Annons:
Etiketterkurserföredragmässorträffar
Läst 4311 ggr
[Bettanbop]
5/19/13, 1:23 PM

Distanskurs i healing

Hej

Är det någon som har gjort Anna-Lena Vikströms distanskurser?

Vad tyckte ni? var den lättförståelig och givande?

Jag är dyslektiker och är lite rädd för att det är för mycket svårläst text.

Hittar ingen Healingkurs här i Skellefteå, jo en….men den har jag inte råd med.

Kramar till er alla ☀️

Annons:
Skogshumblan
5/19/13, 4:17 PM
#1

Om du berättar för kursledarna om din dyslexi och hur den är för dig tror jag du kommer få förståelse och stöd. Man kan bara göra sitt bästa:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
5/22/13, 5:39 PM
#2

#0 Har inte gått någon kurs för henne. Testa vetja.

Har du kollat vårt länkarkiv? Där kanske du kan hitta någon i din närhet.

sinnligkunskap
5/23/13, 3:14 PM
#3

Hej, jag finns i Umeå där kan du gå fysiskt alternativt läsa på distans och när det passar så kommer du till Umeå och är med på en fysisk Reikiträff.

Jag har utbildat många dyslektier förut och jag föreslår att du läser på distans. När du läser hos mig får du en inloggning och vi går igenom allting muntligt via telefon. Det gör att du lätt kan följa upp arbetsövningar och liknande både genom boken och genom inloggningen

På grundkursen arbetar vi efter min Reikigrundkursbok.

http://sinnligkunskap.se/mina-bocker/reiki-grundkurs-bok/#.UZ4V3LVM98E

Som dyslektiker är både material och möjlighet till uppföljning jätteviktigt.

Universum ger oss en dröm när vi föds, sedan är det upp till oss att göra den verklig.

www.sinnligkunskap.se

[Melodica]
5/23/13, 7:53 PM
#4

Jag håller på med en av Anna-Lenas distans kurs i psykometri och det är inte alls mycket text att läsa till den. Bara så du vet.

Gefjyn85
10/10/13, 7:01 PM
#5

Jag skulle gärna vilja gå en kurs hos Anna-Lena Vikström och har mailat henne men jag får tyvärr inget svar.. tror iallafall att hennes kurser är bra.

Jag bor också i Skellefteå så jag blir väldigt nyfiken på vilken healingkurs det är du har hittat Bettanbop?

[Bettanbop]
10/10/13, 8:26 PM
#6

Hej Gefjyn85 👋

Kul att du hitta denna gamla tråd 👍

Jo jag har läst Anna-Lenas distanskurs Reiki Grund och håller på med fortsättningen nu.

Hade jättemycket frågor i början och tog längre tid än beräknat, men dit gick bra och jag tror starkt på min förmåga.

Rekommenderar hennes distans kurs. Tips hon finns på facebook, skriv ett Pm till henne där. Hon kommer till Umeå i Mars för en kurs i Reiki om du är intresserad.

Men håller lite koll på SolKarinas kalender om det dyker upp någon passande kurs.

Annons:
Gefjyn85
10/11/13, 9:20 AM
#7

Är helt ny här på i fokus, hittade tråden på google :)

Ok, jag kanske gör det, tycker det är så konstigt att jag inte får svar på mailen. Kollade hennes sida på distanskurser och jag måste vänta ända till april med att börja reikigrundkursen eller någon annan av de kurserna jag vill gå så det är ett tag bort..

Vad bra att du är nöjd, jag har också fått för mig att hon ska vara bra.

Solkarina verkar också bra, har hittat en annan kurs hos henne jag är sugen på.

Men vilken var healingkursen du hade hittat i Skellefteå?

Timmorn
10/11/13, 10:42 AM
#8

haha lustigt. Skulle precis gå in här på iFokus och kolla ifall någon hade erfarenhet av Solkarinas kurser/böcker. Och så hittar jag den här tråden. 

Håller just nu på och läser Solkarinas böcker Akashabiblioteket och Psykometriboken och måste säga att de är väldigt lättlästa och lätta att förstå sig på. Tydliga indelningar och beskrivande övningar. Jag har inte dyslexi men kan tänka mig att de borde vara lättare för det är inte massiv text utan tydligt indelat. Började med dessa böcker eftersom att jag hittade dem second hand. Men var sugen både på reikiboken och andliga guider och änglar. 

Hur upplever du reiki? Jag ska gå och bli initierad hos ChereNelson här i Stockholm på onsdag. När jag fick en healingsession av henne så var det som något jag aldrig känt förut. Det var så otroligt kraftfullt!

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Melodica]
10/11/13, 1:55 PM
#9

När jag läste distans-kurs för Anna Lena så fick jag skicka många mail innan jag fick svar. Så ge inte upp. Jag tror hon har mycket att göra. Jag fick fint bemötande av henne och har bara gott att säga. Lycka till med din kurs! www.tarotblogg.wordpress.com

[Bettanbop]
10/11/13, 3:35 PM
#10

Jag lyckades som sagt att få kontakt med Anna-Lena på hennes Facebook sida, då gick det snabbare, hon har väldigt mycket att göra med detta och finnas tillgänglig för sin familj. Har pratat med henne i telefon och hon är väldigt trevlig och förklarar på ett bra sätt, så ge inte upp 🙂

SolKarina fick jag kontakt med i början när jag hade tusen frågor, blev rekommenderad att läsa hennes bok "Reiki Naturligt helande och mjuk beröring" Det hjälpte mig mycket, väldigt bra bok. Nu läser jag hennes bok "Medial utveckling steg 1" SolKarina har en prova på kurs i december i Umeå i "andlig och medial utveckling" som jag nog ska anmäla mig till.Karinas böcker är väldigt bra.

🤗

Timmorn
10/11/13, 5:11 PM
#11

#10 bettanbop Ja precis Medial utveckling steg 1 är det jag också läser!
Går ingen krus, men flera av hennes böcker verkade så intressanta att jag kände att jag måste testa läsa och då måste man ju börja med steg 1 🙂
Tycker den är intressant, och lättförståelig om ämnen som man läst lite smått om här på iFokus men som står tydligt i boken. Sen kan man ju alltid läsa mer av flera författare och gå fler kurser men :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Gefjyn85
10/12/13, 1:37 PM
#12

Ok, det låter bra med Anna-Lena, förstår att hon har väldigt mycket och hon verkar väldigt bra så det är värt att vänta på :) 

Jag hade tänkt att gå Solkarinas Medial utveckling 1 i februari till våren, känner att jag vill pröva med en fysisk kurs, bättre med feedback och hjälp mm. Ska nog köpa hennes bok redan nu och börja med. Är den boken utformad så att man kan öva själv, alltså att man inte behöver ha en grupp att öva i? Tänkte på psykometri först och främst? Jag har köpt en annan bok om medial utveckling som egentligen är jättebra förutsatt att man har en grupp med en erfaren med i.. inte så kul om man inte har en grupp.

Jag har hittat en reikikurs här i Skellefteå men den var så dyr så det är inte värt det, kanske är det samma som du hittade Bettanbop? Iallafall så är jag glad jag hittat Solkarina och Anna-Lena, de verkar bra :)

[Bettanbop]
10/12/13, 2:10 PM
#13

Jo de va nog samma 😉

Har du hittat "Livsrummet" här i Skellefteå?

Annons:
Gefjyn85
10/14/13, 1:06 PM
#14

Jo det har jag, har varit och lyssnat på en föreläsning om shamanism en gång :) annars inte varit där så mycket. 

Vet du Bettanbop om det finns någon medial utvecklingscirkel i Skellefteå? Har inte lyckats hitta någon.

[Bettanbop]
10/14/13, 3:16 PM
#15

Ingen aning, har inte heller lyckats hitta någon 😕

Upp till toppen
Annons: