😃

daga
7/1/13, 11:56 PM
#10

Sänder healing till honom om en stund och hoppas han slipper operation i morgon.🐱

majlar
7/2/13, 7:54 AM
#11

Här kommer mer kärlek och energi. Hoppas det ordnar sig. Kram

Andina
7/2/13, 11:37 AM
#12

Lilla Frasse, vad jobbigt med förstoppning! Tror jag att han är trött. Jag hoppas att Laktulosen har hjälpt till såpass att han slipper operation. Det tycks ju ha fått fart på tarmarna i alla fall.

Sänder lite extra healingbubbel i smådoser till Frassepojken! Och håller tummarna för att tarmarna kommit igång på riktigt och att hans vila samlar en himla massa kraft igen!

🐱❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

smilax
7/2/13, 12:04 PM
#13

Tack alla!❤️

Frasse är just nu hos veterinären. Jag lämnade honom där vid nio och de ska undersöka honom under dagen med röntgen bla sen ringer de mig och meddelar om han måste opereras eller inte. Han hade haft diarré i morse men veterinären sa att även om han fått ut mycket så kan det sitta något hinder kvar så han vill kolla. Sen får vi se hur det går framöver. Det beror på hur skadad tarmen är. Förhoppningsvis räcker det med rätt mat och Laktulos så de inte behöver operera bort en bit av tjocktarmen.

Nu håller jag alla tummar jag kan för att det går bra idag för min älskade lilla Frasse 🐱❤️

Annons:
smilax
7/2/13, 5:44 PM
#14

Frasse är hemma igen! Han slapp operationen för han hade fått ut den hårda avföringen så nu såg det normalt ut igen 😃. Nu blir det Laktulos och dietfoder en månad sen återbesök och start av bantning😓. Det ska bli intressant att försöka banta en katt av fyra här hemma. Efter det ska han gå över till foder med mycket fibrer i.

Tack alla för ert stöd! Jag är säker på att det gjorde susen så han fick ut det som skulle ut ur kroppen.❤️

Denna kommentar har tagits bort.
daga
7/2/13, 11:12 PM
#16

Så härligt att Frasse mår bra igen. Lycka till.🐱

Andina
7/2/13, 11:16 PM
#17

Sååå skönt att Frasse är på bättringsvägen så bra! Toppen att det värsta skräpet har kommit ut! Det blir en utmaning som heter duga, att banta en katt av fyra katter… ;)) 

Jag är så glad för både Frasse, dig Smilax och alla i Frasses familj! ❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
7/3/13, 7:49 AM
#18

Härligt att höra. Din lilla kisse berörde. Kram

smilax
7/3/13, 12:05 PM
#19

Idag ligger Frasse på uteplatsen med de andra katterna och njuter av solen och lite fågelkvitter 🙂. Han har snällt ätit sin dietmat men är verkligen inte förtjust i Laktulosen så jag ska försöka med husk i maten istället framöver.

Han är mycket piggare och börjar bete sig som han brukar igen.

Ni är underbara här inne som bryr sig om min älskade Frasse 🙂

Tack igen från oss alla!

Upp till toppen
Annons: