Annons:
Etiketterkurserföredragmässorträffar
Läst 2853 ggr
Henrik93
4/8/13, 2:50 PM

Trans-healing kursen

Hejsan mina vänner! Nu tänkte jag berätta lite om Transhealing kursen som jag var på i helgen!:)

Jag hade inga förväntningar på kursen alls, men jag hade mina små tvivel på " kommer jag kunna gå i trans?"

Den här transhealingen som vi lärde oss att använda var kraftfull!

Första dagen så inriktade vi oss på att gå ner i trans och lära känna känslan, men fick även prova på att behandla varandra, och de som vi gick i trans med var våra guider.

Andra dagen så inriktade vi oss mer på att gå i trans med ärkeänglana, och deen energin var av en anna värld vill jag lova!

Efteråt kändes det som att man gick runt på bomull!

Jag har även bestämmt att jag vill hålla uppe deet här och kommer att gå på 2 transhealing kurser till, för att det var så fantastiskt!

Emmellan behandlingarna fick vi även göra änglakortsläggningar och kanalisera healingguider.

Känslan av att vara i trans var som att man var på gränsen mellan vaken och sovande, men ändå smått medvetande, man kunde nästan känna hur kroppen vibrerade och domnade. Och när man kände hur händerna började röra på sig blev jag ganska övertygad om att det var av en annan värld, och jag bara stod där och ja… det var obeskrivligt. Alldeles fantastiskt!

Nu är jag så upp över öronen glad så om ni har frågor så svarar jag gärna!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
[Sol69]
4/8/13, 2:52 PM
#1

Låter som att du har haft en givande och lärorik helg 😎

[GunillaF]
4/8/13, 2:58 PM
#2

Vad härligt Henrik. Det känns i texten att du fortfarande går på bomullsmoln! 🙂

Henrik93
4/8/13, 3:17 PM
#3

#gunillaF, nästan så! haha :) gud vilken härlig helg!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tarotlasse
4/8/13, 6:01 PM
#4

Hej Henrik gratulerar dig till en härlig helg och till dina upplevelser

Dessa vill jag absolut inte ta i från dig men inte är det trance healing du pratar om vad jag kan läsa om i ditt inlägg.

För mig så beskriver du helt vanlig spirituell healing vilket är underbart och ger en helt underbar känsla.

Det är exakt det du beskriver som är spirituell healing och som är en underbar healing form och man som healer svävar som moln efteråt.

Man känner som man är mitt i mellan vaket o sovande tillstånd men detta är inte trance healing.

Trance healing är något helt annat och få i Sverige som faktiskt vet vad trance och trance healing verkligen är för något .

Finns åtskilliga här i Sverige som påstår sig utföra och lära ut trance healing men tyvärr  en okunskap för trancen är mycket mer en bara detta.

Trance mediumskap och trance healing är något som tar många år att utveckla man brukar säga minst 10 år med träning 1 gång i veckan i cirkel innan man börjar få en någorlunda trance.

Inte heller alla som kan utveckla trance mediumskapet en del säger att 1 av hundra medium kan gå ner i trance andra säger 1 av 10 000 tusen medium som kan gå ner i trance.

Vilket som är vilket  som stämmer kan inte jag  avgöra.

Men det är inte vi själva som vagör om vi ska bli trance medium/healer  utan ngt våra guider o andevärlden som avgör och bestämmer.

För att kunna bli Trance medium/healer krävs att man har 100% tillit till ande världen och inte har några rädslor för ande världen.

För det man gör under trance är att man helt och hållet överlåter sin kropp till andevärldens förfogande.

Man kan i enkelhet säga att man lämnar sin egen kropp och låter en ande eller guide ta över kroppen under en tid.

För under trancen så är man inte medveten överhuvud taget om vad som händer det är som att och släcka en ljusknapp och vara totalt borta och efter ca en timme i bland mindre i bland mer och ngt man kan styra själv genom att redan när du ger andevärlden tillstånd att använda dig på detta sätt bestämma tiden säger du en timme så kommer du tillbaka efter exakt en timme säger du 41 inuter kommer du tillbaka exakt 41 minuter senare.

Du har som medium/healer inte den blekaste aning om vad som skett under denna tid man har inga minnen överhuvudtaget av vad som skett när man är i trance.

Det känns som man tagit en liten tupplur på några minuter men i själva verket kanske det gått 1 - 2 timmar.

Det är oftast fruktansvärt att komma tillbaka som medium/healer att lämna detta underbara o komma tillbaka till kroppen är inte ngn angenäm upplevelse för man vill vara kvar i detta underbara.

Oftast är man totalt borta i huvudet, fövirrad, mår illa. och är både ljuskänslig och ljudkänslig när man kommer tillbaka till sin kropp igen.

En liten tyst hostning kan skära som en kniv i huvudet o ge en fruktansvärd smärta.

Så krävs en enorm diciplin från både medium och från den som får healingen under en trance healing session.

Så därför man aldrig överhuvudtaget ska ge trance healing på egen hand utan alltid ha en assistent med under trance mediumskap/healing som kan styra och hjälpa både medium och den som får behandlingen.

För man kan inte själv berätta för klienten vad som skett eller hur healingen fungerat eller var man gett healing ngn stans eftersom man inte har en aning eller vet ngt om detta.

Oftast så somnar klienten på samma sätt o har heller ingen aning om vad som skett därför man ska ha med en assistent som kan beräötta vad som skett under healingen.

Är det ngt som ska framföras så ber då healing guiden assistenten att framföra detta eftersom oftast klienten också somnar under behandlingen.

Andra skälet till att man alltid ska ha en assistent med sig under trance healing är att trance healingen har fått ett så dåligt rykte.

 Finns tyvärr healers som utsatt sina klienter för sexuella övergrepp och påstått att de befunnit sig i trance o blivit dömda för detta.

Andevärlden skulle aldrig göra något sådant.

Men för klientens egen trygghet och för att kunna slappna av så bör det vara med en assistent som är med under behandlingen.

Detta med att befinna sig mitt i mellan vaket och sovande tillstånd som du beskriver sker helt normalt under den spirituella healingen. så inget speciellt alls inom trance kurserna kallar man det ett inspirerat tillstånd.

Där man går ner i ett litet djupare medvetande och låter guiderna jobba genom en.

Fast man är då vaken och kommer i håg vad som skett mer eller mindre.

Men under trance mediumskapet/healingen då går man ännu djupare och kommer inte i håg något alls vad som skett.

Man går då ner i en meditations liknande tillstånd och ger då sitt tillstånd för Guiderna och andevärlden att arbeta genom ens kropp.

Guiderna eller anden kan inte kommam in i kroppen men den går in i vårt Aura fält det kan kännas fruktansvärt obehagligt när det sker.

Pulsen kan rusa i väg kan kännas som hjärtat skenar i väg i superfart man kan bli fruktansvärt varm eller kall och börja skaka.

När man sedan försvinner i trance kan man som ledare av trancen se hur vissa muskler i kroppen börjar rycka det är ett par specifikt  speciella musklär som börja rycka vilket det gör det lätt för den som leder trancen att se om mediet verkligen är i trance.

Jag kan även som ledare be tyst för mig själv i mina tankar be guiden elelr anden som kommer igenom att blinka med ett öga, röra ett finger eller lyfta på en fot när jag gör det så vet jag med säkerhet att mediumet är helt i trance.

Under trance mediumskapet så under cirkel är det alltid samma guide som kommer igenom och berättar om att de är redo att arbete.

LIksom vi har även ande världen o guiderna en trance ledare som styr och bestämmer vilka som får komma igenom och arbeta med oss det är alltid samma varje gång man går ner i trance oavsett som medium eller healer  Sedan så överlåter denna guide  till andra guider eller andar att  komma igenom o  det berättar alltid  vem det är och de kan  berätta helt fantastiska saker och ge en helt underbar vägledning till de närvarande. Men ytterst sällsynt det är en enskild vägledning utan brukar vara vägledning för alla. Det ultimata är när någon av de närvarande avlidna anhöriga kommer igenom i trancen  där ande och anhörig kan ha ett regelrätt samtal med varandra och börja diskutera barndoms minnen eller händelser som de båda upplevt tillsammans mer bevis på ande världen kan man inte få.

Har varit med om när en pappa kom igenom till sin dotter pappan var en välkänd visförfattare och han sjöng en vaggsång till sin dotter. Den var ordagrant rätt och alldrig publicerad var en specialskriven vaggvisa för dottern som han sjung för henne när hon skulle somna som barn.

Ingen annan vistte om denna vaggvisa.

Min pappa kom igenom  och berätta om ett samtal han och jag haft när vi var ute och fiska ett djupt personligt samtal  innan han avled som jag inte berättat för ngn annan levande person.

Det är vad trancemediumskap är mediumet hade inte den blekaste aning om vad som hänt eller sagts under sessionen.

Under trance healingen är det oftast helaing guiden som kommer igenom  det är sällsynt det sägs ngt under healingen.

Kan ske i bland efter själva healingen om klienten är vaken den berättar vad som  skett o vad den gjort under healingen eller så talar den om det för assistenten.

Jag som healer har inte den blekaste aning om vad som skett när jag vaknar.

Jag har varit med om utländska medium pratat svenska med mig under transen och svenska medium som pratat främmande språk  till sittern men alltid ngn som begripit detta språk när det talats.

Men aldrig har jag varit med om att en ärkeängel koomit igenom på detta sätt.

Så tyvärr inte trance healing eller trance mediumksp du upplevt eller varit med om men det var ju ändå en underbar upplevelse och den kan ingen ta i från dig.

Lasse

tarotlasse
4/8/13, 6:12 PM
#5

Guiderna och andevärlden själva säger att trancehealingen varken är starkare  eller effektivare en någon annan healing.

 De säger att de kan åstakomma precis det samma när vi medium/healer är i vaket tillstånd men  att de har lättare att arbete när vi är i trance.

Men resultatet blir det samma oavsett.

Men jag håller med det känns oerhört mäktigt och starkt att få trancehealing.

Men jag har fått shmansk healing och reiki healing som varit lika mäktig och stark som trancehealingen.

Så har nog inte så stor skillnad på vilken healing form man använder sig av.

Lasse

Henrik93
4/8/13, 6:34 PM
#6

#tarotlasse: Jag ögnade igenom och tycker att det är bra att du har en egen åsikt, men jag är helt säker på att min mentor inte ljuger för mig:)

Precis som att det finns judar och islamister så har båda sin egen tro, detsamma gäller dig och mig lasse, så det är ingen idé att försöka övertyga mig:)

Hon vet själv vad hon håller på med, eftersom hon också har gått trans healing utbildningar.

Den grad du beskriver av trans är "väldigt djup trans" det är under väldigt djup trans som man inte minns någonting. för som du vet så kan man gå i trans i olika stadier. Jag var i lätt trans, och jag har varit det förut i andra sammanhang, så jag har också en åsikt.

Jag vet att det var transhealing som vi övade på :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Trans - om olika stadier av trans, utan sprituell/andlig mening.

//Henke

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Annons:
tarotlasse
4/8/13, 6:46 PM
#7

Ja det är olika stadier i medvetande i en meditation så finns många olika stadier men trance är först när ande världen jobbar utan att mediumet/Healern är medveten om det.

Lättare trance som många säger är en okunskap och som sagt var är det få i Sverige som vet eller har kunskap om vad  rikitg trance är.

Jag påstår inte att din mentor ljuger absolut inte för precis vad många tror är trance och som de lär ut.

Men studerar du trancemediumskapet och medium historian och tittar på hur medium i trance arbetat i under de snaste 400 åren så hittar du något annat och vad som verkligen är riktigt  trance mediumskap.

 De flesta  i Sverige lär inte  ut riktigt trance medium skap o har ingen aning om vad det verkligen är.  

Men visst  är det ett förändrat medvetande tillstånd  ett inspirerat tillstånd som är ett härligt tillstånd men det är inte trance.

Det är härligt och helt underbart det med så absolut inget fel i att arbeta på det sättet men trance vill jag inte påstå att det är.

Lasse

Henrik93
4/8/13, 7:03 PM
#8

men det vill jag påstå:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Andina
4/8/13, 7:23 PM
#9

Vad härligt, Henrik, att du har hittat en kurs som känns både så rätt och så bra! Då vet du att du hamnat rätt just nu! 
Och det tycks ju som att den har påverkat dig djupt och på ett härligt sätt. Lite "hög" o sväva på moln av alla energier kan man bli ibland. ;) 

(Diskussionen om vad som är trans och vad som inte är trans har pågått i alla tider, och kommer antagligen att fortsätta göra så. Olika personer ser på transtillstånd och transnivåer på olika sätt och ur olika synvinklar. Så den diskussionen hoppar jag över.)

Jag tycker i alla fall, att det är roligt att du vill berätta och dela med dig till oss andra hur du upplevde kursen - och tack för att du gör det, Henrik! Jag ser fram emot att höra "fortsättningen"! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Denna kommentar har tagits bort.
Henrik93
4/8/13, 7:43 PM
#11

precis andina! du beskriver allt så bra!:)

kramar! jag kommer att berätta om mina senare kurser också!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Andina
4/8/13, 7:44 PM
#12

#10 - Inlägget är borttaget eftersom du redan har klargjort vad du anser beträffande trans inom healing o mediumskap och ytterligare diskussioner om det för bort fokus från TS intention med tråden. Vill du diskutera trans och vad det är, är du välkommen att skapa en ny tråd om ämnet.

_/Andina - moderator

_

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
4/8/13, 7:48 PM
#13

#11 - 😉

Minns bara att energikickarna fungerar ungefär som kickar man kan få av annat också… De går över efter ett tag ;). Man får mersmak och vill ha mer… o man behöver 'större doser' för att uppnå samma kicknivå! 😉(Trots smileygubbar, så menar jag det jag skriver.)

Kul att du vill berätta mer sen! Kramis på Du oxå!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Henrik93
4/8/13, 7:57 PM
#14

precis! och det blev vi väl varnade och informerade om, eftersom det kan bli et beroende. kände mig verkligt "påverkad". helt ärligt.

vi fick också veta mycket om vad som kan hända om man håller sig kvar och blir beroende, och hur en person som är mer eller mindre beroende utav det beter sig.

herregud säger jag bara:) skönt vare iallafall. men duktig som jag är så har jag självdisciplin och kan säga nej till mig själv!:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tarotlasse
4/8/13, 8:33 PM
#15

#14

Ja det finns stora risker med trance mediumskapet om man inte vet vad det handlar om och  det kan ge bestånde skador livet ut.

Men det har att göra med om att man varit i ett så djupt medvetande och att ngn då rört mediumet/healern rent fysiskt och då orsakat att mediuemt Healern vaknar och kommer tillbaka omedelbart vilket kan orsaka svåra chock skador som kan behövas sjukhusvård för.

Som jag skrev i det inlägget som togs bort så finns det trance medium/healer som fått så svåra skador och aldrig mer återhämtat sig.

Så trance Heaing är absolut inget att leka med.

Men jag har aldrig hört talas om någon som blivit beroende av detta när det gäller trance.

I trance så har du både en fysisk person som ska vara med och leda trancen som ledare o du har även  motsvarigheten från andra sidan en   guide, ledare där så mediumet är bara ett verktyg för en hel grupp o kan inte påverka något överguvudtaget.

Så säger någon i denna grupp nej blir det ingen trance så du kan aldrig bli beroende eller fastna i trancen för  om  antingen din trance ledare eller din klient eller andevärlden  säger nej så blir det ingen trance det är inte du själv som styr i trancen.

Visar återigen att du aldrig upplevt riktig trance.

För visst i medvetet tillstånd så känns det som man är hög jag vet mycket väl hur det är att vara hög eftersom jag missbrukade i tonåren.

Så ingen dum jämförelse faktiskt   men när du är i trance så märker du aldrig av denna känsla för du är så borta o inte är medveten om varken dig själv eller vad som händer.

Visserligen kan man känna denna känsla av att vara hög när man kommer ut trancen men man kan lika gärna må fruktansvärt dåligt o vara fruktansvärt känslig för både prat ljus.

Ibland kan man känna klientens åkommer så fruktansvärt starkt så man mår grymt dåligt men då har man oftast kommit tillbaka för fort därför så viktigt med en trance ledare som kan hjälpa till med detta o styra uppvaknandet.

Men inte alltid så lätt kan vara helt överaskande saker som får mediumet/ Healern att vakna  till för snabbt. Har varit med att grannen vägg i vägg körde i gång en slagborr maskin när jag var i trance och jag vaknade omedelbart och   jag var så dålig att jag knappt kunde ta mig ur sängen på 2 dagar.

Så allt kan vi tyvärr inte styra själva varken jag den som ledde trancen eller andevärlden kunde styra att grannen satte i gång denna slagborr.

Men har även varit med om när vi hade trance cirkel där guiden sa att vi skulle avbryta och avsluta trancen o  då  cirkleledaren tagit tillbaka mediumet ur trancen och när mediumet vaknat så har mediumets barn kommit in i rummet för den vaknat o stått utanför o inte vågat komma in men guiden hos mediumet såg det och  då avbröt trancen.

Så Trance mediumskapet är  något av det mest avancerade  som  ett medium kan ge sig in på och som sagt vad så innebär det en del risker att syssla med  trance det krävs  ordentlig kunskap innan man börjar med trancen o trance healing och aldrig någonsin på egen hand.

Lasse

Henrik93
4/8/13, 9:10 PM
#16

# tarotlasse: jag vet inte vart du försöker komma, för jag var fortfarande i trans.

Och jag kände mig hög efteråt, inte under transen. under transen kände jag delvis och ibland inte alls min egen kropp. det var efter transen som jag pratade om, så jag ber om ursäkt om du missuppfattade detta :)

Du behöver inte besvära dig att skriva så långa inlägg om trans, för jag läser inte igenom allt, och dina förklaringar handlade inte alls om min transhealingkurs:) så jag säger som andina, att du kan öppna en egen tråd där du kan skriva om vad "riktig" trans är.

mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

tarotlasse
4/8/13, 9:16 PM
#17

Det absolut viktigaste att tänka på under trance healing är att ha en bra och duktig trance ledare.

Trance ledaren är den absolut viktigaste personen under trance healingen. Helaern är bara ett verktyg och utan en tranceledare så kvittar du hur duktig du är som Healer för utan en trance ledare så kan en trance healing spåra ut totalt.

Så spelar ingen roll hur många kurser man gått om man inte har en duktig och skicklig trance ledare som kan läsa av både helern,  Guiden och klienten och för hindra att både healer och klient råkar ut för något obehagligt.

Så den absolut viktigaste personen under en trance healing  är tranceledaren och dennes kunskap.

Lasse

Henrik93
4/8/13, 9:19 PM
#18

Och jag har absolut inte sagt något annat om det, och jag var inte intresserad utav svaret. som sagt, det har inte med vad jag gjorde på kursen att göra. så var god och starta en egen tråd!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[GunillaF]
4/8/13, 9:26 PM
#19

Jag håller med Lasse i det han skriver om trancehealing, men nu skriver vi inte om det i just denna tråd.

Vi gläds med att Henrik varit på, för honom, en härlig kurs. Jag tror och hoppas på att de kommer att fördjupa sig i ämnet vi de senare kurstillfällena.

Starta en ny tråd och beskriv vad trance är, om du vill Lasse.

Upp till toppen
Annons: