Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 532 ggr
Skogshumblan
5/5/13, 8:09 AM

God morgon 5 maj.

En sådan här härlig vårmorgon passar jag på att börja med en liten bön ur prinsessan Estelles bönebok:" Här kommer en helt ny dag som ingen använt förut. Här kommer också jag, var med mig och hjälp mig Gud" Fin dag till er alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Andina
5/5/13, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Goder Morgon denna söndag!

Tack Skogshumblan, ja, det är en fin bön som passar till den fina dag vi ser ut att få idag. En stor sol ler mot oss - och friska vindar blåser bort den uppvärmda luften… Men jag såg i nå'n väderprognos att försommarvärme är på väg med stormsteg! :))

Jag hoppas solen ler mot er alla idag! Go'Söndag! 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
5/5/13, 10:31 AM
#2

Ljuvlig bild Andina! Sommarvärme, jag tackar!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
5/5/13, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

God middag alla. Här skiner solen och värmer marken, så nu ska det väl bli ordning på våren.

Härligt söt bön.

Urtjusig bild.

Ha en fortsatt fin dag och var rädda om varann

Amandla
5/5/13, 12:38 PM
#4

☀️är det här också, så härligt! Så snart solen kommer runt huset ska jag sätta mig på balkongen och läsa, har lånat en bok av en god vän som är intressant. Alla dessa Bernadottar heter den, skriven av Staffan Skott. Han beskriver Bernadotte-kungarna och deras familjer, både ur deras samtida omgivnings synvinkel, med deras personliga egenheter och hur vi ser på dem idag. 

Visste ni till exempel att Karl XV förmodligen hade adhd, han stammade och ansågs som lågintelligent (dömt utifrån dåtidens normer, med bättre och anpassat stöd hade han utvecklats helt normalt)? Att drottning Victoria (gift med Gustav V) hade en specialbyggd Mercedes med extra högt tak så att hon kunde sitta i baksättet med en stor hatt på huvudet? Att Gustav VI var en ivrig folkdansare iklädd skånsk folkdräkt? Boken är full av dylika exempel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
majlar
5/5/13, 1:25 PM
#5

#4 Den boken låter spännande. Ska försöka läsa den.

[rore]
5/5/13, 1:32 PM
#6

Hej och god mitt på dagen!☀️

Ahh, solen skiner även här det är ljuvligt trots att det blåser en hel del. Har varit ute och vandrat  runt och nu är det dags för en liten kaffe tår.

Annons:
[Chakra]
5/5/13, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

God Eftermiddag!
#0 Visste inte att Estelles bönebok fanns! Där lärde jag mig något.
Fin vers!
Vackra foton som man blir glad av. Glad blir jag också av att komma hem och mötas av fågelsång.
Satte upp två nya holkar förra veckan, och där har de redan flyttat in. Har ingen bostadskö; den som är först får bo😃
Nu brister knopparna snart och hela naturen kommer spraka.

Toyan
5/5/13, 6:08 PM
#8

God middag.

Tittar in och önskar er alla en fin fortsättning på dagen🙂

Indiania
5/5/13, 9:47 PM
#9

Godkväll på er alla!

#0 Vilken fin bön den tackar jag för Skogshumblan.

Vilka ljuvliga bilder ni visar i dag. Själv har jag grejat med lite av varje i dag och varit ute och njutit av våren.

Hoppas ni alla sover gott i natt! ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: