Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 691 ggr
[Bettanbop]
6/6/13, 9:36 AM

Åh nej :( nu är jag ledsen!

Jag har just varit ute en sväng, det var jätteskönt ute, lagom varmt och fåglarna kvittrade, men……. 😕

Det var en mygg som gärna ville smaka på mitt öra, men det ville inte jag, så jag viftade bort den och råkade samtidigt vifta bort mitt favorit ÖRHÄNGE 😭

Kan ni se/ känna vart det ligger?????

(För träningens skull, kanske ni kan se varför jag var ute och vem/ vilka jag hade nära mig 👍)

Annons:
[GunillaF]
6/6/13, 10:45 AM
#1

Med risk för att göra bort mig nu så drar jag till med det första som ploppade upp i mitt huvud… Men det är ju träning så 😉

Ser ett djur i din närhet och så kom både häst och hund upp i skallen på mig…. Båda? Nää, jag vet inte. Kan vara min fatasi.

Ser ditt örhänge vid något krukliknande. Kan vara en spann/hink också. Ser inget grönt gräs egentligen, mera något grå/brunaktigt.

[Bettanbop]
6/6/13, 4:30 PM
#2

Tack Gunilla för din "titt" 🌺

Djuren var rätt, var ute med mina hundar, den ena hunden fungerar som min service hund och finns nästan alltid vid min närhet, hon kom som dragen av en magnet när jag upptäckte att örhänget var borta, hon är mycket känslig för min sinnes stämning :) och hästar går det i en hage ganska nära :)

Mer det andra vet jag inte…..jag tror att jag vet ungefär vart det ligger, men där är det ingen span/hink/kruka.

Jag gick ut för att försöka "känna" men då kom min tik och störde, för lämna henne inne och försöka igen 😛

Någon mer som känner/ser något???

Tarotstollan
6/6/13, 6:10 PM
#3

Kan inte hon nosa på dit andra örhänge och sen leta efter det borttappade? Jag har tyvärr inga talanger för att känna av😕!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
6/6/13, 7:13 PM
#4

Tänk va bra det hade varit 🙂 hon är tränad på aport men inte sök ;)

Jag har provat men ingen av hundarna fattade vad jag ville 😟😃 Det är bara att inse att det är borta. 🥵

Tarotstollan
6/6/13, 7:25 PM
#5

Ja, det var ju synd men be om högre makters hjälp, så kommer det fram!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GunillaF]
6/6/13, 11:19 PM
#6

Se efter om det finns något annat med formen span/hink/kruka. Det är konformen jag ser… Kan va större, kan va mindre än span/hink/kruka

Annons:
allhealing
6/7/13, 4:17 AM
#7

Fanns det blåbärsris där du gick? I så fall, kolla på den plats du stannade upp på under turen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Bettanbop]
6/7/13, 11:56 AM
#8

Gunilla…tror du att det kan vara en trädstam du ser?

Har fått en känsla av att den ligger nära mitt lilla äppelträd.

Tack Kent för tipset, men blåbärsris finns inte där jag gick.

Sameli
6/7/13, 1:09 PM
#9

Är du säker på att du tappat örhänget utomhus?! Ibland brukar mina örhängen, har oxå ett favoritpar med lila sten, dock i silver, fastna i kläder och sjalar och sånt som man sätter på sig. Har du någon spann, hink inomhus? Bara en tanke.. Har tappat massa örhängen själv och det är ju så tråkigt :( :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

[GunillaF]
6/7/13, 6:15 PM
#10

#8 Vet inte, "ser" bara formen.

Du får krypa fram i gräset milimeter för milimeter och söka. Jag fick lov att göra det en gång, det var när min äldste son fyllde sju år och han fått en armbandsklocka i present. Barnen var ute och lekte på gräsmattan och efter en stund kom sonen in storgråtande för något hage gått sönder på klockan. Vid närmare undersöknig såg jag att det var den ena sprinten som lossnat och ramlat bort. Det satt en sprint på varje sida för att fästa klockarmbandet vid.

Jag formligen kröp milimeter för milimeter i gräset för att finna sprinten och till slut så gjorde jag faktiskt det. Det var inget annat att göra för sonen var otröstlig. 🥵

Älvan
6/7/13, 8:19 PM
#11

När jag tappar bort saker får jag gå runt och "känna i kroppen" var den är. Dvs om jag närmar mig kan jag ibland känna det. Har du provat det? (kanske inte alla funkar på samma sätt? 😃)

När jag läste din berättelse så såg jag gräs och en brun ganska stor hund.  Har du en sån? Min ledtråd med gräs är inte till någon hjälp förstår jag, men jag är inte så van "att se borttappade saker". Ändå kul att testa. 😉

Lycka till!

hur såg örhänget ut? Kulformad???🤔

Upp till toppen
Annons: