Annons:
Etikettreiki
Läst 1317 ggr
Christina_46
2013-06-10 00:09

reiki och reumatism

Hej

Jag har tidigare gett en vän reiki mot hennes reumatism. När jag berättade att reikin stärker immunförsvaret, så ville hon inte fortsätta med behandlingarna, eftersom man vid reumatism har förstärkt immunförsvar. Hon var rädd att hon skulle bli sämre i sin sjukdom av reikin.

Vad tror ni?

Annons:
[Bettanbop]
2013-06-10 10:07
#1

Hej Christina 

Jag har just börjat läsa om Reiki, och som det står så kan man inte överdosera Reiki så jag tror inte man kan överförstärka immunförsvaret, det är mottagarens kropp som drar åt sig Reikihealingen och fördelar den där den bäst behövs och kroppen drar inte in mer än vad den behöver. Så det är inte immunförsvaret i sig vi förstärker utan vi ger kroppen en signal att starta en självhealing och på sikt förstärker sitt immunförsvar.

Detta är min tolkning, hoppas jag tolkat rätt 😉 isåfall….. oj! vad jag kunde 😃har inte börjat kalla mig healer än, men det kanske jag kan 😉

Lycka till Christina i ditt healing arbete, din mottagare kan vara lugn och ta emot din healing och känna sig trygg 🌺

Christina_46
2013-06-10 12:45
#2

Tack snälla Bettan för ditt svar ❤️

[GunillaF]
2013-06-10 12:52
#3

Jag är inte på något sätt insatt i Reiki, men i min värld så kommer den helande energin från ett och samma ställe, den universiala, kärleksfulla läkande energin, oavsett vad "metoden" heter.

Vi är kanal för den och kan inte "rikta" den till det vi vill, den "tar" där den bäst behövs och om det är så i det fall du beskriver att din vän har fullgott imunförsvar redan så tror jag inte att det blir förstärkt ytterligare av healing. För varför skulle det göra det när det inte är det som felar henne?!

Vidare så tror jag inte att just Reikin gör att imunförsvaret blir bättre och bättre i all evinnerlighet, energierna gör så att en självläkning kommer till stånd och i och med det så självklart förstärks även imunförsvaret när man mår bra, men det kan inte förbättras hur långt som helst.

Nästa gång (om hon vill att du försöker fler gånger) be om helande energier till det hon bäst behöver det för.🙂

Christina_46
2013-06-10 15:49
#4

Tack Gunilla ❤️

mayolica
2013-06-10 21:16
#5

Det kan vara bättre att man säger att Reiki stärker kroppens egna självläkande förmåga, och att reiki energin strävar efter att skapa balans….

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: