Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 844 ggr
[Kattuggla]
4/20/13, 11:53 AM

Sända healing?

Hej allihop!

Jag har gått reikikurs steg 1 för flera år sedan. Har dock inte gått steg 2.

Provade med "egen och läst mig till" teknik att sända healing som jag tyckte fungerade bra till en kompis. Det kändes bra för mig och för henne. (Jag vet hur man öppnar sig och brukar meditera ofta. Sände ljus genom mig från ärkeänglarna och universum. Satt med handflatorna upp och såg ljuset runt min kompis kropp och i hennes sovrum mm. Hade en kanal mellan oss med vakter osv.) Hon vill gärna ha healing igen.

Räcker det att prova själv det man känner verka fungera eller måste man gå en kurs i distanshealing i fall man råkar göra något fel?

Tack på förhand Kattuggla! 🌺

Annons:
Amandla
4/20/13, 11:58 AM
#1

Det som är bra med att gå en kurs är att man får både bakgrund till metoden och även diskutera med lärare och de andra eleverna, man övar på varandra osv. Men såklart man kan använda sitt eget sätt om man vill, så länge man är noga med att arbeta med ljuset. Det vill säga  inte använda sin egen energi utan fylla på med ljuset uppifrån och aldrig försöka styra vad som ska hända för man kan inte veta vad som är det allra högsta goda för mottagaren. Jag brukar säga ungefär "jag skickar kärlek och ljus till NN att användas på bästa möjliga sätt" eller "… till NN och alla berörda runtomkring för att stödja dem på bästa möjliga sätt".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[GunillaF]
4/20/13, 12:04 PM
#2

Kul att det funkade bra när du försökte.

Visst kan man läsa sig till mycket på egen hand, men under en kurs/kurser får man lära sig mycket som man kanske inte riktigt tänker på själv när man sitter hemma i sin ensamhet och läser.

Lagar, etik och  moral, om varför klienter reagerar på healing på olika sätt,  varför "det ena ger det andra", hur man bemöter klientens reaktioner osv osv. Jag tycker det var givade att få utbyta tankar och frågor med kurskompisarna och kursledaren också. Samt träning på klienter under uppsikt av kursledaren.

En kombination av eget tränande + kurser vill jag rekomendera.

[Kattuggla]
4/20/13, 12:07 PM
#3

Okej! Jo, det förstås man lär sig ju alltid något nytt på kurser och tillsammans med andra… Jag (såg) att ljuset kom till andra ställen än det vi trodde från början (jag och min kompis) och jag lät det ske. Förstår att healingen kommer dit där den behövs mest just då. Jag var en kanal och kände hur ljuset flödade genom mig från ovan.

Kanske är lika bra att gå en kurs ändå…

Tack för tipsen! 🌺 ☀️

[GunillaF]
4/20/13, 12:12 PM
#4

#3 Gör det. Jag tror inte att du ångrar dig 🌺

[Kattuggla]
4/20/13, 12:25 PM
#5

🙂

[Oniq]
4/20/13, 2:40 PM
#6

Jag tycker att du ska lyssna till ditt hjärta och intuition, där finner du svaret som är bäst för dig. Din andliga guide och vägledare från andra dimensioner kanske är bättre än din lärare här på jorden?!

Din nya teknik kanske är den som är den bästa idag och då är det du som är lärare i den. Lyssna till din inre vägledare så är jag övertygad att du finner svaret där. Fast å andra sidan om du inte känner tillit till healingen, energierna du kanaliserar och förmedlar bör du kanske ändra taktik. Hur kan det bli fel om du ger och känner kärlek för det?

Lycka till på din inre resa och hoppas du finner svaret där. <3

Annons:
[Kattuggla]
4/20/13, 7:05 PM
#7

#6 Tack för svaret och din uppmuntran! Jag försöker lära mig att lyssna på mig själv, mitt hjärta och intuitionen och avståndshealingen kändes jättebra. Men visst lär man sig ändå något nytt på en kurs. Jag har ju trots allt inte gått så många kurser… Kostar ju lite grann och inte känt mig redo förut… Så därför har jag ändå tänkt gå en kurs i healing för att få allmänna tips, träffa likasinnade och få bekräftat hur jag kan sända healing. 🙂

Kram!

Upp till toppen
Annons: