Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 774 ggr
[Sol69]
4/2/13, 5:48 PM

God kväll 2/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute och gick i det finna vädret.

Hörde fåglarna kvittra och hoa 🙂

Syns på Vättern att de börjar släppa lite på isen och bli varmare 🤔

Tycker om att fota när jag är ute och går. 😃

Men saknar ibland sällskap som man kan dela upplevelsen med. 

Ta med sig en kanna kaffe och njuta tillsammans 🤔

Har många vänner med få har tid och lust att vandra runt och njuta av naturen och dricka kaffe. Kanske kan bero på att de har sett sig mätta på det jag uppskattar extra mycket med Motala 🤔

Eller så är det att deras liv går i 110 och de inte tar sig tid att njuta av det som omgivningen ger ☝️

Kram Maria

Annons:
Indiania
4/2/13, 5:56 PM
#1

God kväll Maria! 🙂

Vilken vacker bild du tagit, det syns verkligen att du uppskattar naturen! Här har du en till som tycker om naturen.

Tänk jag tror många är för stressade för att se vad vacker natur vi har.

🌺Tack för du visar oss!🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

leWolf
4/2/13, 6:37 PM
#2

God Afton Sol69 och ni andra som seglar förbi !

Det var en magiskt vacker bild som man känner ett djup med.Vi glömmer nog bort många gånger hur vackert vi har omkring oss i vår fina Svenska natur.

Ha en fin kväll alla 🙂

lenjon1
4/2/13, 7:02 PM
#3

Naturen är där jag hämtar min energi…särskilt svampskogen men dit har vi ju inte kommit än…

Utanför min balkong (jag bor på första våningen) finns det massor med buskar och där är det ett underbart kvittrande av alla talgoxar på morgonen…tror det är talgoxar iaf. Är så kass på det här med fåglar men älskar att höra dem.

Det är fortfarande kallt här i södra Halland. Minus 6 när jag körde till jobbet i morse men framåt dagen blir det plus 7 och solen skiner. Längtar efter att det ska bli grönt och varmare. Men det kommer väl, för inte kan vi väl bli lurade på våren?

Kram till er och ha en go kväll

Lena

TezzD
4/2/13, 7:54 PM
#4

Verkligen fin bild! Du är duktig Sol!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Sol69]
4/2/13, 7:59 PM
#5

Har ju kamera i mobilen och den tar skapliga bilder. Gäller bara att ta sig ut i naturen och ta sig tid att ta kort. 👍 Har en vanlig kamera men den glömde jag alltid hemma. Men nu när man har en i mobilen som ger relativt fina bilder är det roligt att fota 😃

[Chakra]
4/2/13, 8:14 PM
#6

Vackert foto!

Har suttit i solen idag och lyssnat på fågelsången. Så vackert i naturen.

Jag tror det är många som inte ser det fina som naturen bjuder på.

Annons:
[GunillaF]
4/2/13, 8:17 PM
#7

Så fin bild! Visst är det praktiskt med kamera i mobilen. Jag kommer sällan ihåg att ta med den vanliga kameran, men mobilen är ju alltid med.

majlar
4/2/13, 8:29 PM
#8

Härligt fin bild. Det är rättså gött att vara med sig själv, tycker jag, eller tillsammans med en liten hund. Jag har äran att få ha min dotters lilla jacke Mailo, här från mån-tors, och ikväll trodde jag inte mina öron, när plötsligt den älskade lilla koltrasten sjöng med sin vackra stämma längre bort i skogen, det sköljde ett härligt lyckorus över hela kroppen, och äntligen kändes det, nu är det VÅR.🐸🐸

frodig
4/3/13, 9:25 AM
#9

Jaa, din bild är verkligen fin Sol69 🙂! Tack för att du delar din promenad med oss, det kan du väl fortsätta att göra om du vill ❤️. Det skulle vara roligt tycker jag.

Jag känner igen det där med att ibland sakna någon att dela dom där fina ögonblicken med, att dom som skulle kunna vara med är nån annanstans just då. Då är det fint att kunna fota och dela med andra på så sätt.

Jag går oftast ut på egen hand, fast sällskap dyker ju ändå upp här och där. Det kan vara allt från minnen och tanketrådar till naturväsen och naturens egna berättelser.

Så jag tänker som så att det är gott att ha en kär vän i mänsklig form med sig ibland (eller en hund 😉), men att dom egna strövtågen ger oss något extra som också är synd om vi missar.

Så "det ena goa skämmer inte det andra" 🙂.

En bild kan ju på ett sätt tala för sig själv, men den som är där och upplever har ju sin speciella upplevelse, så om du vill tror jag vi är många här som gärna tar del av dom tankar eller känslor eller "whatever", som dyker upp hos dig runt en plats, en bild när du är ute och rör på dig.

Egentligen, när jag känner efter, är det nog när det gäller många av dom bilder vi får njuta av här ❤️🙂.

Skogshumblan
4/3/13, 10:02 AM
#10

Härlig bild Sol. Jag mår också bäst ute i skogen. Saknar enormt de där strövtågen barnen drog ut med oss på när vi var föräldralediga. Då var det timmar i skogen nära på dagligen. Nu tar jag de stunder dagen ger. Jobbar på en skola med en dunge på skolgården. Sådan lyx att strosa runt där på arbetstid:D

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
4/3/13, 11:33 AM
#11

Wow, vilken härlig bild Sol! Tack för att du delar med dig av den!

Jag är så tacksam för att jag får bo mitt i skogen så jag behöver bara titta ut genom fönstrena för att njuta! Så fort jag kommer ut i 'civilisationen' så längtar jag hem illa kvickt! 

Min kamera är jag för bekväm för att ta med mig när jag tar mig nå'nstans, tyvärr. Den är för tung o klumpig. Och eftersom jag äger en mobiltelefon av uråldrig klass har jag ingen bra kamerafunktion i den (den som finns har dessutom havererat helt). Men en vacker dag lär jag antagligen åka dit på en mobiltelefon av modernare slag - så då kanske jag kan fota lite mer.

Ja, jag håller verkligen med dem som skriver att vi är glada om du vill dela med dig av dina bilder här hos oss! 
Jag älskar att njuta av bilderna som ni delar med er! Ögonen fägras. Och bilderna berättar om er och era upplevelser. 

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Sol69]
4/3/13, 6:39 PM
#12

Tack så hemskt mycket för att ni uppskattar att se bilderna 😊

Ja ibland saknar jag mänskligt sällskap att dela upplevelsen med. Men samtidigt skulle det vara tråkigt att ha med någon som inte kan njuta av det och bara ska traska på för att få motion. Vill ju njuta av stock och sten och naturens konstverk.. 🙂

Hund tycker jag om men känner att jag inte har tiden och energin som behövs för att vara en bra matte. Så har valt katter som är mera självständiga när du jobbar 🐱

Kram Maria

Upp till toppen
Annons: