Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 1723 ggr
[vykke]
2013-04-24 22:26

Bota en Psykos

Hej, jag undrar om det är någon som är bra på att bota en psykos och kan hjälpa mig med det?

MVH/Viktor

Annons:
[GunillaF]
2013-04-24 22:39
#1

Om du vill ha hjälp med en psykos tycker jag att du ska ta kontakt med psykiatrin.

Man ska aldrig säga att healing "botar" något. Se healing som ett kompliment till den traditionella vården.

Här hittar du några telefonnummer bl.a. om du vill ha kontakt med psykiatrin http://www.vardguiden.se/Tema/Psykisk-ohalsa/Psykos/

tarotlasse
2013-04-25 00:00
#2

Psykos vore det sista jag skulle ge   ngn healing för.

Jag har många gånger skrivit att man kan alldrig skada ngn genom att ge healing eller göra ngn illa  Men här är det ena av få  undantaget. 

Under en healing behandling så kan problemen kraftigt öka under och direkt efter en healing behandling precis lika dant vid en psykos . 

Så problem med psykoser är absolut inget som vi helaer ska ge oss på om det inte sker på en psykiatrisk klinik där det finns special utbildad personal för att hantera de svåra situationer som kan uppstå.

Lasse 

                                   *****************

Inlägget är modererat/redigerat av sajtvärden då det innehöll påståenden som verkade rent skrämmande för medlemmar som hört av sig via PM.

Andina
2013-04-25 11:18
#3

Jag kan bara hålla med om att psykoser bör tas hand om av psykiatrin, hellre än något annat. Energibehandlingar, inklusive meditation, kan göra att man upplever de känslor, som man bär på, starkare. 

Jag hoppas att du söker dig dit för att få den hjälp du behöver för att bli balanserad och må bra igen.

Sänder dig varma tankar och styrkekramar!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

tarotlasse
2013-04-25 22:48
#4

Jag förstår att det kunde låta skrämmande  det jag skrev.

Men tyvärr en del av verkligheten och mina egna upplevelser och  negativa erfarenheter ur det riktiga livet. 

Jag kunde lämna ännu värre och skrämmande exempel som jag vet andra råkat ut för. 

Men det undvek jag o för att det inte var mina egna  personliga erfarenheter.

Men  det var absolut  inte meningen att skrämma någon utan  för att visa allvaret  och hur illa det kan gå med psykoser och Healing.

För inte ovanligt att Healer och medium förlitar sig helt och hållet till andevärlden och andevärlden vill bara väl och hjälpa . 

Men de  kan inte styra någon annans vilja o inte heller påverka att en  person genom sitt eget tänkande tolkar det helt annorlunda en healern och mediumet och det kan bli en katastrof när det gäller en person med en allvarlig psykos. 

Varken jag som healer eller andevärlden vill göra någon illa medvetet. 

Men som sagt vad kan Healingen förstärka en känsla och även förvärra en sjukdom/tillstånd för att sedan bli bättre.

Det är en del av läkandet av dessa tillstånd oavsett healing eller annan behandling . 

Så vid en psykos, tvångstankar eller svårt deprimerade som inte ser meningen med livet. 

Så kan detta leda till en katastrof tyvärr om inte personen har ett stöd och någon som kan hantera detta i sin närvaro och förklara vad som sker för klienten de närmaste dagarna- veckorna efter behandlingen.

Inget som vi  som enasam healer eller medium har möjlighet till att vara tillgänglig för hjälp hela tiden dygnet runt för en klient. 

Åtminstånde  inte jag  för jag behöver sova och vara med familjen även efter en healing behandling.

Det kan vården göra som alltid har ngn tillgänglig personal oavsett tid på dygnet.  

Samma sak brukar ske vid medicinering av dessa tillstånd  att problemen ökar i början av medicineringen för att sedan lindra besvären. 

Därför många personer blir inlagda för att klara denna första period av läkande. 

Så därför healingen i dessa fall kan stjälpa i stället för att hjälpa. 

Så vill du verkligen hjälpa någon  i dessa tillstånd så hänvisa till den offentliga vården. 

Däremot skulle jag inte tveka att ge denna hjälp till en person som får denna vård inom den offentliga vården. 

För psykvården i dag är inte främmande för denna alternativa vård. 

Så tror ingen skulle neka detta om det sker inom kontrolerade former. Men undantag finns ju alltid. 

Även om man inte kommer eller kan offentligt erkänna detta enligt de regler som finns här i Sverige i dagsläget.  

 Jag har även egen erfarenhet av detta som jag inte kan berätta öppet och offentligt i dagsläget. 

Personligen tycker jag psykvården i Sverige är under all kritik men personalen är oftast helt fantastisk och väldigt öppna för alternativa lösningar en kanske övriga sjukvården är. 

Om mitt inlägg var skrämmande och obehagligt och ni tog illa vid er.

Så ber jag om ursäkt för detta. 

Lasse

Bybo
2013-04-26 09:41
#5

Ah, vad bra att detta kom upp, ja så att man inte glömmer detta att man ICKE ska ge healing.

mayolica
2013-04-26 23:22
#6

Jag håller med dom andra…..Psykoser ska skötas av psykvården.

Vid psykoser är det inte alls lämpligt med sånt som healing, meditation eller andra andliga övningar….Då bör man istället se till att ha fötterna på jorden och bara hålla sej i den fysiska världen…  Det kan vara en fördel att ägna sej åt  vardagssysslor, städa diska laga mat och ha struktur på dagen. Andeutdrivning ska man nog vara försiktig med ,det kan lätt fortsätta att segla iväg ännu mera….Är det en äkta psykos ska man söka psykiatrisk vård.

~ mayolica ~

Annons:
Friendship
2013-04-28 02:25
#7

De jag inte ger healig till är:

1. ngn som haft psykos

2. är schizofren

3. mano depressiv eller annan biopolär sjukdom

frågar alltid innan!

Kärlek till er!

Upp till toppen
Annons: