Annons:
Etikettnäring-för-själen
Läst 668 ggr
Andina
2013-05-11 10:01

Tänk smart!

Plockat ur "Kund hos Kosmos"

"Tankar och känslor är som små virus - de förökar sig med rasande fart. Om det kommer att bli ett gott humör-virus eller ett knorr-och-knorr-virus, ja det avgör du själv."

"Varje tanke är en katalysator. Om den kommer att utlösa gott eller ont, det avgör du själv."

"Det du i hemlighet fruktar är det första som händer. Var alltså smart och förvänta dig alltid det bästa. Om något inte fungerar ska du alltid dra slutsatsen att det kommer att fungera bättre nästa gång."

"Det smartaste du kan göra är att tycka att allt är bra, hur dåligt det än är. Då dröjer det inte länge förrän livet "ger upp". Det kommer att anpassa sig till din anda och leverera gott. "

"I kraft av din fria vilja gestaltar du din egen verklighet, du gestaltar den genom det du tänker om den. Och du har den fria viljan att tänka vad du vill. Människan skapar verklighet genom sina förväntningar."

🌺

Tänkvärt, eller…? 

Vad tänker du idag?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Indiania
2013-05-11 10:39
#1

Verkligen tänkvärda ord Andina! 🌺Jag blir glad bara av att läsa dem.

I dag kommer det att bli en toppendag så tänker jag! Tack Andina!❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
2013-05-11 10:48
#2

Bra påminnelse Andina, tack för dem!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ammijo
2013-05-11 13:10
#3

Kund hos kosmos, den boken har ju jag! Det var länge sedan jag läste den så det är nog dags igen.

Tack för påminnelsen!🌺

http://silvertradenloa.blogg.se/

Andina
2013-05-11 13:18
#4

🙂 Varsågod, Ammijo! 😉Själv har jag inte läst den, men bläddrar i den nå'n gång ibland för att se vilka rader mina ögon dras till.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Rosen05
2013-05-11 18:07
#5

Ja, verkligen tänkvärda och kloka ord och jag blir också glad av att läsa det du Andina skriver! Samt håller med Indiania!

Kram å trevlig helg!🙂🌺

Upp till toppen
Annons: