Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 756 ggr
Maria Katarina
2013-04-16 14:23

Healingmeditation i solen

Tänkte dela med mig av en meditation som jag tycker känns alldeles underbar nu när vårsolen börjar krypa fram! Kanske någon kan ha nytta av den. 

Jag sätter mig ner i solen, jordar mig och tänker att jag låter solstrålarna gå igenom kroppen, långsamt, från fötterna och uppåt. I dom delarna av kroppen där det känns "mörkast" låter jag solstrålarna lysa lite längre. Det tar bara 10 minuter och jag känner mig pigg, kry och energisk efteråt!

Annons:
Amandla
2013-04-17 12:17
#1

Jag brukar göra ungefär likadant, fast jag låter ljuset gå in genom kronchakrat och sakta sprida sig nedåt genom kroppen. Samtidigt som kroppen fylls på med ljus så trycks all förbrukad och stagnerad energi ut genom fötterna ner i marken. 

För mig känns det mest naturligt att låta ljuset komma in genom kronchakrat, solljuset kommer ju uppifrån ☀️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Andina
2013-04-17 13:20
#2

Härlig meditation Maria Katarina! Och tack för att du delar med dig! Och det är ju härligt att använda Solens energi nu när den börjar värma på lite också. ;) Det är alltid kul att få inspiration och idéer från hur ni andra gör.

Jag brukar göra något lite liknande som ni båda gör, den "självhealing" som jag skriver sist om i denna artikel. D v s använder mig av både Solens och Jordens energi samt "pressar ut" energier som jag inte mår bra utav.

☀️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: