Annons:
Etikettofftopic
Läst 2633 ggr
[rore]
2013-04-16 10:05

Tankar

Den inre smärtans djup

Hur ont kan livet göra?

Precis hur ont som helst!

 Vad är det då som skapar denna outhärdliga inre smärta?

Jo, våra egna tankar och de föreställningar vi har om hur livet ska/bör vara eller se ut.

Så fort tanken på kamp vaknar  börjar vårt lidande och många gånger är vi inte ens medvetna om det.

Det är det tysta inprogramerade mönstret, som de flesta utav oss följer. Útan att förstå eller inse hur vilsna vi faktiskt allt som oftast är.

Tankens kraft sägs leda oss rätt.

Men jag tror att det endast kan ske när vi blivit medvetna om våra egna tysta tankar, om oss själva, om våra föreställningar om hur världen är.

Tankarna vi har ligger inte självklart framme i ljuset så att vi kan se och förstå. De rör sig inom olika skikt inom oss.

Åter igen viskar Acceptansen till mig och

Illussionens slöjor dras så sakteliga bort, blicken klarnar och i sorgen försvinner själva lidandet när jag tillåter Maktlösheten att finnas.

Annons:
Jullanhugo
2013-04-16 10:08
#1

Vet inte om du "hittat på" texten själv men riktigt nice text!

Innan jag fick min ponny mådde jag ganska dåligt av mina tankar pågrund av allt som hände runt omkring. Men när jag fick min ponny började jag tänka i andra positiva tankebanor! =) Han har lärt mig mycket och för det är jag evigt tacksam! ❤️

[rore]
2013-04-16 10:10
#2

Jullanhugo!

Kul att du gillade texten och tack för att du delar med dig av ditt liv. Glad och varm i hjärtat blir jag när jag läser om dig och din ponny❤️

Andina
2013-04-16 12:49
#3

Tack Rore för dina, som alltid, fina tankar o ord! ❤️

Visst är det så, som du skriver! Och visst, kan det göra precis hur ont som helst…

Jag tror att tankens kraft är stor - åt alla håll. Tanken kan även leda oss ditåt vi inte alls vill. Tills vi hör de 'inre tankarna' som du så fint beskriver. Tills vi hör vad vårtåt innersta, vårt hjärta, egentligen vill.

Härligt också att du upplever att din häst hjälper och leder dig rätt, Jullanhugo!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
2013-04-16 12:56
#4

Tack för dina djupa tankfulla ord Rore!❤️

Indiania
2013-04-16 15:54
#5

Tack Rore för dina djupa tankar och för det fina sätt du uttrycker dig på!🌺Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Kattuggla]
2013-04-17 09:48
#6

Tack Rore! Precis vad jag behövde höra just nu i min läkeprocess! ❤️☀️

Annons:
Upp till toppen
Annons: