Annons:
Etiketterhypnosregressionreinkarnation
Läst 5979 ggr
maribell
4/23/13, 8:19 PM

Regression

Annons:
[GunillaF]
4/23/13, 9:34 PM
#1

Jag skulle verkligen vilja vara med om en regression. Av nyfikenhet om vad som skulle kunna kom fram. Kanske man skulle kunna få en förståelse för varför man reagerar på vissa sätt i olika situationer. Har försökt finna någon som skulle kunna hjälpa mig med detta, men jag har inte funnit någon ännu.

Jag tror att en regression kan vara en helande upplevelse, ja.

Bybo
4/24/13, 6:26 AM
#2

Säger som Gunilla jag :))

maribell
4/24/13, 9:03 AM
#3

Ja, jag skulle också vilja hitta någon som kan det här med regression. Om du hittar någon eller om jag hittar någon så ska jag tala om det här inne.

Jag vet att det fanns en kvinna i Stockholm i början på 90-talet som gjorde det med hjälp av akupunkturnålar och djupandning, men jag kommer inte ihåg vad hon hette, synd… och jag tror att man kan behöva hjälp efteråt att tala om det som hänt för att inte fastna …….och komma ihåg att det här livet som vi lever nu är det viktigaste.

😇🙂

Timmorn
4/24/13, 2:04 PM
#4

Det finns andra i Stockholm som gör regression. Jag har varit hos en kvinna och min mamma har varit hos en man. Vad de heter däremot…

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Timmorn
4/24/13, 2:05 PM
#5

Camilla Hosenfeldt gör också regression, men hon gör det på ett helt annat sätt än när jag var nästan som i hypnos med djupandning. Utan hon berättar det hon ser och sedan så får man healing och en förlåtelseprocess mot det som har hänt. Typ förklarar säkert helt fel :P

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

vatteneld
4/25/13, 8:21 AM
#6

Jag träffade en gång en kvinna i Malmö som gjorde det på mig, inte en full men hon läste av mig och berättade saker som hade hänt mig tidigare liv som bla förklarade en smärta jag känner i nack trakten som plötsligt dök upp i en viss ålder… Det enda hon visste om mig var vad jag hette. Hon kunde också berätta en del om mina barn och deras följeslagare.

Annons:
Andina
4/25/13, 10:53 AM
#7

Det är spännande med regressioner! Jag har gjort "regressionsresor" några gånger och fick en del 'förklaringar' till vissa händelser och möten i detta liv. Dels fick jag en väldigt spännande regressions-behandling av två st kvinnor för många år se'n, som gav mig några av de mest fantastiska energi-upplevelser - och dels har jag gjort några regressionsmeditationer som "fyllt i" fler detaljer.

Svenska Skolan för Etisk och Analytisk Hypnos (sseah.se) utbildar regressionsterapeuter. Kontakta gärna dem för att hitta någon utbildad terapeut i närheten av där du/ni bor. 

(Själv skulle jag gå hypnoterapiutbildningen (och sedan regressionsterapiutbildningen) men det bidde inte av av olika anledningar. Har kursmaterialet kvar, så jag kan i alla fall återuppta den om jag vill så småningom… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Kattuggla]
4/25/13, 3:52 PM
#8

Regressioner har jag också testat och fått fram saker som påverkar mitt beteende idag. Det är ett bra hjälpmedel. Jag tror dock att om man är van att meditera och van att använda sig av drömbearbetning kan man få fram många svar själv. 🙂

melany
5/12/13, 11:52 PM
#9

Ja det är spännande med regressioner, jag är certifierad hypnoterapeut och utbildad av 3 av sveriges bästa, jack johansen http://www.hypnos-hypnoterapi.se/ och http://www.sahh.se/ och även hos jörgen sundvall i sthlm på Svenska Skolan för Etisk och Analytisk Hypnos på http://www.sseah.se/ och  för Fredrik Praesto. mitt tips är om du vill göra en regression så gå till någon som är utbildad,för visst kan du göra det via en cd men det kan vara tryggt att ha någon som kan hjälpa dig för ibland kan det dyka upp saker som är känsliga och då kan det vara tryggt att ha någon som vet hur den ska göra om det skulle ske:)

för som sagt för att förändra ett beteénde så räcker det inte med att du är medveten om problemet,man man måste gå djupare och öppna upp ditt undermedvetna och göra förändringen där. det är oerhört kraftfullt och effektivt så rekomenderar verkligen hypnoterapi:)

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

 

Ammijo
5/13/13, 4:10 PM
#10

Jag har också testat regression då hamnade jag i ett liv som man. jag var lärare någonstans i Holland precis på gränsen till ett annat land. Jag tycker det är jätteintressant! Blev nyfiken på det här med tidigare liv när jag läste "Många liv många mästare" av  Brian Weiss. sedan dess har jag läst alla hans  böcker som kommit ut på svenska. Rekommenderas! Har testat  tidigareliv -CD (självhypnos) ett par olika men det funkar inte på mig. Vägledda meditationer och självhypnos har jag aldrig lyckats med. Men vet många som säger att det fungerar klockrent. Hoppas du hittar någon bra hypnoterapeut som kan hjälpa dig.

http://silvertradenloa.blogg.se/

Tarotstollan
5/13/13, 6:31 PM
#11

Ja, det hade varit spännande att testa. I många av de tidningar jag köper så finns det ju annonser till olika healers och terapeuter av olika slag, så man får väl kolla upp dem och se om det är någon som finns i närheten där man bor och testa.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

melany
5/14/13, 8:08 PM
#12

vart bor du någonstans tarotstollan?kanske har en kollega i närheten av dig :)

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

 

Tarotstollan
5/14/13, 8:18 PM
#13

Vet att det finns minst två hypno/tidigare liv terapeuter här i staden där jag bor men har inte råd nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: