Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 4150 ggr
Inna74
6/10/13, 9:35 AM

Rensning av dåliga energier i hemmet och sinnet

Vårt hem känns så tungt och deprimerande, och det beror troligen på att vi har en massa dåliga minnen och energier som vi själva orsakat. Hur renar man sitt sinne och sitt hem från detta? Det på verkar ju barnen hemma, och oss vuxna. Vi har hamnat i en spiral som aldrig tar slu och vi kan heller inte ta oss ur den, på något vis. Flummigt eller inte, jag vill gärna prova på att rena vårt hem och behöver råd från er som kan…jag vet att storstädning kan hjälpa ( Vårt hem är ioch för sig inte stökigt, vi har ganska fint hemma tycker jag och många andra, men det är smutsigt /stökigt på något annat sätt) och salvia, men jag har inte någon…Kanske ska man börja med sitt sinne? Hur healar man sig själv från svårläkta minnen?

Make things happen

Annons:
Älvan
6/10/13, 10:15 AM
#1

Jag tror det är väldigt svårt att svara på rent generellt. DU måste fråga digsjälv om råd. Innuti. Be ex din guide eller änglarna om hjälp och att de ska ge dig råd. Om jag ber om ett råd på ett öppet sätt brukar jag få svar på många olika sätt så du måste vara öppen. (någon gång har en främling på stan kommit fram och svarat på frågan, ibland hör jag det inom mig, ibland ser jag en artickel i tidningen el på tv el nätet om det jag behöver just då)

Om jag generellt skulle svara på frågan kan du rensa digsjälv ex med "salta" bad. (finns special badsalt som tar bort "det sura i kroppen") Hemmet genom; Tvätta golvet med såpa och lite salt. Man kan tom ha salt i tvättmaskinen tillsammans med tvättmedel. Vädra mycket. Ha vacker musik. Vackra blommor. Pyssla och gör hemtrevligt. Meditera. Skratta, ha roligt.

Jag körde utrensning med vit salvia som jag brände överallt i lägenheten. Sen vädrade ordentligt.

Vet inte om detta innehöll åtminstonde något svar på din fråga? Jag har nämligen samma problem som du. Människor som kommer hem till mig känner av "en tung atmosvär". Det har dock blivit lättare, men förändringen tar tid. Det tog ju läng tid innan det blev tung stämning eller hur?

[Bettanbop]
6/10/13, 10:24 AM
#2

 Hej Inna!

Minnen blir man nog aldrig av med, varken goda eller svåra, men man kan bli bra på att gömma dom så dom nästan är glömda.

Mitt förslag är att du börjar meditera en rensning, man behöver inte följa någon annans ritual utan skapa din egen, typ; sätt dig i lugn och ro och andas in genom näsan ut genom munnen, när det känns bekvämt så blundar du och försöker hitta ett ljus som känns skönt och rent. Tänk nu att du andas in ljuset och känn hur det renar dig, le gärna, sedan fortsätter du att flytta runt ljuset till alla i familjen (glöm inte husdjuren om ni har det) och vidare runt ert hem. Det kan behövas några gånger, men det viktiga är att ni andas och ler.

Sen kan man ju alltid ställa fram fräscha blommor och citroner lite var stans.

Detta var bara ett tips på hur man kan göra, lycka till ☀️🌺

Du får säkert fler tips av våra vänner här inne 🌺

[GunillaF]
6/10/13, 12:58 PM
#3

Nu har jag inte hunnit läsa vad de andra skrivit så det kanske blir en upprepning detta.

Vädra är bra, kasta eller ge bort sådant som ni inte behöver och som kanske påminner om sånt som gett dålig energi.

Möblera om, häng upp Kristaller i fönstren som kastar färglade solkatter runt om i rummen.

För att rena dig själv så kan du sätta dig ner, slappna av och visualisera dina chakran. Gå igenom dem ett och ett, känn efter/"titta" på hur de ser ut. Visualisera att du städar ur dem, torkar av dem allt som inte ska vara där och sist så visualiserar du att du målar dem i de klara färger de ska vara. Ta ett Chakra i taget och gå nerifrån rotchakrat och sluta med huvudchaktat.

Sist men inte minst, tala så lite det går om dåliga saker från förr. Titta framåt och tänk/tala positivt och framför allt, lev i nuet, lev idag och njut av det som händer och sker just nu.❤️

                                                 *******

Dikt från tidningen Nära.

                 *

Dagen i dag är en märklig dag. Den är Din. Gårdagen föll ur Dina händer, … den kan inte få mer innehåll än Du redan har givit den. Morgondagen vet Du ingenting om. Men dagen idag, den har Du. Använd Dig av den. Idag kan Du glädja någon. Idag kan Du hjälpa en annan. Kanske Dig själv. Dagen idag är en märklig dag. Den är Din.

 (Författare okänd)

Andina
6/10/13, 1:09 PM
#4

Du har fått jättebra tips på vad du kan göra för att lätta upp energierna i ditt hem.

Du kan även visualisera att du med ljus sköljer bort all tung energi (som du kan tänka dig är t ex brunfärgad) från taket, ner utmed väggarna, utmed golvet till ett tänkt "hål" mitt i golvet (går ner till Moder Jord). 
Därefter fyller du ditt hem med lätta energier/ljus, ljus och åter ljus, som du först fyllt dig själv med och se'n sprider vidare utåt.

Jag använder gärna vädring, lite Palo Santo-rökelse. Ibland använder jag några droppar japanmynta eller pepparmintsolja (den rena, från apoteket) i vattnet när jag t ex torkar av golv och lister. Det "skrämmer iväg" tunga energier bra, tycker åtminstone jag.

Själv använder jag ofta den metod som finns i slutet av denna artikel. Snabbt, lätt och behändigt.

Lycka till med din rening av ditt hem! Och precis som sagts ovan - odla inte på de tankar som tynger o skapar tunga energier! 🙂🌺

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Torahzen]
6/11/13, 11:53 AM
#5

Jag säger ungefär som de andra inläggen:

  • Vädra

  • Mycket solljus

  • Tända ljus

  • Bränn rökelse eller salvia (går att beställa vi internet om du inte har butik i närheten)

  • Be om hjälp! Be änglar, dina vägledare om att rena ditt hem så länge det behövs. Be varje morgon och kväll eller så ofta du kan

  • Tänk dig att bara positiva energier är välkomna. Jag brukar tänka mig att varje gång jag går genom en dörröppning så renas jag. Spelar ingen roll vilket håll jag går.

  • Möblera om

  • Städa och klappa/banka på dina möbler,

  • använd rengöringsmedel med citrondoft

  • kristaller

  • färska blommor

  • Gör dig av med allting som påminner dig om dåliga minnen

  • TRO på att det går! ❤️

Inna74
6/11/13, 12:55 PM
#6

Tack för era fina tips och tankar! Nu har jag börjat så smått att storstäder, damma och vädra. Jag har mediterat och visualiserat, med en effekt att bli helt utmattad! Nu gäller det att lägga de nya tankarna på minnet…Å, vad jag hoppas att sen här rensningen ska hjälpa!

Make things happen

Annons:
[Torahzen]
6/11/13, 1:01 PM
#7

Berätta sen hur det går!

Upp till toppen
Annons: