Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 532 ggr
[leWolf]
3/14/13, 5:03 AM

God Morgon 14 Mars

God Morgon på er !

Just idag den 14 Mars för 27 år sedan började jag min tågförar utbildning och man kan undra vart den tiden tagit vägen men tack och lov är jag därifrån sen drygt tio år men hur kan det redan ha gått 27 långa år Förskräckthade jag vart kvar hade jag haft guldklocka Generadmen så länge blev jag inte där bara drrygt 17 år sen tack och adjö till ett yrke jag inte borde gett mig i kast med,lätt att vara efterklok och gjort är gjort.

Sitter och pular med rese planering men fick mig en smärre chock igår när jag var in till min far och sa jag åker troligen i antingen slutet av April eller början på Maj och vet ni vad han sa Skrattarvill du ha sällskap FörskräcktFörskräcktFörskräckttrodde inte mina öron men det verkade uppriktigt som han vill följa med till Navaho Gapskrattar

Klart han får åka med om han vill han har ju tagit mig med världen över på sina affärsresor men idag är han ju fyllda 84 i Februari och ärligt att resa så långt i den åldern skrämmer mig faktiskt men jag kan ju knappast hindra honom om han verkligen vill.

Visst vore det roligt och jag tror han gärna vill träffa mina vänner där som båda mina föräldrar hört så mycket om men hans höga ålder skrämmer och det tar allt mellan 21 tim till 45 timmar att resa dit beroende på när man åker på dygnet och längsta tiden ombord är 10 tim 30 minuter så jag bir oroad att han inte skulle orka eller klara av när han är så pass gammal men kan ju knappast hindra om han verkligen nu gärna vill.

Bo i reservatet blir ju uteslutet i så fall för det blir för kämpigt för en person som inte vet något om förhållandena där men hur hade ni ställt er om en 84 åring vill följa med på en långresa? jag blir oroad men visst vore det trevligt men vill ju inte han ska utsätta sig för påfrestningar han inte klarar av.Svårt att veta det härFunderar

Nåväl än är det bara 14 Mars och än hinner han både vrida och vända på sin tanke men det hindrar mig i min planering,otålig som jag är och vill helst ha allt klart igår 😃

Ha en kanonfin dag på er där ute Glad

Annons:
[GunillaF]
3/14/13, 7:20 AM
#1

God morgon leWolf och alla andra!

Vad trevligt att din far vill följa med på resan, men som du skriver så kan det bli jobbigt för honom. Men kul att resa med föräldrar någon gång för man får en lite annan bild av dem och hur de fungerar under sådana förhållanden.

Nu ska jag strax iväg till jobbet och dagen där börjar med massage. Härligt!

Ha en fin dag alla healers!🙂

[leWolf]
3/14/13, 7:36 AM
#2

Visst vore det kanon roligt och han är väldigt lättsam att resa med men oron finns ju för att han inte skulle orka med,bestämmer han sig då får han göra en fysisk underökning innan.

Tänk hur man är,man vill inte att andra ska överbeskydda sig men vad gör jag själv nu då ☺️sitter tom med tanken att locka honom med ett betydligt kortare resmål om han nu vill åka utomlands som London där flygtid bara är 2½ timma c:a så fy på mig jag gör precis det jag inte vill andra ska göra mot mig,skamvrån nästa ☺️

Härligt med massage och ha en fin dag på jobbet Gunilla 🙂

majlar
3/14/13, 8:58 AM
#3

God morgon alla. Härligt med far som vill följa med. Är han frisk och kry, är det nog inget som hindrar. Dom orkar mer än vad man tror, sen kanske det är en önskan och en orsak för honom att drömma sig bort, och känna känslan av att åka långt bort en gång till i livet. Att det inte finns något som hindrar, den känslan för honom kanske räcker. Att han får följa med om han vill. Det kan betyda mycket bara det.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann☀️

[leWolf]
3/14/13, 9:23 AM
#4

Du har så rätt Majlar att han drömde sig iväg för nu skruvar han på sig och tycker det nog blir lite väl mycket för honom och jag drar en lättnadens suck 😃så jag kan nog andas ut och släppa oron i alla fall men visst det hade vart roligt till tusen men nu känner jag mig mer lugn 😎Han var så bergis igår men nu låter det helt annat 😃

majlar
3/14/13, 9:48 AM
#5

#4 Vad dom är goa. Dom som man älskar mest.🎈

Indiania
3/14/13, 10:02 AM
#6

Godmorgon alla!

#4 Din pappa glömde kanske bort sin ålder och kände sig ung i tankarna.

I morgon skall jag på min fd svägerskas begravning och vi åker tidigt på morgonen så då hinner jag inte titta in.

Ha en fin dag både i dag och i morgon! ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
TezzD
3/14/13, 10:08 AM
#7

God förmiddag säger jag :)

Här har våren tagit ett steg tillbaka igen.
Har precis slagit mig ner med en kopp kaffe efter att ha tulsat 2 km fram och tillbaka i snön för att lämna på dagis.

leWolf, du ska inte känna dig dum för att du inte vill dra med dig en till synes gammal man på en resa som är ganska krävande.
Han ville kanske bara visa sitt intresse och det kanske betyder att han gärna åker till London också ;)
Kanske är det även hans dröm att få åka långt bort en sista gång?
Tåls att tänka på. diskutera det med honom, berätta allt om resan och se vad han säger då? 🙂

Önskar er alla en riktigt fin dag!   🌺

Åå Massage hade suttit fint.. har ett presentkort, ska nog ringa och boka tid nu, Tack för påminnelsen Gunilla! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Andina
3/14/13, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Go'Morron allihop!

Jag förstår att oron slår till när ens lite åldrade förälder vill uppleva äventyr igen. Jag tänker ändå som så, att är det något som vi vill göra när vi blir gamla, och väljer att göra, så är det 'meningen'. Och beslutet är vårt eget, sedan vi tänkt efter en extra gång. Jag tror inte jag skulle tycka om att någon försökte hindra mig att uppleva, inte ens av omtanke. Samtidigt så skulle jag antagligen bli lika orolig som du, leWolf! Tack o lov är min mamma inte lika äventyrslysten! ;)

Jag tror att din far tar det beslut som till slut känns rätt.

Massage, skulle sitta gott. Minns inte när jag fått nå'n massage e d senast.. 

Lycka till imorgon, Indiania! En begravning är ofta väldigt fin också, blandad med sorg. ❤️

Ha en fin dag på er allihop! ☀️

Jag fick en ny vän häromdagen. Han heter Inge. Visst är han söööt?!? 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
3/14/13, 10:24 AM
#9

#8 Tack Andina DEt kommer att gå bra och efteråt skall vi samlas hos äldste sonen. ❤️

Tycker din Ingefära är såå söt och så´n nytta han gör också!

" Var nära naturen - var när dig själv "

TezzD
3/14/13, 10:26 AM
#10

Indiania, beklagar förresten. ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[leWolf]
3/14/13, 10:53 AM
#11

Kramar om dig Indiania och finns med er i tanken i morgon.Jobbigt med begravningar men som Andina skriver kan det vara vacket mitt i all sorg.Kram på dig fina ❤️

Härlig Ingefära,den va la görfrän 😎

Fassan ha la tänkt öm nu 😃men underbart att han trots sin höga ålder fick en sån inspiration att åka ändå men nån lite resa kanske vi kan göra nån gång om lusten faller på.

Precis hem kommen från banken efter lite ärenden före resebokning och fick skämmas någe så hemskt,var in och handlade innan och fick med mig en god ost men den luktade pyton i kassen där jag stog.Folk sneglade och kände nog doften och tänkte väl vilken lortgris som luktar så illa ☺️bråttom ut blev det kan jag lova men osten är god den,Gamle Ole men vad det stank om oss där inne 😃

Fortsatt fin dag på er 🙂

Indiania
3/14/13, 11:00 AM
#12

#10 Tack Rosalee! ❤️

#11 Kram tillbaka goa Lewolf! ❤️Det som blir jobbigast är ju att se barnen som blivit utan både far och mor på kort tid men det blir säkert en vacker begravning.

Skrattar när jag läser om dig och osten på banken! 😃

" Var nära naturen - var när dig själv "

[leWolf]
3/14/13, 11:10 AM
#13

Uch ja då är det tufft när dom förlorat båda på kort tid nåt man inte själv kan föreställa sig,hoppas innerligt dom finner styrka inom sig och orkar gå vidare med sina liv ❤️

Annons:
Indiania
3/14/13, 11:12 AM
#14

❤️🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: