Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 2584 ggr
[Bettanbop]
2013-05-30 12:03

Healing till barn?

Får man eller får man inte ge healing till barn och gravid?

Ni som kan det här med healing bättre och har mer erfarenhet kanske kan svara på det, vore ju bra att veta så vi inte gör något dumt.

Annons:
[GunillaF]
2013-05-30 12:22
#1

Som "amatör" säger inte lagen något om detta. Men som alltid frågar man den som man vill ge healing om det är ok. är det ett barn som man vill ge så frågar man målsman/föräldrar.

Jag skulle vare sig som amatör eller legitimerad/certifierad inte ge healing till små barn eftesom det kan verka skrämmande  i vissa fall om barnet t.ex blir yr, illamående, trött osv. Jag skulle aldrig ge en gravid healing heller p.ga ungefär samma saker. Det sker saker i kroppen på den som får healing och jag vill inget riskera.

Däremot finns en lag som  heter patientsäkerhetslagen (fd. kvacksalverilagen) och där står att healing inte ska ges till vissa grupper, där barn under 8 år är en av grupperna  av legitimerade/certifierade personer.

Eftersom jag vill ta det säkra före det osäkra så har jag satt en regel här på sajten att ingen, oavsett om man är legitimerad eller "amatör" skickar healing här på sajten till de här grupperna. Jag som person är ytterst ansvarig inför lagen om någon av medlemmarna härinne bryter mot den när ni är inne här och skickar.

Vilka grupperna är ser ni här. Där har ni även en länk till patientsäkerhetslagen.

[GunillaF]
2013-05-30 12:28
#2

Kan tillägga att de flesta av oss har säkert sänt healing/en kärleksfull önskan om bättring till barn någon gång, många gånger. Alla har blåst på en ond tumme, strykit över växtvärkande små ben, en varm hand på en ond mage…. Det är också en form av healing ❤️Kanske när den är som bäst. Och det är ju inte förbjudet (det heller) 😃

[Bettanbop]
2013-05-30 14:44
#3

Tack Gunilla för ditt svar 👍

Det var som jag trodde, och det är ju ganska självklart egentligen, ville bara få det bekräftat.

Vist är det så att vi alla (nästan alla ) har blåst på en ond tumme, skrubbsår i handen el knät osv på våra små. Klappat om dom när de varit ledsna. Kärlek är den bästa healingen som finns, den kanske inte alltid helar det ena men det helar det andra. ❤️

Upp till toppen
Annons: