Annons:
Etikettupplevelser
Läst 838 ggr
Offou
5/20/13, 12:54 PM

En upplevelse utöver det vanliga! vad var detta?

Jag håller på att utveckla min andlighet mera! söka mer kunskap omkring healing och självresor och nivåer!
Det här draget efter andlig inre resor börja min kropp skrika efter för ca 1vecka sen då jag fick healing för 2a gången till mina chakror.
Något i min kropp började dra sig för att söka mig inåt stark, envist och "motvilligt" nästan lika envis som jag när jag höll det tillbaka av rädsla  fast jag kunde inte slappna av fören den fick som den ville jag kunde inte bestämma den bara ville fast jag ej var mogen eller inte vile!
När jag brukade ligga för att fylla på min energi upptäckte jag att jag började jag vilja åka in i mig själv! jag tyckte sånt här självresa var fruktansvärt läskiga bara tanken att möta sig själv..inte fören jag tog en tripp där och tillbaka för 30min sen thihi!! :) Jag är inte så kunnig men skulle vilja ha hjälpt med vet jag såg och vad jag hittade och varför detta hände?! 

Först när jag låg för att slappna av såg jag ett blått pulserade ljus framför mig, inuti det blå ljuset var det vitt som sprack upp mer och mer ju mer jag fokusera på ljuset! och tillslut bildades en svart tunnel som som sögs inåt jag bestämde mig bara för att titta där inne och kanske gå in i den och se vad som hände den började suga in mig i all världens fart och jag bestämde mig för avbryta innan den han ditt den ville!

Jag la mig ner snabbt igen fast hjärtat bultade av rädsla och nyfikenhet på samma gång denna gången kom ett öga som var inlindat i eld och den bultade ännu snabbare och vips så uppenbara sig tunnel där igen framför mig! denna gången försökte jag ta det lugnt men jag lätt mig sugas in i all världens fart en bit fast jag ville avbryta!
Plötsligt stanna jag av mitt i tunneln då uppenbara sig ett kvinnligt ansikte framför mig! hon blundade och rör sig knappt jag får en känsla av att hon sover jag tittar ett tag på henne men det är som hon försvinner ju mer frågor jag ställer varför sover hon vem är hon? hon hade en fyrkantig näsa och haka ungefär som ett abstrakt ritad målning av en känd konstnär..jag får plötsligt panik jag måste väcka kvinnan jag inser att detta kanske kan vara min inre kvinna vem det nu än är så skulle hon väckas och varför i all världen sover hon? jag känner inte av hennes energi? ja vet hon lever men jag känner inte av hennes livskraft jag bestämmer mig för hitta henne hon måste upp! sen befinner jag mig en liten bit längre in och jag står kolla in i vad det ser ut till första anblick vara en gruva.. iallafall på marken är svart och under det svarta är det en gammal tågbanna.. runtomkring mig ser ungefär ut som insidan av en människostrupe den är avlångt och kött blodigt och mörkt! och jag ser jag har många ingångar dem första dörrar är stängda och en var 3e ex är öppen och var 2an stängd lite huller om buller på sidorna dem är olika öppna så 3e och 2a har ingen betydelse utan det var mer för att kunna förklara! jag är helt förtvivlad jag står där med ärmarna i kors och fattar inte varför är dessa dörrar stängda? jag vet ju dem är öppna jag åker in en liten bit sen tar de stopp bara för att bekräfta och jag längre fram är dörrarna öppna överallt jag återvänder jag ber om att fråga mina änglar om råd varför? hon svara att jag själv har stängt dessa jag vet jag blir förbannad och säger det finns ingen anledning att dessa dörrar ska vara stängda dem ska öppnas de jag mins var att jag visualisera dörrarna att dem skulle öppnas jag hade plötsligt kraft och vilja och jag var tillbaka och mådde mycket bättre det känns lugnare och det känns inte som kroppen drar mig inåt som något vart tillfredsställt som den ville detta men det jag mins var när jag öppna dessa dörren att det smällde till av en vit ljusbomb under lungorna som den sippra ut genom springor på något…vad kan detta betyda?

Annons:
frodig
5/20/13, 8:01 PM
#1

Hej Offou! Jag har själv inte gjort någon inre resa, alltså rest runt i min kropp, som jag uppfattar det som att du beskriver här. Däremot att olika fenomen och berättelser kommer till mig när jag vilar, mediterar eller på annat sätt är i avslappning. Avslappning hjälper oss ju att öppna upp för mer än det vardagliga. Och just dom här berättelserna eller upplevelserna jag har, dom kan beskriva inre tillstånd i min kropp i form av bilder också.

Ljusfenomen med olika starka färger vet jag att vi är många som upplevt, brukar uppleva. För mig är det  positiva upplevelser, som handlar om vidgade vyer av olika slag. Sen har vi förmodligen personliga, och för oss särskilt utformade upplevelser som gagnar just vår speciella situation.

Jag hoppas någon med mera erfarenheter av just det du beskriver läser  din tråd och kan hjälpa dig tolka lite.

En sak som känns viktig för mig är att jag tycker man ska få känna sig trygg i sina upplevelser, och om dom skapar rädslor eller obehag tycker jag att man antingen kan be att få lärdomarna serverade på ett annat sätt som inte känns skrämmande för en, eller annars avstå ifrån dem, tills det är möjligt att få just den serverade kunskapen på ett kärleksfullt och tryggt sätt.

 Jag hoppas som sagt att du får några kloka erfarenheter från någon annan här :). Kram på dig!

[GunillaF]
5/20/13, 10:29 PM
#2

Vad jag känner är just att du gjort en resa in i dig själv. Kanhända är dörrarna dina chakran (?!) Kanhända är du rädd att möta ditt rätta jag?!

Jag tycker att du själv svarat på din egen fråga i ditt inlägg:

"jag vet ju dem är öppna jag åker in en liten bit sen tar de stopp bara för att bekräfta och jag längre fram är dörrarna öppna överallt jag återvänder jag ber om att fråga mina änglar om råd varför? hon svara att jag själv har stängt dessa jag vet jag blir förbannad och säger det finns ingen anledning att dessa dörrar ska vara stängda dem ska öppnas jag vet ju dem är öppna jag åker in en liten bit sen tar de stopp bara för att bekräfta och jag längre fram är dörrarna öppna överallt jag återvänder jag ber om att fråga mina änglar om råd varför? hon svara att jag själv har stängt dessa jag vet jag blir förbannad och säger det finns ingen anledning att dessa dörrar ska vara stängda dem ska öppnas"

Innerst inne vet du att dörrarna ska vara öppna, men av någon anledning stänger du dem (kan vara av rädsla?). Du vill egentligen inte känna denna rädsla men eftersom det är jobbigt för dig med det du inte (tror) att du vet om dig själv så släpper du inte taget riktigt för att utforska dig själv och låter ditt "rätta jag" kommer fram. Så tror jag iaf. Det finns säkert fler som har tolkningar, andra tolkningar.

Kanske du ska göra en resa till och möta kvinnan i tunneln (dig själv) och fråga vad du är rädd för och sedan ta itu med dessa rädslor. Fråga dig själv (kvinnan i tuneln) vad som kan hända egentligen om du släpper taget och öppnar dörrarna som är stängda.

"när jag öppna dessa dörren att det smällde till av en vit ljusbomb under lungorna som den sippra ut genom springor på något…vad kan detta betyda?"  

Jag tror du fick en aha-upplevelse när du för ett ögonblick fick en liten glimt av ditt rätta, orädda och härliga jag och det var som em "blixt från en klar himmel" - en ljusbomb som du skriver.

Offou
5/21/13, 11:45 AM
#3

Tack frodig  och GunillaF  för dessa fina svar! :)

Frodig du säger att 

En sak som känns viktig för mig är att jag tycker man ska få känna sig trygg i sina upplevelser, och om dom skapar rädslor eller obehag tycker jag att man antingen kan be att få lärdomarna serverade på ett annat sätt som inte känns skrämmande för en, eller annars avstå ifrån dem, tills det är möjligt att få just den serverade kunskapen på ett kärleksfullt och tryggt sätt.

Hur menar du då lärdomen serverat på att sätt? antingen via de högre makterna eller jag ska forska i det? du säger också jag ska avstå från saken men jag kan inte avstå från saken heller som jag beskrev den är starkare det är som den vill bara dra mig ditt hur mycket jag än inte vill eller känner rädsla! fast någonstans vill jag ju annars hade detta väl inte säkert satt igång heller men som du säger ändå små obehagligt just för jag ej har någon kunskap om detta ämne! 

jag upplever att efter denna "öppning i mitt innre" börjar jag höra se och känna av skyddsänglar/andar mera dem gör sig hörda med knackningar och jag känner deras närvaro när jag kan gå på toa spec när jag är ensam direkt kan vara med kompisar exempelvis och "stäng mig"  sätter dem igång så fort jag går avsides i ensamhet! dem brukar bara komma när jag ber dem och mediterar men inte såhär och dem brukar inte göra sig hörda via att välta saker och knacka och slå i glass! jag har frågat dem vad dem vill men allt detta allt är så nytt jag får ingen hum vad som ska hända!

killen som heala mig sa att han öppnat steget för jag ska kunna heala i framtiden och allt detta satte igång efter han gjorde denna process ibland kan jag känna att ljus energi värme strålar när jag kan röra vid en annan människas kropp också helt ofrivilligt!

frodig
5/21/13, 7:58 PM
#4

#3 jag tänker som så att jag vill känna mig trygg och i kärleksfulla händer när jag upplever nya fenomen, får nya insikter, öppnar upp för mera vetande. 

Och eftersom jag tror på att det finns ett kärleksfullt världsallt, en ren ljusenergi, (eller hur man nu vill beskriva det), så tänker jag att dom ljusenergierna har kunskap nog för att "servera" dom nya kunskaperna till mig på ett sätt som inte skrämmer mig.

Jag säger inte att du ska avstå nått… jag tror bara att vi kan be världsalltet/ljusenergierna om att få till oss "våra nyheter" på ett kärleksfullt sätt.

Så det var den känslan jag ville förmedla till dig. Fast jag vet inte om det blev nån bättre förklaring det här 😇… hoppas det iallafall

🌺 kram till dig.

Offou
5/23/13, 10:35 AM
#5

Aa jag förstår lite mer vad du menar var nästan det misstänkte från början :) tack för all hjälp från er verkligen :)

Upp till toppen
Annons: