Annons:
Etiketthealingmetoder
Läst 877 ggr
Skogshumblan
2013-03-31 13:54

Funderar kring vad vi gör med bubblor och annat:)

Har funderat ett tag på det här med att skicka bubblor, tankar och så vidare. Vad är det vi gör? Att skicka healing till någon som inte vill ha eller som inte är beredd är ju tokigt och farligt. Sånt gör man inte. Men det verkar vara skillnad på healing och att skicka bubblor eller goda tankar? Dem kan man ta om man vill, men var ligger skillnaden? För mig är det som så, man kan alltid önska en annan människa bättre energier, önska att hon/han får bli kry om det är universums/Guds mening men att be för någon om något eller skicka healing utan lov är ett sätt att lägga sig i och missbruka den omsorg bön och healing är tänkt att vara. Tänker jag fel? :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Sol69]
2013-03-31 16:27
#1

Om personen inte vill ha din kärlek och ditt stöd tar den emot den då?? Är det någon skillnad att ge via tanken eller att säga de högt?? 🤔

Skogshumblan
2013-03-31 16:33
#2

Ja du Sol, där fick jag mer att tänka på :D

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

leWolf
2013-03-31 16:52
#3

Härliga tankar och visst är det så att man ska repektera och aldrig sända healing till nån som inte vill eller vet om det.

Vi brukar ju i godmorgon trådar säga till nån som kanske inte är så pigg att vi sänder bubblor ta emot om du vill.

Jag har fattat bubblet som att vill man ta emot så gör man vill man inte så kommer dom inte fram,man stänger ner helt omedvetet om man bara känner nej jag vill inte ha.

Vet inte om det är just dom bubblorna du tänker på,jag har nog inte mött dessa nån annanstans än just här inne,nåja nån dold sajt men i övrigt har jag inte mött bubblorna.

Tanken som jag fattar den är att ta emot om man själv vill ha.Man ska alltid fråga eller bli tillfrågad innan man ger healing och ingen skillnad om man säger det högt eller tänker det tyst,samma effekt är det alltid men man ska ha respekten att aldrig sända om nån inte vill eller vet om att vi sänder.

Där är ju bubblorna bra,ta emot om du vill ha och så fort tanken ja kommer eller man skriver det direkt i tråden så når healingen fram för man öppnar upp.Ett nej i antingen tråden eller enbart tanken så når det inte fram Glad

Skogshumblan
2013-03-31 16:58
#4

Jo det är de goa bubblorna jag tänker.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

vatteneld
2013-03-31 23:41
#5

Min yngsta dotter som inte vet något om bubblor och annat kom till mig för några kvällar sedan och sa såhär…

"mamma jag har så mycket energi och mormor har så lite så jag tar av min och skickar som en boll till henne, tror du hon känner det?"

Sedan visade hon hur hon gjorde med händerna när hon skickade sina energibubblor och jag var helt "blown away". Vi pratar om healing hemma och jag har fått veta av en kvinna (som inte känner mig eller vet något om mig) att jag har en dotter som får "kraft" uppifrån och min svärmor har fått veta att det finns ett barn i vår familj som kan heala, min svärmor sysslar med healing och body harmony och går till medium.

Min dotter har inte bett sin mormor om lov att få sända men när min mamma hörde om detta så blev hon jätteglad.

Jag tror på barns starka krafter ❤️ Ju närmare du är det naturliga och ljusa desto starkare.

Skogshumblan
2013-04-01 09:09
#6

Vatteneld, så fint och lätt din dotters omtanke visar sig. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Andina
2013-04-01 09:56
#7

Ja, jag ser det också som så, att när jag 'sänder bubblor' till någon så är de tillgängliga för denne om h*n vill ha dem/"fånga dem". 

Att sända 'bubblor' o kärleksfulla tankar är också healing, men önskar inte mottagaren ta emot dem, så "sprids" de i 'Universum'.

Jag har nog använt mig av 'bubblor' i alla tider sedan jag började 'förstå' lite av hur detta med energier fungerar, sedan jag upptäckte att man kunde skicka energier i form av 'bubblor'. 

Härlig berättelse om din dotter, Vatteneld! För många barn är det ju inga konstigheter, detta med healing o energier. Synd att vi vuxna har en benägenhet att ignorera det vi en gång har förstått…

❤️

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

vatteneld
2013-04-01 12:44
#8

🙂

[Chakra]
2013-04-01 16:28
#9

#5 Så fint det du berättar!

Jag tänker som Andina när det gäller bubblor och kärleksfulla tankar!

En klok fundering, Skogshumblan!

Skogshumblan
2013-04-01 23:46
#10

Chakra, tack. Har gått och sugit och grunnat på det ett tag. Blir lite småfilosofisk och gillar djupet en delad tanke ger:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Bettanbop]
2013-05-19 14:30
#11

Hejsan 👋

Som den nybörjare jag är så blev jag nyfiken på detta.

Bubblor….. hur gör man?

Skogshumblan
2013-05-19 14:39
#12

Bettan, är ny på det här också men såhär gör jag, jag ber mina guider gå till den person som vill ha bubbel och lämna över det till denne persons guider. Jag ber att bubblorna ska vara laddade med det som behövs och få komma till användning när de behlvs som mest. För att ta emot bubbel tänker jag bara att jag välkomnar den omtanke andra vill ge mig, jag litar på att den omtanken kommer dit den sk när den ska utan att jag behöver göra mer än så.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Bettanbop]
2013-05-19 14:54
#13

Tack Skogshumblan 👋

Ska testa om jag kan få till någon bubbla 🙂

Annons:
Skogshumblan
2013-05-19 15:29
#14

Klart du kan,bara viljan finns där går din omtanke fram:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: