Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 473 ggr
Andina
6/8/13, 1:31 PM

Prinsessan Luzy - varför ser hon ut så här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Prinsessan Luzy är min go'a söting till kattflicka som själv valt att flytta hit (förra sommaren).
Hon är den minsta katt jag någonsin haft, korta ben och vissa ansiktsuttryck gör att jag ser henne som en liten asiatiska. Min första katt var liten, men inte lika liten, min förra katt var en stor och ståtlig herre.

Men Varför ser Prinsessan Luzy ut som hon gör här på bilden? 
Vad tror ni? Skriv i tråden vad ni får till er. 

Svaret får ni senare idag! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[GunillaF]
6/8/13, 1:39 PM
#1

Väntade hon på smarrig mat kanhända?! Jag tyckte mig förnimma doften av fisk.

majlar
6/8/13, 2:24 PM
#2

Jag tror hon fått något i pälsen, som hon vill slicka i sig😻

snoflinga
6/8/13, 4:48 PM
#3

Jag kan inte säga något om bilden, men tycker att hon säger att hon är glad att hon har dig även om hon är självständig här i livet, och att hon är smidig och gärna hoppar mellan höjder, som från ett räcke till ett träd, något som är lite svårare än att bara balansera.

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

Andina
6/8/13, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så här såg hon ut några minuter senare… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
6/8/13, 6:03 PM
#5

Kanske hon blev lite kliad av matte.

[Kattuggla]
6/8/13, 6:44 PM
#6

Hon har lekt med något som luktar kattmynta? Eller rullat sig i det? 😃

Annons:
Amandla
6/8/13, 7:22 PM
#7

Kattmynta tror jag också på 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[VSK]
6/8/13, 8:49 PM
#8

Kattmynta 🙂

[Bettanbop]
6/8/13, 10:13 PM
#9

Bild 1: Matte, jag ger upp en stund, och överlämnar ansvaret till dig (att vakta domänerna).

Bild 2: Väck mig om du behöver hjälp.

Bild 3: sov got zzzzzz

Söt kisse du har 😃

Andina
6/8/13, 10:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

❤️ Denna dag är ju tillägnad prinsessorna i vårt land… 🙂

Ja, nog kan hon vara både prinsess-söt och se oskyldig ut! Nog trivs hon här. Och jaa, Snoflinga, hon är en hejare på att hoppa från ett ställe till ett annat, 'omöjliga' hopp o skutt. Klättra högt upp i träd är kul också - inte fullt lika roligt att komma ner… Kattmynta var kul i början - men numera är det inte lika spännande längre… Hon är en riktigt go' gullegris!

Men hon är ett MONSTER! också… Hon är en MASSMÖRDARE!

Nu på sommaren kommer hon ca två gånger per dygn och bjuder på antingen frukost, lunch, middag, nattamat eller mellanmål. Det är allt från den allra minsta lilla musbebis (bara en liten munsbit) till den allra största vattensork jag någonsin sett, till mina vänner småfåglarna… Det är "ohyggligt" att bli bjuden på nå't att äta av henne… 

På bilderna ovan har hon precis kommit hem med en av mina småfågelvänner. När jag vägrade äta upp min lunch hon bjöd på, så åt hon helt resolut upp den själv! Så hon är hur stolt som helst, proppmätt, belåten och såååå lycklig! 😉

Men som, säkert de flesta, mödrar även till mördare - så älskar jag henne av hela mitt hjärta! ❤️❤️❤️

😃

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: