Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 733 ggr
Lynxx
3/13/13, 6:00 AM

Mor'n ons 13-03-13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mor'n

Vårvärmen har fått fel på GPS:en & virrar omkring nere i Sydeuropa.

Snökaos i Mellaneuropa. Flyttfåglarna stannar kvar nere i värmen.

-6° här - med en vecka kvar till vårdagjämningen :-/

Ska man hitta ngt positivt - så ere väl att de e mygg-& fästingfritt.

---

Tuff brud - när vargen attackerade hennes boskap & henne - slog hon yxan i skallen på vargen. De e annat än i Sverige de! Där alla e så livrädda för de stackars få som finns.

https://www.youtube.com/watch?v=dvSv3XPXoDc

Ha de!

/L

Annons:
Skogshumblan
3/13/13, 6:08 AM
#1

God morgon Lynxx och andra när ni kikar in. Ja hua vad kallt det blivit igen. Men mars är alla årstiders månad så vi lär få uppleva just det, alla årstiders växlingar. Jag längtar efter vår och värme, bara liiiiite vår duger fint:) Det är mycket som "puttrar" runt mig nu, lite tumhållning önskas. :) Hoppas att ni alla får en fin onsdag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[leWolf]
3/13/13, 6:39 AM
#2

Morr'n på er !

Lite fränt datum idag 13.03.13 😃

Tuff tanta det där Lynxx men jag är blödig ja och rädd om våra vargar men kaxigt av henne i alla fall 😎

Mycket tumhållning kommer Skogis 🙂

Kalltaligen här också,12 minus men det ändras fort under dagen och brukar bli riktigt skönt.

Ha en fin dag på er ❤️

[dandamimm]
3/13/13, 6:51 AM
#3

Hej alla fina.

Ny ser det ut att lätta med min lååånga influensa. Bara hosta kvar men den får jag nog dras med. Ska stå på mässa hela helgen men mina döttrar ska ta vars en dag och vara med och min fina mamma kommer också att vara där som stöd om min röst inte håller. De kan ju mina grejor, liksom. Så får väl jag vara pekobjek, där är Häxan, typ.Skämtar

Idag ska jag försöka få klart min inlämningsuppgift till högskolan, som ska in på måndag, så kan jag ju släppa det sen. Får skriva om Nåjder och Sejd, så ganska glassigt skulle jag nog sägaGlad.

Håller tummarna Skogshumblan. Håller med lewolf, vill bevara vargarna men tuff tant🙂. Vi får ju fler och fler rapporter om vargbesök även här i Skåne och mitt hjärta gör alltid glädjesprång. Vargen har alltid varit ett av mina starkaste själsdjur, tillsammans med björnen, men innan kunde man ju bara träffa dem på Skånes Djurpark, nu finns det ju iaf en chans på andra möten.

Håller på att planera framtida kurser i Norrland hos en tjej som har ett hus med skog, sjöar, vidder, björn och varg utanför husknuten så just nu känns det så verkligt med möten med dem som är mina livslånga följeslagare att jag bara ler hela tiden, känner jag.

Hoppas er dag blir underbar.

Kramen från Linda

[GunillaF]
3/13/13, 7:25 AM
#4

God morgon på er.

-27 grader just nu men solen skiner så snart har den värmt upp en aning.

På tal om varg så har vi en varghona här runt knutarna som ska flyttas nu för fjärde gången. Honan är till besvär för rennäringen och har under vintern jagats för att skjutas men hon klarade sig. Vi hade en hane här också men honom har de skjutit. Honan bär på bra gener och ska därför sparas.

Vad spännande med mässan Dandamimm. Det kommer att gå bra och det tror jag att det gör med högskoleuppgiften också.

Håller tummarna Skogshumblan och önskar både dig och alla andra en riktigt bra dag!🌺

[GunillaF]
3/13/13, 8:03 AM
#5

Nu är det "bara" -25 så solen värmer snabbt ☀️

Fy vad det är kallt i dag!

majlar
3/13/13, 8:29 AM
#6

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var väl roligt hurra. Inte. Nu kan det få bli liiiite vår.

God morgon alla.

Om dom la ner lika mycket pengar på att bevara skola och omsorg som dom lägger ner på vargarna så kanske några skolor som inte har det så bra ställt kunde få det lite bättre.

Jag skulle inte vilja ha varg runt husknuten och jag förstår dom som blir drabbade av att dom äter upp deras boskap. Men det är för mycket velande hit och dit. Dom bestämmer olika från gång till gång. Dom stackars vargarna är ju jagade hela tiden, bara för att dom är vargar.

Det skulle få gå till så som tanten gjorde, hon tog vargen på bar gärning.

Men som samhället ser ut idag, så skulle väl alla säga, att den var ute efter mina får och skjöt den.

Nu har jag velat hit och dit, men kan säga att jag tycker om vargar och vill att dom ska få leva, på deras villkor. Men då får vi nog gå tillbaka i tiden då djur och människor hade ett naturligt förhållande till varann. 

Krya på dig danda. Och här hålls tummar till Skogshumblan.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann.🎈

Annons:
Indiania
3/13/13, 8:38 AM
#7

Godmorgon alla!

Det har snöat ca 5 cm i natt och det kommer fortfarande lite snöflingor men bara -6 gr ute här Gunilla så jag skall inte klaga, usch vad kallt du har det.

Ett fint datum i dag Lewolf tycker jag.

Jag håller tummarna för dig Skogshumblan!🙂

Vad skönt att den eländiga influensan blivit bättre Danda men hostan är jobbig den också.Vad kul det låter med mässan.

Ha en fin onsdag på er! 🌺

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
3/13/13, 9:08 AM
#8

Ett snabbisGodmorgon från mig till er alla!

Full fart runt mig här redan så ingen tid att sitta och läsa vad ni haft på hjärtat nu på morgonen. Jag hoppas ni fått en bra start på dagen. Här skiner solen och det är nånstans runt 25 minus.

Återigen en dag bland böckerna för min del.

Ta hand om er ❤️!

[rore]
3/13/13, 9:11 AM
#9

Hej och godmorgon alla fina😘

Skogis: Här hålls tummen och lycka till tankarna far iväg åt ditt håll😘

Redig gumma den där tanten,,Lynxx och så tycker jag våra flytt fåglar är så kloka,, vem 17:on vill komma hit och frysa om "man" nu har möjligthet att välja,,

*vinkar*

Indiania
3/13/13, 9:24 AM
#10

Godmorgon Rore! 😘

#8 Har du kommit långt bakåt i släktforskningen Frodig? Ha det bra i böckernas värld! ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

Skogshumblan
3/13/13, 6:16 PM
#11

Tack för alla tummar. Väntar på besked om jag blir kvar i klassen eller får vara på fritids igen. Jag har berättat för universum vad jag vill och hoppas svaren kommer snart. Har delvis blivit bönhörd redan. Krya på er som är krassliga och vila lite i nuet när orken kommer så den inte tar slut för fort;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
3/13/13, 6:32 PM
#12

Go'Afton allihop!

Tittar in snabbt för att säga Hej och önska er en go' fortsättning på kvällen! 

Håller alla tummar för dig nu, Skogis! Krya på dig-peppisar till dig Danda! Och fy sjutton vad kallt du har, Gunilla! Ja, fåglarna är smarta, håller med! Vågar nog inte titta på videon, Lynxx…

Lite rörig dag här igen, så slinker ut lika snabbt igen! Ha en fin kväll på er! 😘

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: