Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationer
Läst 539 ggr
frodig
2013-03-10 07:12

Godmorgon 10 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er allesammans i morgonväkten!

Här har varit en kall natt, när jag kokade kaffe stod mätaren på minus 25. Nu sveper solen in landskapet bit för bit, och jag tänkte att jag ska komma in här till er och hälsa er en god morgon ❤️.

Jag som sitter med näsan i gamla böcker och gamla tider förundras över allt vårt moderna mest varje dag. Tänk att sova en hel natt utan att frysa, vakna på morgonen och lätt som en plätt göra mitt morgonnjutarkaffe 🙂

Jag önskar er alla en fin söndag!

Så här rodnade det över bergen för en stund sedan.

Annons:
Henrik93
2013-03-10 07:16
#1

Härligt!

Och godmorgon på dig! :)

Hoppas att din dag blir fin!

kramar

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

frodig
2013-03-10 07:24
#2

Tack Henrik och kram till dig också!

TezzD
2013-03-10 07:44
#3

Underbar bild :) Tack Godmorgon :) Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

frodig
2013-03-10 08:29
#4

Godmorgon Rosalee, och tack 😘!

Indiania
2013-03-10 09:35
#5

Godmorgon alla!

Härlig bild du bjuder på Frodig men kära nån vad kallt det är hos dig. Här var det -10 i går kväll.

Önskar er alla en fortsatt skön söndag! ❤️

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2013-03-10 09:40
#6

God morgon denna soliga Söndag!☀️

Ha en riktigt fin dag allesammas!🌺

Annons:
majlar
2013-03-10 09:46
#7

God morgon alla 🎈Ha en fin dag och var rädda om varann

frodig
2013-03-10 10:21
#8

Indiania, Gunilla och Majlar -😘 på er!

Lynxx
2013-03-10 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Mor'n

Kallt & de väntar forts kallt… :-/

Lite käk ger bränsle till att värma kroppen. En bild fr Vildmarksmässan - med frestande smaskens…

Fån't ja en körv, höpper ja i älva….

Ha de!

/L

[leWolf]
2013-03-10 10:56
#10

God Morgon i stugorna !

Bitande kallt var det,nästan så det gjorde ont i ansiktet på morgonpromenaden.Men vackert är det där ute,fina härliga bilder i tråden.

Livsfilosoferar och kommer fram till att man får baske mig vara tacksam för allt man har i både med och motgång för ser man sig omkring så är det dom som saknar allt  i livet och man själv kommer på sig att gnälla i onödan.

Jobbiga tider men stärkande tider,så där lite filosofisk blir jag allt under min nya resa med nya utmaningar som förhoppningsvis kan göra gott för andra längre fram.Men nu ska jag sluta prata en massa och önska en skön dag till er denna vackra Söndag 🌺

frodig
2013-03-10 11:37
#11

Det låter gott med vildmarkmässan Lynxx, hoppas du kunde köpa med dig lite godsaker hem att njuta av som bränsle nu i kylan 😃! Jag lyssnar alltid extra när jag hör "vildmark" i samband med mat.

leWolf, nu är det min tur att gå ut och känna på kylan här hos mig, har bara känt den vid det öppna fönstret än så länge. 

Det är härligt att filosofera 😘, lycka till med din "nya resa" som du nämner här, det är spännande att ta nya steg, och man blir så glad i hjärtat!

Toyan
2013-03-10 12:54
#12

Hej på er alla goa healers, önskar er en härlig dag👋

[dandamimm]
2013-03-10 16:33
#13

Hej, host och snörvel.😉

Här har vi haft snöstorm idag och nu när snön slutat falla så är det bara storm kvar. Alla i huset har nu drabbats av den influensa som jag haft sedan i onsdags och vi börjar bli lite trötta på det nu, kan man väl säga. Tur i oturen är väl att vi gillar att hänga med varandra alla 4 så idag har vi bara pratat, tittat på film, druckit te och ätit styrkande kycklingsoppa( som min underbara gubbe gjorde igår innan han gick och blev sjuk). Jag skulle egentligen skriva på ett arbete som ska vara inne på högskolan den 18.e men ögonen går i kors efter typ 15 minuter vid datorn så det får va.

Hoppas ni får en fortsatt fin söndag alla vackra människor.

Kram Danda

Annons:
[leWolf]
2013-03-10 17:07
#14

Uch det där låter jobbigt för er Danda och influensan kan verkligen sno krafter av en.Hoppas ni piggnar till allihopa snart och helande bubbel kommer om ni vill ha.

Krya på er ❤️

frodig
2013-03-10 17:30
#15

👋 hej och vink vink till dig också Toyan!

Ja, så jobbigt med flunsa kan jag tänka mig, och storm därute. Vilken tur då att ni trivs med varandra, för det är ju helande och läkande i sig. Önskar dig en kurig kväll med familjen Danda, och vips kommer orken och då blir arbetet klart!

Du skrev om din promenad i morse leWolf, nu är min också genomförd och avslutad 😛. Det blev en solig och blåsig vända utefter älven här i närheten. Såg två strömstarar föresten, dom ser så roliga ut när dom simmar, trots att dom ser ut som ena riktiga landkrabbor när man ser deras ben.

Jag önskar er alla en fin och angenäm söndagskväll, med eller utan snor och snörvel 🙂!

Skogshumblan
2013-03-10 23:13
#16

God kväll i stugorna! En ( oplanerat) lång helg tar nu slut.fick vara hemma torsdag och fredag med sjuk son. Dotera fixk vara hemma hon också för vad ska hon på förskola och göra när mamma är hemma? ;) Har haft en skön låååång helg med solsken fast isande kallt. Längtar efter vårens värme nu. Försöker landa i allt som hänt sen i somras. Då var jag ledsen och desperat efter att få något att göra som inte var springvikarie. Många av er här tröstade och peppade med kloka och varma ord. Då kunde jag inte riktigt se det goda ni sa skulle komma om jag vågade tro. Sedan september har jag fått nåden att bli bönhörd, jag fick ett längre vick som förlängdes men raskt fick skrivas om då behoven ändrades till min fördel. Ja vad kan man säga annat än att livet är gott, jag är enormt tacksam för vänskapen vi har här mellan oss och för att jag lever coh är den jag är! Med detta svammel önskar jag er en din vecka och godnatt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

frodig
2013-03-11 09:49
#17

Kära Skogshumblan, jag hör inget svammel alls, det du förmedlar känns verkligen gott i hjärtat, och gör mig mycket glad ❤️😘.

Jag är också så glad för vänskapen här! Ni finns, och tillsammans gör vi skillnad både för varandra och i helheten. Godhet och varma hjärtan sprider sig 🙂.

Det har också varit så fint att du delat med dig av ditt eget så att vi också kunnat glädjas åt det positiva som kommit till dig.

En stor kram till dig Skogshumblan, och vårvärmen, ja den konkurerar nog snart ut dom bistra vindarna som härjar över landet. ☀️

Upp till toppen
Annons: