Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 1011 ggr
Sameli
2013-03-09 11:23

Aktivera solarplexuschackrat

Hej,

Brukar vara med och öva min intuition här, tack btw för bra övningar varje dag🌺

Nu läste jag på sidan Övernaturligt att intuitionen är kopplat till solarplexuschakrat. Jag har ett obalanserat solarplexuschakra och jobbar på det. Brukar vara med och känna in vilket som är rätt svar men brukar bara få fel, fel, fel när jag medvetet försöker känna in.

 Sist nu när jag var med och "gissade" i en övning öppnade jag upp mitt solarplexuschakra så mycket som möjligt och fick in rätt svar.

Ni med god intuition, känner ni att intuitionen är kopplad till det chakrat?

☀️

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
[GunillaF]
2013-03-09 13:32
#1

Solarplexus -magchakrat. Man säger ofta i vardagstal att man känner i magen om något är rätt eller fel och visst är en del av det vi känner intuitivt kommet därifrån, men "tredje ögat" - pannchakrat och att vi är öppna där betyder även det mycket när vi känner av -vi "ser".

Det finns flera artiklar skrivna om alla chakran här inne. Titta i Artikelarkivet. Här är en av dem.

Sameli
2013-03-10 10:21
#2

Tack GunillaF för svar :) läste artiklarna om chakran.. Ah ja juste, magkänslan… Jag har ett öppet pannchakra (auraseende) men ett underaktivt solarplexus. Kan vara en anledning till varför inte intuitionen sitter. Har mediala personer alltid balanserade chakran?

"Man måste ge lite mer än man tar"

[GunillaF]
2013-03-10 10:47
#3

#2 Jag vet inte hur andra gör, men jag brukar gå igenom/känna efter ca en gång i veckan och är det obalans i något så balanserar jag upp det/dem.

Sameli
2013-03-10 13:59
#4

Okej, försöker att balansera mina chakran genom att meditera att chakrat/n fylls med ljus, men det håller sällan mer än några timmar tills det känns obalanserat igen.

"Man måste ge lite mer än man tar"

[Kattuggla]
2013-03-13 19:42
#5

Jag känner igen det där. Har också bl a ett obalanserat magchakra. Försöker också balansera det men kanske inte tillräckligt. Fick tipset att jag skulle baj… varje dag! 😃Så skulle jag även be min guide ta bort blockeringarna i mina chakran. Jag har bett om det och där fanns gamla känslor som jag nu var redo att bearbeta. Vi får se om det blir någon skillnad! 🤓

Lite tips bara. 🌺

Sameli
2013-03-14 14:16
#6

#5😃Låter bra de 👍

Jag har bett Ärkeängeln Rafael om hjälp för att rena mig från negativa energier. Men det är klart att det är en process med att vara balanserad och att lära känna sig själv. Bearbeta det som ligger i vägen för en att utvecklas.

Ska även be min guide om hjälp, tack för tipset ☝️

"Man måste ge lite mer än man tar"

Annons:
[Kattuggla]
2013-03-14 14:41
#7

😃 Ja, det är verkligen en process när man utvecklas! Det ska gudarna veta!🙂Dock känner jag hittills att jag blivit starkare och mitt liv har ändrats till det bättre med olika "oförutsedda" händelser. 😉Känns skönt att veta att man inte är ensam om att vilja ta bort sina gamla blockeringar och känslor! Även om man gör det på ett "konstigt" sätt i mångas ögon som inte är insatta i denna andliga värld.

☀️

Sameli
2013-03-14 16:38
#8

🤦‍♂️Håller med. Har också upplevt att livet har ändrats, eller rättare sagt jag har ändrat min syn på livet. Jag känner mig lycklig av att veta att det finns stöd från andra sidan och över att få bevis på det dagligen.

Jag jobbar med en oro och rädsla dagligen, men som du säger, det är ett heltidsjobb alltså. Jag är gärna lite "konstig" i andras ögon, så länge jag får vara stark och fri 😃

☀️tebax

"Man måste ge lite mer än man tar"

Upp till toppen
Annons: