Annons:
Etikettofftopic
Läst 344 ggr
Andina
2013-05-09 17:46

Ett ord till blir nytt ord

(Har tråkigt vid datorn så tar en paus och leker lite istället…) 

Genom att lägga in ett ord någonstans i varje ord, (Edit:) d v s ett och samma ord, i listan nedan, så får du plötsligt nya ord. Vad är det för ord du lägger till - och vilka ord får du då?

Pro
Rent
Hal
Nästa
Lik
Fören
An
Bild
Fest
Försa
Tadig
Sa
Tums
Hård
En
Klädd
Släkt
Friden
Förarna
Jättes

(Edit igen: Exempel:  Låt säga att ordet som ska läggas till är ”el”, till dessa ord: Anden, Annie, Ruff och Stöt. Då blir de nya orden Andelen,  Annelie, Ruffel och Elstöt.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
VildaVittra
2013-05-09 17:57
#1

Pro-log
halv-Rent
Hal-va
Nästa
Lik-mask
Båt-Fören
An-lag
Bild-lärare
Fest-lokal
Försa-de
Os-Tadig
Sa-de
Tums-bred
sten-Hård
En-bart
på-Klädd
Släkt-träff
Jul-Friden
Bil-Förarna
Jättes-koj

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Andina
2013-05-09 17:59
#2

Bra gjort Vilda vittra! 😉🌺😃 Förlåt, jag var otydlig, måste förtydliga att det gäller ETT ord…. d v s ett och samma ord…

(Skriver in det i #0 strax…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2013-05-09 20:55
#3

Andina, jag fattar inte hur det skall gå till????

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2013-05-09 21:08
#4

Ett av mina problem är ju, att jag tror att alla hör vad jag tänker…  Jag förstår dig, Indiania, att du inte hänger med… ;) Jag hade bara lite bråttom att pausa från pappersgörat…

Tanken är att du har ett ord. Det ordet ska du lägga till någonstans i orden som finns i listan. Genom att lägga till det ordet i ett annat ord, blir summan av de orden ytterligare ett ord.

Exempel:  ordet som ska läggas till är ”el”, till nedandstående ord:

anden = andelen

Annie = Annelie

Ruff = ruffel

Sorry att jag är så snurrig🤪
🤦‍♂️och svårtydd!

(Lägger in detta exempel i #0 också, ifall någon mer vill testa… ;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2013-05-09 21:10
#5

Jodå Andina jag förstår hur du menar men klarar det inte☺️Skall försöka lite till!

Du har uttryckt dig korrekt!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2013-05-09 21:35
#6

Säg bara till när det blir dags för nå'n liten ledtråd… 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Indiania
2013-05-09 22:51
#7

Nej jag gick bet med gubben klarade det!!!!🌺😃

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2013-05-09 22:54
#8

Aha! Clever Gubbe du har, Indiania! Grattis till honom! Well done, ole man! 😉🌺 (ole man endast för att Indiania kallar dig för "Gubben"!)

Jag trodde nog att det skulle vara lätt som en plätt - men kanske (=troligtvis) bara för att jag ju vet svaret… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: