Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 3121 ggr
Eeia
5/22/13, 2:22 PM

Undrar om någon kan identifiera den här stenen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft den här stenen ett tag, kommer från min farmor.

Men har helt glömt bort vad den heter eller vad den har för egenskaper. Så tänkte om någon här kan identifiera den;

Tackar så mycket på förhand!

Annons:
Eeia
5/22/13, 2:48 PM
#1

Kan det vara pyrit? Mitt googlande gav lite mer resultat nu och jag tycker det liknar den. Men jag kan inte riktigt det här.

Amandla
5/22/13, 2:55 PM
#2

Jo, det ser ut som en pyrit 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Ravenna]
5/22/13, 2:59 PM
#3

Ja, det är pyrit eller kråkguld som den också kallas. Jag har själv en sådan. Så här står det på lappen som följde med min:

"Pyrit är en sten för beskydd. Bär den på dig när du är på farligt uppdrag eller när du är omgiven av negativ energi. Pyriten påminner oss om solen och själens strålande kraft, den fyller din Aura med positiva vibrationer och fungerar som en sköld mot negativitet.
www.amuletten.net"

Den används inom folkmagi för att dra tur till sig och för att få jobb och pengar t ex. Inom hoodoo används den såhär enligt herb-magic.com:
http://herb-magic.com/pyrite-pack-large.jpg

Eeia
5/22/13, 7:29 PM
#4

Tack så hemskt mycket för den snabba responsen!

Antar att det här är en järnpyritkluster om jag förstått det hela rätt. Kråkguld var ju ett himlans vackert namn.
Den är väldigt stor så svår att bära med sig i fickan om jag skulle ut på äventyr. Men en sköld mot negativa energier behöver man väl vart man än är så får kanske ligga kvar hemma i bokhyllan om jag nu inte ger bort den till min vän. Har en känsla av att hon kanske behöver den.

Tack igen :)

[Ravenna]
5/22/13, 10:26 PM
#5

🙂

TezzD
5/23/13, 12:40 PM
#6

å så bra att man fick lite information! Har länge undrat om jag ska köpa meíg en sten att bära med mig som "amulett" och nu vet jag PRECIS vilken jag ska ha! Tack! 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
5/23/13, 12:41 PM
#7

Någon som vet vad dom kostar ungefär?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
5/23/13, 12:56 PM
#8

#7 Hos Amuletten kostar den 30:-

Spanaren
5/23/13, 1:30 PM
#9

#8 Pyrit rå kostar 90:- 😉 /kram

[GunillaF]
5/23/13, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Jag vet inte var du tittar, men på Amulettens sida ser jag bara ett pris och det är 30:-

Spanaren
5/23/13, 2:12 PM
#11

#10 Precis under priset där du hänvisar att stenen kostar 30:-

/kram

Ps Går in på din länk osv.

[GunillaF]
5/23/13, 2:20 PM
#12

#11  Ja, du menar artikeln/stenen under. Det är en rå och den är dyrare. Den går på 90:-, men den övre går på 30:-

Följ min länk, klicka på texten vid bilden så kommer både info, större bild och priset fram på just den jag menar.

Spanaren
5/23/13, 2:48 PM
#13

# 12 Har redan gjort det och det var då jag hittade pyrit rå/ kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: