Annons:
Etikettofftopic
Läst 1581 ggr
TezzD
2013-03-21 10:55

GLAD PÅSK

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bjuder på en liten påskbild.

" 1 vecka för tidigt ju!" Sa dom på facebook, men jag kontrade med att folk säger ju numera God Jul i slutet av November, och påsken är så kort, så då kan jag allt önska er glad påsk en vecka tidigare Skämtar

Och har man inget påskris så får det duga med garderobsblomman 👍

Kram!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[leWolf]
2013-03-21 10:56
#1

😃 Härligt Rosalee och GLAD PÅSK till dig med 😎

TezzD
2013-03-21 11:00
#2

Tack leWolf! 
Inhandlade ett påskägg till "stora" dottern idag med, frågan är om man kan låta bli det tills nästa helg 🤪

Skämt o sido, det bästa med påsken borde väl vara alla underbara färger och allt godis! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Ravenna]
2013-03-21 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rosalee:

Visst kan du hälsa Glad Påsk "redan nu" och jag hälsar dig tillbaka! :-) Den kristna påsken är egentligen hednisk i grunden och innehåller en massa hedniska element, som ägg, fjädrar, djurungar (kycklingar, harar, kaniner) etc.

Det är egentligen vårens ankomst, förnyelsen av livet och livets fruktbarhet vi firar, även om Kristendomen försökt skyla över detta med en Jesus-myt och genom att flytta på datumet.

För det var Vårdagjämning igår, som är den mer ursprungliga "påsken" - baserad på naturens egen cykel - så det passar väl alldeles utmärkt med en påskhälsning redan nu. :-)

Påsk=Easter, som kommer av namnet på en hednisk gudinna vid namn Eostre/Ostara som sägs komma med vårens spirande växtlighet och ljus. ;-)

(Fint foto förresten.)

TezzD
2013-03-21 15:30
#4

Å se där! Man lär sig något nytt var dag 🙂

Tack för att du delade med dig! Det var mkt intressant

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[leWolf]
2013-03-21 15:36
#5

Va bra du skrev det Ravenna och så är det ju det är vår högtid vi som är hedningar och kyrkan har som du skriver försökt skyla över det med en Jesusmyt och flyttat datum.

Bra du tog upp det,tack Ravenna 😎

[Ravenna]
2013-03-21 15:57
#6

#4, #5 😎

Annons:
Upp till toppen
Annons: