Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1906 ggr
[Bettanbop]
6/7/13, 1:07 PM

Sjuk av initiering???

Fick just denna sida skickad till mig och blev förskräckt 😮

 http://kundalini.se/Reiki-2.html

Vad säger ni om detta????

Annons:
[Bettanbop]
6/7/13, 4:07 PM
#1

Okej!

Jag tror jag har läst något om det här tidigare någonstans, och det har säkert ni också.

Min första reaktion var "förskräkt", men nu har jag tänkt på det här och letat runt lite på nätet. Det jag hittar är att det står att "fler och fler insjuknar på grund av Reiki initiering", men hittar ingen annan än denna kille. Är han sann???? har han verkligen gått kursen??? och blivit initierad???

Har själv inte blivit initierad än, men…… man kan säker reagera på en initiering, men inte så här mycket, man måste nog vara redo att ta emot den, och ha en SERIÖS lärare och kolla upp med andra som fått initiering av denne.

Vill gärna höra vad ni tycker och eller era erfarenheter om detta.

mayolica
6/7/13, 4:18 PM
#2

Jag tror inte att det är själva "initieringen" i sej som är huvud orsaken till psykos, utan mera "upplevelsen" och dom egna tankarna.
Det framgår inte vad det är för reikikurs? men det är en gammal sida och jag kan tänka mej att kunskapen hos läraren var ganska låg?  det står att  reikikursen var 2002… den här personen har fått lära sej att reiki energierna överförs från mästare till elev….  Den som får lära sej att det är så det går till kan uppleva initieringen som att h*n får en okänd energi utifrån in i sin kropp. . .En kraftfull initieringen kan då bli till en skrämmande upplevelse. . . . . 
Jag har hört om andra som har blivit skrämda efter att ha gått snabb kurser i reiki där dom fått initiering utan att lära sej vad reiki är.

Nu för tiden är det nog inte så vanligt längre med sådana kurser, eftersom kunskapen om reiki  har blivit mycket bättre.

~ mayolica ~

[GunillaF]
6/7/13, 6:03 PM
#3

Jag tror att den här personen förr eller senare skulle ha fått sin psykos även om han inte gått sin reiki kurs.

Är man kanske redan i psykisk obalans och får till sig healingenergin och känner den energin i kroppen kanske man blir rädd och det ena utlöser det andra.

mayolica
6/8/13, 8:27 AM
#4

Hittade en gammal tråd om psykoser i samband med healing

http://healing.ifokus.se/discussions/4d7153a4b9cb46224406525c-healingpsykos

~ mayolica ~

kullagulla
6/8/13, 10:35 AM
#5

Måste fråga en sak om initering. Håller just på med solljushealing, fick en initering för ca 14 dagar sen.

Känns som om jag är "uppkopplad hela tiden"nått som är i kropppen o "pirrar" "Svagt svag vibrerar", nån konstig känsla, liksom som en kota inte ligger rätt elr att en nerv kommit i kläm. Det är svårt att förklarar.

Någon som varit med om detta?

tin-tin68
6/8/13, 11:00 AM
#6

#3 Håller med dej där gunilla.

Jag tror också att det har funnits en obalans tidigare som det var meningen att man ska igenom förr eller senare.

Jag har inte gått någon kurrs men helingen och den andliga kursen har  satt igång processer inom mig och det får man nog vara lite beredd på.

Det tydlig gjorde min kursledare för oss alla att det kunde bli så så att man var beredd.

Annons:
[Bettanbop]
6/8/13, 12:16 PM
#7

#4 Jag har läst igenom tråden du länkade, JÄTTE BRA!

Som healier så ska man vara lite försiktig, jättebra med samtal innan och efter man ger healing och följer upp.

Likaså inför en initiering, att man förklarar/får förklarat för vad det innebär och vad som händer och hur man kan må/reagera.

#5 Läs länktråden 🙂 jag har ju inte fått/gjort min initiering än, men…… Du har ju alltså fått hjälp (initieringen) att starta en proses i din kropp, den kommer att lugna ner sig sen, som jag förstår det så kan det kännas så sålänge man är extra aktiv men tex kursen/studierna.

Det känns tryggt att ha er alla här som stöd ❤️

mayolica
6/8/13, 12:22 PM
#8

#6  Det låter som du är inne i en aktiveringsfas efter initiering.
Jag vet inget om just solljushealing, men reaktionen låter som jag kände efter initieringarna Reikin. Jag fick lära mej att det tar 21 dagar för energin att gå igenom alla chakran och stabilisera sej.

Under den tiden kan man vara extra känslig,få utrensningssymptom eller känna väldigt starkt energiflöde innan det lägger sej.

~ mayolica ~

[Melodica]
6/9/13, 12:19 AM
#9

Jag tror också att psykosen legat latent hos honom. Det kunde säkert lika gärna ha hänt att det kunde blivit meditations psykos eller liknande.

Ljuskristallen
6/9/13, 9:47 AM
#10

Utresnning hör ju till all form av andlig utveckling för att vi ska bli så rena som möjligt och kunna jobba utan att gammalt som gör ont ska hindra oss.

Men stämmer det verkligen som han skriver så var det ju en utrensning utan dess like och helt klart hade han oerhörda blockeringar innan och därför är det så viktigt att verkligen vara insatt i hur detta fungerar.Att man kan få stora obalanser för att sen balansera upp på nytt.

För många år sedan när jag gick healing utbildningar fick jag utrensningar som hette duga och där lärde jag mig en viktig sak att jobba med det andliga rör sig om egen personlig utveckling,är jag i balans kan jag både ge healing och förmedla budskap på ett sunt sätt.Är jag däremot i obalans når jag inte helt fram pga mina egna blockeringar.

Många tror att få healing är en snabb fix till att må bra eller att bli initierad att allt bara pang bom ska lösa sig men dom räknar ofta inte med utrensning och blir rädda när den kommer men den behövs för vår egen andliga utvecklings skull för att vi ska kunna må bra och när vi mår bra kan vi också förmedla på ett fullgott sätt.

Dom flesta kursledare berättar om utrensning och här gäller eget ansvar att vet jag med mig att jag har mycket skräp i bagaget kan det vara bättre att avstå just initiering tills man är stark nog att kunna hantera detta när det kommer.

Jag brukar rekommendera att folk hellre tar hjälp från psykolog eller läkare innan dom ger sig in i sånt som andligt kan rensa ut för alla klarar inte av det och det är ju denna kille ett prakt exempel på.Då är det bättre att avvakta tills man kan hantera en kraftig utrensning.

Tanken är ju inte att man själv ska gå omkull utan tanken är ju helande,balans och att verkligen få må bra.

[Bettanbop]
6/9/13, 9:57 AM
#11

#10 

Jag känner nog lite så som du skrev, att jag vill vänta lite med initieringen tills jag känner mig redo.

Har läst och tränat healing sedan februari och har just börjat läsa Reiki grund 1.

Shakti
6/9/13, 10:47 AM
#12

Stackars kille. Om han bara hade vetat vad som hände honom hade han kunnat njuta av situationen i stället. Somliga mediterar ju i årtioenden för att uppleva det som han upplevde. Det var ingen psykos han fick utan det var hans kundalini som aktiverades. Han vaknade upp helt enkelt och började att se världen med helt nya ögon. Han blev rädd för att han inte visste vad som hände honom. Men i stället för att få den hjälp han behövde, som med att komma till insikt om vad det var som egentligen hände, bedövade man honom ännu mer än han var innan han vaknade upp och gjorde ett psykfall av honom. Kanske hade det blivit ett psykfall av mig med om jag inte hade träffat rätt person som hjälpte mig.

Upp till toppen
Annons: