Annons:
Etikettofftopic
Läst 634 ggr
Andina
2013-05-24 23:53

Fullmånen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har suttit en stund på verandan i mörkret och lyssnat till kattugglorna som pratar med varandra. Det verkar som att det finns några st och det bådar gott! Då finns det chans för fler kattuggleungar som jag kan få lära känna i år. De senaste åren har bara nå'n enstaka unge hörts och bara ett kort tag. Men med så många ugglor som hoar så hoppas jag att jag får besök av många 'kids' i slutet av sommaren. Förr om åren har vi haft flera ungar här som jag har fått träffa på nära håll och blivit bekant med.

Men - det var ju månen jag skulle skriva om… Ja, d v s att det är en helt ljuvlig måne vi har nu i maj! Jag vet att många av er påverkas starkt av den - och det är väl inte konstigt! Den är ju helt magisk!

När jag satt där o lyssnade på ugglorna passade jag på att ta lite foton på månen. Augustimånen är vacker, en mån-favorit hos mig, men nog är maj-månen vacker också! 

Har du tagit nå'n bild på fullmånen denna månad - dela gärna med dig av din bild? Annars kanske du kan smyga ut nå'n natt nu och tjyva till dig en bild på vår käre vän, Grandmother Moon?!

"She helps you with your dreams and visions. You can ask her to bring the dreams to you or to help you understand the meaning of the symbols in your visions.

Many Native American traditions have Grandmother Moon as the leader of feminine life. Her teachings involve the intuitive and introspective realms of your life. Grandmother Moon has a strong connection to the cycles of life."

från: http://www.squidoo.com/grandmother-moon

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2013-05-25 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-05-25 00:14
#2

Jag stod en stund och tittade på den jag också. Fick sån lust att gå ut och sätta mig och trumma men bor man mitt i samhället så är det inte någon hitt. Skulle tro att jag väcker alla grannar….

Vackra bilder du fotat Andina och så fint du skriver.🌛

Andina
2013-05-25 00:45
#3

Jaa, vad härligt att trumma vid fullmåne… Det är tur att jag inte har nå'n trumma hemma… för jag skulle nog inte tveka många minutrar innan trumman åkte fram… ;) Äh, det är ju fredag-/lördagnatt, tror du inte grannarna har överseende en liten stund i alla fall… ;)

Zzov gott allihop! Och ha en go' resa i fullmånens sken! 🌛😴

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

TezzD
2013-05-25 22:37
#4

Trodde det skulle vara fullmåne idag, för jag har haft huvudvärk hela dagen… :(

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
2013-05-25 22:51
#5

Vet ni vad…  Jag var ute i skogen och trummade under den härliga solen i dag. Det var också magiskt. ❤️

Upp till toppen
Annons: