Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 523 ggr
Andina
2013-04-29 05:48

Go'Morron 29 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi bara ett par aprildagar kvar för detta år - jag hoppas de blir både soliga och vårvarma! Snart är vi inne i maj månad och fortfarande ligger det en och annan snöfläck kvar på marken, det känns lite märkligt… Maj är för mig en försommarmånad…

Blev hyllad med frukost imorse, för ett par timmar se'n. Men jag slängde ut maten - vattensork tillhör inte mina favoriter. LillPrinsessan, d v s katten, verkade inte allt för ledsen för det, då fick hon ju äta upp frukosten själv.

Men härligt att komma upp i ottan var det - luften formligen vibrerade av symfoniorkestern som vårfåglarna bjöd på i soluppgången. 
Nu mulnar det på och symfonin lider mot sitt slut för denna morgon.

En eller annan påtår kaffe, kavla upp ärmarna och dyka ner i bokförings- o deklarationssysslor m m väntar nu…

En fin måndag på er allihoppsan! ☀️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Skogshumblan
2013-04-29 06:38
#1

God morgon Andina och ni andra finingar här inne. Andina, sicken otur att det inte var något godare hon bjöd på när hon nu bjöd på frukost. Kunde gott gjort lite kaffe tycker jag ;) Här skiner solen för fullt, inte så mycket fågelsång dock. Ska snart köra igång dagen, sonen ska till skolan och sen ska min mamma, dotera och jag göra det bästa av förmiddagen. I eftermiddag är det jobb igen, älskar ju måndagar när hela veckan ligger framför oss och bara väntar! Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

frodig
2013-04-29 07:02
#2

Godmorgon på er ☀️!

Tack för den morgonintensiva bilden Andina, så fylld av energi.

Håller med Skogshumblan att din lilla prinsessa borde byta ut frukosten till dig 🙂. Lycka till med bokförings- deklarationsarbetet idag.

Jag hoppas ni får en go förmiddag du och mor och dotter, Skogshumblan. Fint att få vara tillsammans. Och bra för hälsan ❤️!

Visst är det gott när man gillar att ta sig an en ny vecka 🙂, just den här är ju både lite extra med valborg och första maj, men samtidigt med färre timmar till "jobberiet" för mig iallafall.

Ser fram emot våreldarna på tisdagkväll 😃!

Ha en fin uppstart på veckan allesammans 🌺!

[GunillaF]
2013-04-29 07:08
#3

God morgon Andina, Skogshumblan, Frodig och alla andra som kikar hitåt.

Vilken härlig bild Andina!🙂

Här regnar det. Tänk att bara för några år sedan så gillade jag inte alls när det regnade, men nu mera så tycker jag det är så bra med någon skur då och då för det drar ner så mycket pollen till marken. Det är nog så jobbigt med allergin ändå.

Sorkfrukost låter inget vidare Andina, jag skulle nog slängt ut den jag också. 🤫

Härligt med en förmiddag med mamsen och dottern, Skogshumblan.🙂

Kanske jag hinner på en Majbrasa också. Ha det så trevligt Frodig. 🙂

Jag ska iväg till jobbet nu och det är ok det med.

Ha en bra Måndag alla!🌺

Toyan
2013-04-29 08:38
#4

God morgon på er🙂

Vacker bild Andina.  Det är minsann ingen lat prinsessa du har, får hon OB-tillägg för allt nattarbete?😉

Här är det solsken, 5 plus och friska vårvindar.

Önskar er  alla en fin dag🌺

Amandla
2013-04-29 10:48
#5

Morrn da! Här är det också mulet och lite regn far i luften. Jag ska på återbesök till sjukgymnasten, få se vad han säger för jag har inte varit så lydig ☺️Glömmer att stretcha och att köra bil i 80 mil på tre dagar samt en bilresa till på 44 mil den fjärde dagen är inte vad min fot gillar. Jag har varit på pudelresa, min lilla tik är förhoppningsvis dräktig efter två dejter med en liten snygging, och så var det hundutställning igår som min mamma och jag ville till för att se alla fina pudlar 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
majlar
2013-04-29 10:59
#6

God förmiddag alla. Jösses vart tar dagarna vägen. Hinner inte med speciellt mycket mer än valpuppfostran. Tur hon inte hittat någon sork än, men oj vad nosen är nära backen hela tiden. Härlig bild du bjuder på Andina Lycka till med lilla pudelfröken.🐩 Ha en fin dag alla och var rädda om varann.🐾

Annons:
Indiania
2013-04-29 11:14
#7

Godförmiddag!

Tittar in som hastigast och önskar er alla en fin start på veckan.

Har börjat hosta igen men fick Cocillana - Etyfin av dottern i går som jag hoppas skall hjälpa!

#0 Underbar bild Andina, den värmer skönt!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: