Dagens Visdomsord

Dagens visdomsord 20/5

2013-05-20 23:37 #0 av: [GunillaF]

Det är uppenbart från faktiska erfarenheter att kärlek genererar värme och visdom genererar ljus.

När vi känner kärlek, vi blir varmare, och när vi har visdom, är det som att se saker i ljuset.

Vi kan se detta som det första som kommer från kärleken är värmen och att det första som kommer från visdom är ljus.

/Emanuel Swedenborg

Anmäl
2013-05-21 07:41 #1 av: [Chakra]

Tack!Blomma

Klokt och fint!

"Lev inte livet för seriöst utan våga ta ut svängarna"

rak,

men hon hittar på alla möjliga konster.” – Predikaren 7:30

Anmäl
2013-05-21 09:06 #2 av: majlar

Fint ordspråk idag. Under tiden jag läste så låg Iris på mattan bredvid mig, jag hörde ett konstigt läte och när jag tittar ner så har hon hela munnen full med trasor från mattan. Så här slängdes man mellan kloka ord och fulliskrattkänsla. Hujeda mig. Vilken buse hon är.Pustar

Anmäl
2013-05-21 12:42 #3 av: Indiania

Fina visdomsord som jag tar till mig!

Tack Gunilla!Hjärta

" Var nära naturen - var när dig själv "

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.