Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 739 ggr
[Bettanbop]
5/26/13, 12:18 PM

Fundering

Har en fundering kring healingen.

Det är ju tre områden vi inte får "röra" i, eller hur!?

1. Cancer- Cancern är ett tabu område (vist!?), men vist får vi skicka/önska den personen kärlek, energi, hälsa och välmående. Men är inte det lite samma sak?

2.Psyket- Vi får inte heala någon som är psykisk sjuk (eller hur), men vi får skicka/önska denne kärlek, energi, lycka….osv, men det påverkar ju också huvudet…….eller hur!?

3. Vad var det tredje området? kan det vara diabetes? Hittar inte just den texten igen.

Hm… jag kan få till det lite konstigt i bland, jag tänker vad som är logiskt för mig, men får fram det på fel sätt ibland, men hoppas ni förstår vad jag menar.

Hur tänker ni om detta? ha gärna synpunkter och svar på trean.

🤔 🙂

Annons:
[lillalollo]
5/26/13, 3:11 PM
#1

beror ju på vilken healingform du använder. Reiki är ju en fristående energi som lever sitt eget liv. du är kanalen. Så sänder du healing så är det inte säkert den kommer fram om den inte ska det då. Dock kan jag känna lite förvirring där jag också för fick lära mig att man ej ska skicka healing vid vissa tillfällen och ett av tillfällena är vid brutet ben. Då det kan läka fel och samtidigt får jag lära mig att reikin arbetar på egen kraft. Då borde den väl inte vara verksam endå. 

Att tänka och praktisera är väl 2 olika saker. Du kan alltid önska att någon mår bra eller sända kärlek men det är inte den samma som du aktivt väljer områden du ska sända healing till. Jag är inte jätteglad för att ge healing av mig själv. för det kan bli komplikationer om man ej renar sig med mera. Så därför håller jag mig till reiki. För där vägleds jag och reikin sköter sitt. 

Sen kan man alltid göra så att man sänder healing till en chi boll eller en bubbla och puffar ut i universum sen ber du universum bestämma om personen ska ha denna eller inte. 

jag är inte superhaj på allt men det är så mina tankar går allafall.

[Bettanbop]
5/27/13, 6:38 AM
#2

Tack skymningsaga 🙂

Nu har jag försökt läsa och förstå lite av Reiki (dyslektiker) Hur kan jag veta skillnaden mellan de olika healingmetoderna? När jag ger healing så är det oftast distans healing (funkar best) och då kan det bli lite olika varje gång, men grunden/starten är densamma var gång. Jag sätter mig i en meditation och kallar på hjälp från ovan, " jag ber er mina vänner om hjälp att sända en healing till…", och sedan för jag mina händer framför mig eller har dom liggande i knät, men gar nu upptäkt att jag använder mig av vissa Reiki positioner.

Är det någon mer som vill berätta eller kan svara på min fundering👍

Shakti
5/30/13, 4:03 PM
#3

Men visst får vi ju ge andra kärlek och energi och önska dem hälsa och välmående. Det är ju det  som i alla fall Reiki handlar om och är. Att ge kärlek och energi. Det är nog snarast det enda som vi får ;) Tror mer att det där med att man inte skulle få röra  folk med cancer handlar om att man inte får ge dessa medicinska råd eller se sig som någon som befinner sig i en vårdande roll som sjuka människor besöker i hopp om att bli friska. Men då är det ju heller inte Reiki som man ger, utan då ger man medicinska råd eller något annat och det får inte vem som helst göra. Det är inte samma som att lägga händerna på och bara ge energi som man gör när man ger reiki.

Upp till toppen
Annons: