Annons:
Etikettofftopic
Läst 1026 ggr
Andina
2013-06-14 22:00

Vad gör din katt där ute?

Har precis börjat att titta på en film från BBC om ett antal tamkatter i ett samhälle (i England tror jag att det var). Jag har alltså inte sett mycket av den än (och min dator laggar och trögar så det tar nog dubbla tiden - 2 tim istället för knappt en timma eller nå't, gissningsvis…). Jag har fått den rekommenderad av en vän som vet att jag är känslig och blödig men anser att jag klarar av att se den (alltså inte alltför obehagliga scener) och rekommenderar den. Så nu ska jag trögtitta på kattfilm - Fredagsmyyyys! 

Filmen ska, enligt min vän, vara mysig o kul att titta på. Tänk, hur många gånger har jag inte önskat att jag haft en liten minikamera på mina katter när de är/har varit ute på 'rövarstråt'…?! 

Jag vill även ha en GPS-sändare i ett litet chip under huden - så att jag kan hitta henne snabbt när hon är borta alldeles för länge.

Programmet är på Engelska - men det går att få den textad på svenska.

Ni som har katt som får gå ut fritt - ta en titt ni också! Meeoow! 🐱

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[MikeW]
2013-06-15 02:18
#1

Intressant! :D Det var väldigt roligt att kolla på :)

Marr
2013-06-15 07:45
#2

Sådär håller min dator också på de sista veckorna. Blev tipsad att man kan sänka kvaliteten vid kugghjulet och då verkar det funka bättre. Fast det vet du säkert redan Andina. Nu ska jag fortsätta titta en stund till. Verkar vara en underbar film för man är ju kattgalen och har ju 4 stycken. Tack Andina!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[GunillaF]
2013-06-15 09:34
#3

Ska försöka titta i kväll.

Indiania
2013-06-15 10:44
#4

Tack Andina! Skall ta en titt senare!🙂

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
2013-06-15 11:58
#5

Sparar tråden och tittar sen jag också 🙂, tack Andina!

Andina
2013-06-15 14:27
#6

Tack själva, jag hoppas att ni tycker om videon. Jag skulle gärna vilja se mycket mer av så'na filmer. Jag tycker det är jätteintressant. Tänk om jag kunde få "följa med" katten på hennes nattliga äventyr. 

Luzy, kommer hem med ca 10 byten i veckan nu under sommarn.  Det de kom fram till beträffande de 50 katter de följde i filmen, så tog de hem ca 0,5 byten i veckan per katt… 
Dessutom har jag hört att en katt tar hem ungefär en tredjedel av sina byten - de övriga äter de upp utan att ta hem dem först… 
Vilket Monster jag bor med här hemma! 😮🐱

Men även monster kan ju vara urgulliga! ;)

#2 - Tack, Marr! Ja, nog vet jag det allt - men tror du att jag kom att tänka på det igår?? Näe då… 🤪 Så, tack för påminnelsen! 😘

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2013-06-15 14:27
#7

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: