Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2037 ggr
vresrosen92
6/19/13, 7:34 AM

Självhealing av cellminne?

Jag har funderat lite på tidigare liv, cellminne etc och undrar, om man har/tror sig ha dåliga erfarenheter från tidigare liv, hur/om man då kan ge sig själv healing eller på annat vis bearbeta minnena och acceptera att det är något som har hänt, ta lärdom av det och inte låta det påverka en själv i detta livet i samma utsträckning..?

Hoppas att ni förstår vad jag menar :)

Don´t worry, Be happy!

Annons:
[GunillaF]
6/19/13, 8:03 AM
#1

Jaa, det tycker jag borde gå. Jag har inte försökt mig på det men

om du försöker så berätta gärna för oss hur du upplevde det.🙂

TezzD
6/19/13, 9:55 AM
#2

Håller med Gunilla! 
Testa även meditation och se vad som kommer upp. Efteråt så kanske du kan ta och lägga något orakelkort? Änglarna har alltid bra svar att ge och man kan få nya insikter.🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Amandla
6/19/13, 10:30 AM
#3

Man kan skicka reiki tillbaka i tiden och alltså även tidigare liv. När jag började med reiki gjorde jag en behandling på mig själv varje kväll innan jag somnade, jag höll på så i ett år ungefär. Jag kom längre och längre tillbaka, djupare och djupare in i min själ. Mycket gammalt skräp släppte och föll bort, många gamla minnen aktiverades så jag kunde bearbeta dem, både lyckliga och olyckliga.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Indiania
6/19/13, 10:31 AM
#4

#0 Tycker också att det borde gå bra. Ett annat sätt som kan hjälpa är regression om du inte redan varit med om det.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Torahzen]
6/19/13, 1:20 PM
#5

Jag är inne på samma spår, om att gammal karma hindrar mig. Intressant!

vresrosen92
6/19/13, 11:12 PM
#6

Ja, håller med er om att detta är ett intressant ämne. Alla har ju sina inre ouppklarade konflikter och diverse blockeringar, och det låter väl mest logiskt om dessa har någon förklaring? Jag har svårt att tro att man bara av en ren slump är till exempel livrädd för höjder, små utrymmen, att prata offentligt osv.

De blockeringar/rädslor jag har idag är av den art att de inte kan härstamma från detta liv. Det finns för mig liksom ingen möjlig orsak/anledning och detta är väl inget jag brukar prata öppen om, haha; folk har lite svårt att förstå.

Ska iaf definitivt meditera mer och se vad/om jag får fram något - delar förmodligen med mig av det då :) Jag har för övrigt börjat "be" min själv att drömma om sakerna/mina tidigare liv/frågorna jag behöver ta tag i och lära mig i detta livet - jag är en sån person som drömmer massor, så här borde jag kunna få lite insikter :)

Don´t worry, Be happy!

Annons:
Upp till toppen
Annons: