Det är inte första gången som denna fråga dyker upp och jag har full förståelse för denna fråga och är lika frågande själv.
Även om svaret är väldigt logiskt att bli Initierad oavsett om det har med reiki eller någon annan healing form att göra är det dels ett bevis på genomförd kurs kan lika gärna ge personen ett diplom i stället för en Initiering.
Det är precis det samma enligt mig.
Jag är själv utbildad reiki healer men även diplomerad spirituell healer och har även syslat med shamansk healing och provat andra healingformer och absolut ingen skillnad oavsett Initiering eller inte.
Det är precis det samma med Reconection Healing att man ska genomgå en reconection för att få tillgång till den nya energien som är så mycket effektivare en någon annan healing på marknaden.
Hur kan folk vara så naiva och enfaldiga och tro att andevärlden eller en universiell energie vad man nu tror på skulle ge en person en healingförmåga utöver det vanliga bara för att man betalar in pengar på en speciell persons konto.
Andevärlden eller denna universella energie gör inte någon skillnad överhuvudtaget på vilken skola healern gått alla arbetar med samma energie oavsett vilken healingform man ger.
Alla healing kommer från samma källa oavsett vems konto man betalat in på eller vem man fått sininitiering från.
Du behöver inte gå någon kurs för att kunna ge healing alla kan ge healing oavsett Initiering eller inte.
Men jag rekomederar alla att gå dessa healing utbildningar oavsett Initiering.
För det är så mycket mer man behöver kunna för att ge utomstående personer healing.
Jag tycker att man i alla fall sak ha en grundläggande kunskap om anatomi och en grundläggande vård utbildning.