Annons:
Etiketthealing-allmänt
Läst 507 ggr
Loova
2013-03-19 22:01

Reiki 2?

Hej!

För en tid sedan gick jag första kursen i reiki för att kunna använda det till hemmabruk. Jag tränar på mig själv och andra nästan varje dag och jag tycker att det går ganska bra. Jag kan liksom känna kraften. Nu undrar jag över reiki 2. Jag är inte så intresserad av att ge distanshealing, vilket jag förstått att man får lära sig i andra kursen, men om det är så att jag får starkare healingförmåga efter en andra initiering så är jag nog intresserad. Det vore intressant att höra om någon här kände en väsentlig skillnad efter andra initieringen? Det kostar ju trots allt en del.

Annons:
Indiania
2013-03-19 22:22
#1

Jag tycker du skall göra som du känner själv, du kan ju vänta ett tag också.

Själv tyckte jag effekten blev ännu större efter Reiki 2.

Men kraften och glädjen att ge healing går ju bra utan någon utbildning också. I och för sig kan det ju vara en hjälp på traven.

Lycka till i fortsättningen! 🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Loova
2013-03-20 07:11
#2

Tack för ditt svar!

Vet du förresten vad som händer vid den andra initieringen? Vid första öppnas väl bl a kronchakrat och handchakrat? Jag upplever forfarande en del utrensningssymtom så jag borde kanske åtminstone vänta tills de har lagt sig :)

Gnana
2013-03-20 09:32
#3

hej

jag tycker att du välja själv genom fråga ditt hjärta. ditt sinne kan  inte leda dig . om du fråga din själ .den vet vad är best för dig. pengar är alltid finnas när din själ ledar det Uppdraget.

du kan själv meditera och öppna alla Chakra och reiki energier.för mig händer så. jag öppnar upp chakras själv och tog intyg senare. gör du hjärta säger och den leder dig till glädje. lycka till

Indiania
2013-03-20 09:34
#4

#2 Loova jag hade som du kraftig utrensning vid initieringarna.

Vid Reiki två fick man lära sig ge Reiki på distans och reikin blev mera förstärkt och man fick lära sig tre tecken man skulle använda när man skickade healing etc.

Själv använder jag inte de tecken vi fick lära oss för då spände jag mig bara men det går lika bra i alla fall. En del tycker om dessa ritualer.

Jag önskar dig Lycka till och ta det i din egen takt.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: