Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 851 ggr
[Bettanbop]
2013-05-23 19:18

Misslyckad Healing

Varför fungerar inte all healing?

Nu har det hänt två gånger att min healing inte har hjälpt…….men så här i efterhand så tänker jag att kanske den har gått fram, men obemärkt på något sätt.

Men två av mina mottagare har inte känt något eller någon skillnad i sina besvär som jag försökt heala.

Beror det på mig eller mottagaren?

Kan det vara något jag gör fel?

Annons:
Amandla
2013-05-23 20:29
#1

Det kan vara så att energin istället går dit den bäst behövs och då uppfattar man det kanske inte så direkt. Jag skickar alltid med orden "jag skickar reiki (för det är det jag använder) till XXX, till hela situationen runtomkring så att allting ordnar sig på bästa möjliga sätt för alla berörda" Det kan ju vara så till exempel att man har ont i huvudet, orsaken till huvudvärken kan vara att man sitter fel på sin arbetsplats, behöver nya glasögon, äter dåligt, dricker för lite vatten osv osv. Med hjälp av healingen kanske man kommer på vad som utlöser huvudvärken och så slipper man känna av den i fortsättningen, även om inte huvudvärken släppte just den gången man fick healingen. Hänger du med hur jag menar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
2013-05-23 20:40
#2

Håller med amandla i att det är inte alltid healingen "tar" där vi tror eller kanske tycker att den ska "ta".

Jag gör alltid en chakraundersökning före healingen och känner då om/ och var det är blockeringar, för att efteråt kunna berätta vad det kan ha varit som orsakat besvären.

Jag ber att få vara kanal för de helande energierna och litar helt och fullt på att de skickas till det område där de behövs. Jag skulle aldrig försöka påverka det åt ett annat håll/annan kroppsdel för då kan det vara så att det blir symtomen som dövas ett kort tag och själva kärnan till besvären kvarstår.

[Bettanbop]
2013-05-23 21:22
#3

Okej     jag förstår.

Men en av dessa två hade så ont i ryggan och bad om hjälp. När jag började med healingen så gav jag den för hela kroppen, men när jag kom till hennes rygg blev jag kvar där ganska länge. Ändå har hon inte känt av någon skillnad.

Jag brukar använda mig av meditationshealing och föra mina händer framför mig som om mottagaren vore där, ofta så händer det att mina händer automatiskt börjar göra en pulserande rörelse eller börjar cirkulera ( varför vet jag ej ) händerna stannar av sig själv sedan.

[VSK]
2013-05-23 21:30
#4

Jag brukar säga som så att healing är som ett reservhjul på tub (punkteringsskum). Det letar sig dit där det bäst behövs. 🙂

Upp till toppen
Annons: