Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 609 ggr
[Bettanbop]
5/26/13, 12:43 PM

Fundering nr 2

Jag är som sagt fortfarande ganska ny på det här med healing och känna av energier.

Har ännu inte gått någon kurs, men just i denna fundering käns det som att jag kanske behöver det 😉

Så här är det;    Det handlar om min pappa. Han känner ibland att det är något konstigt i "mellangärdet" (solarplexus), han har inte ont säger han, mer som att något är ivägen, blockerar .

När jag pratar med honom i telefon (vi bor långt ifrån varan) så känner jag av en blockering/ obalans hos honom. Men när vi lagt på luren och jag försöker känna av honom för att skicka en distans healing och balansering så hittar jag ingen ting, känner ingenting, jag hittar honom och har hjälpt hans onda knän, men inte blockeringen/obalansen.

Vad gör jag för fel? Är jag för svag och outvecklad i min healing.

Har ni någon förklaring och  något tipps om hur jag kan hitta/ känna av andras blockeringar/obalanser på distans, eller går det inte heltenkelt.

Annons:
[lillalollo]
5/26/13, 3:17 PM
#1

Tja, först måste du ju fråga om lov om du får skicka healing. För är vi inte öppna och mottagliga så är vi stängda. Som jag skrev i förra inlägget går det alltid att visualisera sig en bubbla . denna bubbla skickar du sedan healing till. När du är klar så sänder du ut den i universum och ber universum bestämma om den ska komma fram eller inte. 

Eller så frågar du honom om du får skicka healing till honom.

[Bettanbop]
5/26/13, 3:37 PM
#2

Klart jag har frågat först 😃 och fått ett ok 👍

Jag frågar alla först, annars skickar jag inte. Även om andra ber mig om hjälp så ser jag till att få en bekräftelse efter att vi gått igenom problemet och proceduren 😉

[lillalollo]
5/26/13, 5:41 PM
#3

ja men dåså.

Ibland kan allt handla om koncentration oxå. det kan jag också ha svårt med när man tappar tråden.

J-Artur-K
5/28/13, 12:21 AM
#4

Att hitta problemen hos personen så använder jag mig av 2 olika sätt. Jag känner det på min egna kropp. Men använder mig ibland av att ta fram en bild på en mänsklig docka kan man säga. Där det lyser rött på den del på personen som behöver healing. Om mitt vänstra ben får domningar o mitt högra med och på bilden jag har i huvudet så lyser vänster ben rött men inte högra. Då vet jag med säkerhet att vänster ben är viktigast att få healing. Jag behöver inte använda det sättet jämnt för att veta med säkerhet men är en bra trygghet att använda sig av. För att veta mer exakt olika problem. Lyser hjärtat rött så bruka det vara sorg eller något liknande. Jag själv tycker den metoden som redskap att använda sig av vid sidan av sina egna känslor är väldigt effektivt. Jag kan även arbeta med healing till dockan som jag fantiserar är personen o kan ge mer kraftfull healing direkt på problemet. Om det är ett benet som är problemet ger jag healing på olika sätt till benet direkt. Jag kan även se min healing vägledare o dom andra som gör själva healingen ((Jag är ju bara kanalen) arbeta med dockan. Jag har flera medicin män som hjälper till o änglar o kraftdjur. Som jag kan  se arbetar med dockan medan healingen är igång. Dom bruka ofta stå som en cirkel runt dockan o göra olika saker för att ge healing till problemet.

Ny dag nya möjligheter

[GunillaF]
5/28/13, 12:34 AM
#5

Jag känner i min kropp var min klient har sina krämpor. Jag känner även av intuitivt i vilka chakran det finns blockeringar och dessa blockeringar rensar jag före en healing. Jag arbetar mest på distans.

Men som för allt här i livet så är det träning, träning och åter träning som gäller. Lita på intuitionen/känslor du får.

"Rom byggdes inte på en dag" Hav tålamod!!!❤️

Upp till toppen
Annons: