Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 5075 ggr
healing-mammut
2013-03-06 09:28

Yrsel o illamående

Undrar över om det bara var en tillfällighet att jag blev yr o illamående när jag försökte mig på en meditation för att öppna upp o slappna av. Kunde inte fortsätta övningen - och inom ett par minuter mådde jag som vanligt igen…hmm samband?

Annons:
Andina
2013-03-06 10:01
#1

Healing-mammut, det är väldigt vanligt att man upplever både yrsel och illamående vid meditationer. Särskilt i början om man inte är van, men även om man kanske inte mediterat på ett tag eller om man/kroppens energisystem är i obalans. 

I så'na fall kan man ta små korta meditationsstunder i taget, kanske bara några minuter åt gången. Snart kommer yrseln och illamåendet att försvinna, allt efter som kroppen balanseras upp.

Det kan också hjälpa ibland, av att man dricker lite varmt vatten innan meditationen. Men inte kaffe eller starkt thé, för det, liksom rökning eller annat som påverkar kroppen kan 'främja' illamåendet.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

healing-mammut
2013-03-06 19:50
#2

Hoppsan så en megakopp svart kaffe precis kanske inte är att rekommendera då?? Jag ska testa i morgon igen - det har varit mycket ett tag och förrådet är nog inte påfyllt efter att ha tömts lite för mycket.. Tänkte att meditationen skulle hjälpa till att fylla på :)

Upp till toppen
Annons: