Godmorgon/ Goddag / Godkväll

God morgon 17:e Juni

2013-06-17 07:26 #0 av: [GunillaF]

God morgon alla healers. Ja så är vi inne i midsommarveckan då.

Förr i världen så hade jag ett fasligt bestyr med bak, matlagning, fönstertvätt och annan städning inför midsommar (och alla andra storhelger). Med åldern har jag slutat med en massa kakbakning osv och vad lugnt och skön det blivit, men framförallt vad mycket nyttigare med mindra kakor o bullar.

Nu njuter jag av lugnet och stämningen istället och njuta av dagen som är just nu, hoppas jag att ni också gör!BlommaSol

Anmäl
2013-06-17 08:42 #1 av: majlar

God morgon alla. Idag har vi barnbarn på besök. Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

Anmäl
2013-06-17 09:20 #2 av: TezzD

Va skönt att slippa midsommarstressen Gunilla.Tummen upp

Och va mysigt med barnbarnen på besök majlar! Kär

Här blir en lugn måndag. Sitter just nu och kollar på gamla hederliga Djungelboken med dottern min. Tummen upp

Idag blir det inte många knop och inget ute väder är det heller. Regnar

Önskar er en fin dag! Blomma

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anmäl
2013-06-17 09:43 #3 av: daga

God morgon till en ny vecka som börjar mulet, regnskurar och kyligt. Midsommar närmar sig med hopp om sol och värme men garderar mig med sill och potatis inomhus och sol i sinnet. Denna dagen formar din morgondag, tänk vackra tankar.Hjärta

Anmäl
2013-06-17 10:03 #4 av: Indiania

God morgon alla!

I dag värmer solen igen och tröttheten från i går är som bortblåst! Glad

Gunilla vad härligt att du inte håller på att stressa inför helger, jag har också slutat med det. Visst är det trevligare att umgås när man inte stökat för mycket innan.

Majlar vad mysigt ni har det i dag med Iris och barnbarnen!

Rosalee du verkar ha myspys du också.

Daga! Visst tänker jag vackra tankar!

Ha en fin start på veckan!Blomma

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anmäl
2013-06-17 10:04 #5 av: frodig

Godmorgon!

Ingen midsommarstress här heller, skönt. Sill av olika slag blir det, inne under tak för jag tror det blir regn hos mig. Men det är okej, jag kommer att njuta av ljuset och samvaron med andra sillälskare, och en och annan midsommarblomma blir det också förstås.

Jag önskar er alla en riktigt nöjsam och behaglig midsommar redan nu, troligen kommer jag inte i närheten av någon internetuppkoppling mera denna vecka. Men sommaren ska jag vara nära, oavsett om det är regn eller sol, och kanske blir det premiärdopp i sjön också Glad.

Ha det gott med er Måndag till att börja med kära healingvänner! Vi hörs framöver Hjärta!

Anmäl
2013-06-17 12:28 #6 av: Andina

Go'Mittpådan!

Här har vi haft en solig och fin förmiddag men nu mulnar det på och lite regn är att vänta. 

Skönt att inte stressa inför Midsommar. Här blir det lugna gatan som vanligt - en tur till mamsen 'bara'.

Dagen idag ägnas åt att fix o trix o försöka lösa lite strulproblem... Så det kan gott regna ute då. :))

Ha en fin dag allihop! 
Och Frodig, jag hoppas du får en underbar midsommarhelg du också! 

Ha en go'er dag allihop! Glad

Och tack för ljuvliga bilder igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anmäl
2013-06-17 18:09 #7 av: Skogshumblan

God kväll!

Låter som ni alla har haft en bra dag, har läst allt ni skrivit.
Vad stor Iris blivit Majlar, ingen liten tulta längre!

Låter klokt att inte stressa och "hitta på" massa måsten utan bara njuta.
Jag har jobbat och så skrivit in mig på arbetsförmedlingen så jag kan stämpla i sommar ifall jag inte blir inringd.
Jobbar förmiddag i dag och i övermorgon, känns lyxigt att gå hem vid lunch, man har en hel lång dag framför sig men har ändå jobbat:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.